allroad forum

Voor de zware jongens op (semi)noppenbanden

Moderators: ghulst, Jo VdB, Zot, henk-v

Plaats reactie
Zot
Berichten: 914
Lid geworden op: ma jun 10, 2002 22:27
Contacteer:

Jammer genoeg is de allroadclub van hetnet niet meer gratis. Is het een idee om net als voor de DRbig een apart allroad hoekje te maken?
Afbeelding
Freek
Site Admin
Berichten: 2036
Lid geworden op: do jan 01, 1970 02:00
Locatie: Balkbrug
Contacteer:

De All-roadclub is opgeheven door Jantah, dankzij de 'gastvrijheid' van het Net. :(

Maar we kunnen het altijd proberen. Loopt het niet, dan gooien we 'm er gewoon weer af.
Laatst gewijzigd door Freek op ma mar 24, 2003 22:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Freek

Noppenforum brengt je op het slechte pad.
Zot
Berichten: 914
Lid geworden op: ma jun 10, 2002 22:27
Contacteer:

Super. Ik ben benieuwt wat Jantah ervan vindt. Hij is en blijft de initiator uiteraard.
Afbeelding
N!co
Berichten: 184
Lid geworden op: ma dec 16, 2002 00:02
Locatie: Zuid-Holland aan zee
Contacteer:

Goed idee dit! :D
jantah
Berichten: 4
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 16:04

de ex zot schreef:Super. Ik ben benieuwt wat Jantah ervan vindt. Hij is en blijft de initiator uiteraard.
Jantah vind hem gaaf!

Het ziet er niet naar uit dat HetNet nog terug gaat komen op de beslissing, dus dat gaat daar inderdaad ophouden.

Ik heb een paar suggesties gekregen voor alternatieven, waarbij het noppen-forum een paar keer is genoemd. Ik ben alleen bang dat die naam niet veel 100% asfaltrijders zal aantrekken, en die horen er wat bij betreft wel bij. Even afwachten maar, ik zal eind deze week vanaf de club op HetNet een mailing er uit gooien om iedereen op dit forum te wijzen. Met een beetje geluk slaat het aan en dan verliezen we elkaar in ieder geval niet uit het oog.

Intussen ben ik bij Lycos ook wat aan het prutsen geweest, en daar heb ik toch de smaak aardig te pakken gekregen. Ik ga daar de komende maanden in ieder geval mijn computerverslaving op botvieren; bij voldoende belangstelling houden we die ook gewoon in de lucht. Ik heb twee dingen opgezet:

- Een site gebaseerd op phpwebthings, te vinden op http://members.lycos.nl/allroadclub. Dit lijkt qua functies erg op de site van HetNet. Het phpwebthings project is nog redelijk pril en dat maakt het voor nieuwelingen zoals ik redelijk toegankelijk om er zelf extra modules aan te bouwen.

- Een forum gebaseerd op PHPbb, te vinden op http://members.lycos.nl/allroadclub/phpbb. Deze zal de vaste bezoekers hier wel als een feest van herkenning overkomen. Heel erg mooi vind ik zelf, maar ik wil nog zoeken naar mogelijkheden om leden zelf foto's te kunnen laten uploaden e.d. Om de een of andere reden heeft PHPbb trouwens geen last van de Lycos reclames.
Zot
Berichten: 914
Lid geworden op: ma jun 10, 2002 22:27
Contacteer:

je kunt voorlopig www.allroad.tk gebruiken als verwijzing hierheen.
Klinkt wat vriendelijker voor die asfaltridders als noppenforum.

De opbouw van de sites zien er goed uit.
Uploaden van fotos op het forum gaat moeilijk warden, maar het plaatsen is erg makkelijk. Lees hier de FAQ maar. Hoogst waarschijnlijk gaat het daar hetzelfde.
Afbeelding
eelcorem
Berichten: 30
Lid geworden op: vr mar 14, 2003 09:55
Locatie: Hof van Twente
Contacteer:

Jantah,

100% asfaltrijders zijn m.i. geen allroad-rijders! Dat zijn dan toch duidelijk asfalt-rijders?

Lijkt me trouwens wel lastig, want er zijn best nog veel lokale wegen (met name in steden) die bestraat zijn met klinkers. :wink:

Sjaak Lucassen is een allroadrijder op een Yamaha R1
---> www.sjaaklucassen.nl
MVG,
Afbeelding
Eelco Rem
http://usr.cc
jantah
Berichten: 4
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 16:04

eelcorem schreef: 100% asfaltrijders zijn m.i. geen allroad-rijders! Dat zijn dan toch duidelijk asfalt-rijders?
Ojee, daar gaan we weer :oops:

Misschien kunnen jullie eens met me meedenken wat een goede naam zou zijn voor een club waar ook mensen met bijvoorbeeld een Cagiva Navigator of Yamaha TDM zich thuis kunnen voelen?

Overigens zie ik het inmiddels helemaal zitten om bij Lycos een site op te bouwen met ongeveer de zelfde functies als we hadden bij HetNet. Software daarvoor heb ik inmiddels gevonden, alleen is de Tripod server tot morgenavond niet te bereiken (dit verklaart hopelijk ook waarom die zo traag is) dus kan ik nog niets installeren.

We houden u op de hoogte :D
Gast

:?
Allround motor club?

Let wel, ik bedoel het niet slecht. Ik heb niets tegen andere categorie motorrijders, maar onder allroad motorrijden kan ik toch echt niet iets anders verstaan dan het motorrijden over alle soorten wegen. Dus van asfalt tot en met zandweggetjes die eigenlijk voornamelijk alleen worden gebruikt door plaatselijk landbouwverkeer. Maar niet over akkers, want dat is offroad rijden.

Wat jij m.i. waarschijnlijk bedoelt is het rijden op motorfietsen die het midden houden tussen een allroad-motor (XT/XL/DR ?) en een toer-motor (K100 ?). Dus motoren met een ietwat hogere zit, een hoog stuur, ietwat verlengde veerwegen, ietwat grof profiel maar geen noppen, etc... Zoals een TDM inderdaad. M.i. is dat het beste te typeren als een allround motor interesse. Geen custom/chopper, geen cross, geen allroad, geen toer, geen race-sport, maar allround. En dan niet m.b.t. op welke wegen je rijdt, maar m.b.t. welk type motorfiets je rijdt, denk ik.
eelcorem
Berichten: 30
Lid geworden op: vr mar 14, 2003 09:55
Locatie: Hof van Twente
Contacteer:

AHum, die gast hierboven was ik. :D
MVG,
Afbeelding
Eelco Rem
http://usr.cc
Plaats reactie