Waar komen de BIG-ers vandaan?

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

tyler99
Berichten: 88
Lid geworden op: vr jan 05, 2007 16:58
Locatie: Zevenbergen (N-Brabant)

jbouwman schreef:Dit is 'm... Bij mijn weten was de vorige eigenaar geen lid van van het forum.

Heel blij met de fiets, wat een monster. Het is wel wennen als je van een ZZR600 komt. Hij gaat echt met het grootste gemak de bochten om!

Tot binnenkort in het echt!

JB
lijkt wel op die van mij..alleen de uitlaat is bij mij nog origineel.....Zit die bok er dan niet standaard onder???

Op de bok zetten gaat wel,hoor..maar zal niet voor iedereen even makkelijk gaan,denk ik....bij mij lukt het ook niet altijd in 1 x en ik ben 4x per week in de sportschool te vinden.... :roll:
veni,vidi,vaginalis (ik kwam en zag dat het kut was)
jbouwman
Berichten: 18
Lid geworden op: wo mar 14, 2007 16:01
Locatie: Amstelveen

De bok heeft de eigenaar er op laten zetten, die was inderdaad niet standaard...

Ik krijg 'm er niet op, het is nogal krap in de garage, en ik weeg 67 kilo, dat helpt ook niet... :-)

JB
STTEVE
Berichten: 1193
Lid geworden op: do okt 03, 2002 12:53
Locatie: HILVERSUM
Contacteer:

In Hilversum staat op de neuweg heel vaak een zwarte BR-Big. Iemand van hier?? (Ik heb geen Big, maar een TTR)
Steve

TT600R - TT350 - www.tt600r.nl
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

he steve, is van mij.. werk daar.. binnen kort niet meer.. werk gevonden dichter bij huis..
groeten zappa
Gebruikersavatar
de antrapper
Berichten: 2199
Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
Locatie: Apeldoorn

8)
En ik maar denken dat ik wat fout doe of zo, ik moet trekken als een gek
om het barrel op de bok te krijgen, en idd, het is een paar keer aanhalen.
Niet iets om in het openbaar te doen :oops:
Big Bigger Tiger en weer Big :mrgreen:
tyler99
Berichten: 88
Lid geworden op: vr jan 05, 2007 16:58
Locatie: Zevenbergen (N-Brabant)

de antrapper schreef:8)
En ik maar denken dat ik wat fout doe of zo, ik moet trekken als een gek
om het barrel op de bok te krijgen, en idd, het is een paar keer aanhalen.
Niet iets om in het openbaar te doen :oops:


in ieder geval niet in zijn versnelling laten staan.....scheelt ook wel iets....hahaha :lol:
veni,vidi,vaginalis (ik kwam en zag dat het kut was)
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

herjo trekt hem er zo op en groot is die niet :wink:
tyler99
Berichten: 88
Lid geworden op: vr jan 05, 2007 16:58
Locatie: Zevenbergen (N-Brabant)

zappa.suzuki schreef:herjo trekt hem er zo op en groot is die niet :wink:

dan ligt het aan mij..... :oops:


nog beetje meer trainen dan.....hahaha :shock:
veni,vidi,vaginalis (ik kwam en zag dat het kut was)
herjo
Berichten: 68
Lid geworden op: zo nov 13, 2005 12:55
Locatie: heerde

met je volle gewicht op de middenbok gaan staan dan stuur naar links rechter hand aan de bugel links achter 2seconden en zij staat.
ben zelf 71kilo en kan net met tien tenen bij de grond.
zal het 1 april een keer voor doen.
groeten Herjo
Smullie
Berichten: 20
Lid geworden op: zo mar 18, 2007 23:54
Locatie: Muizen (Belgie)

Uit Muizen (Belgie)...

Ik ben dus Smullie en ik rijd met een rode DR Big.

Hiervoor heb ik een groene Yamaha XJ900S Diversion gehad, waarvan ik op 't einde een naked bike gemaakt heb... Maar die was groen en dus niet snel genoeg voor me... Vandaar de RODE Big...

Er staan een 135 liter koffers op (2 zij- en 1 topkoffer van GIVI).

Foto's volgen nog wel, die heb ik nog niet... (ik heb em pas gisteren kunnen gaan afhalen en gisteren had ik geen tijd om er foto's van te maken...)
Gegroet allen
Waarom 4 cylinders gebruiken om ne moto met 800cc te maken als je met 1 cylinder meer dan genoeg hebt?
http://www.motorum.be
Shifty-PK
Berichten: 1594
Lid geworden op: do jan 25, 2007 15:04
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Welkom Smullie!

Ben benieuwd naar de grote koffers, of dat nog een beetje staat!
Suzuki DR 750SK Big '89

Innovation distinguishes between a leader and a follower.
big 67
Berichten: 53
Lid geworden op: vr mar 03, 2006 12:37
Locatie: Willebroek .Be

:P hey smullie, welkom bij de big club,tof hier nog eens nen belg tegen te komen die dan nog in de buurt woont ook!
ik rij met nen zwarte 800.
zoals je kunt zien maken die hollanders er hier nen toffe boel van...vooral de meetings zijn top(zie duitsland).
als ge eens wil gaan bollen laat maar weten.

groeten big 67,willebroek.
Wees niet te voorzichtig want durf is veiliger !
STTEVE
Berichten: 1193
Lid geworden op: do okt 03, 2002 12:53
Locatie: HILVERSUM
Contacteer:

zappa.suzuki schreef:he steve, is van mij.. werk daar.. binnen kort niet meer.. werk gevonden dichter bij huis..
groeten zappa
Mooie fiets hoor, maar volgende keer wel poetsen, graag. Zo helemaal onder de blubber laeten staen in ons propere Gooi :D
(dan werk je bij die fietsenwinkel, denk ik)
Steve

TT600R - TT350 - www.tt600r.nl
Smullie
Berichten: 20
Lid geworden op: zo mar 18, 2007 23:54
Locatie: Muizen (Belgie)

Shifty-PK schreef:Welkom Smullie!

Ben benieuwd naar de grote koffers, of dat nog een beetje staat!
Nope, het is lelijk... Maar wel handig om op reis te gaan...
Zie maar: (dit zijn trouwens foto's van op het net van toen hij verkocht werd... Niet mijn platen dus en deze zijn terug binnengebracht denk ik...)
Afbeelding
big 67 schreef::P hey smullie, welkom bij de big club,tof hier nog eens nen belg tegen te komen die dan nog in de buurt woont ook!
ik rij met nen zwarte 800.
zoals je kunt zien maken die hollanders er hier nen toffe boel van...vooral de meetings zijn top(zie duitsland).
als ge eens wil gaan bollen laat maar weten.

groeten big 67,willebroek.
Fijn! Thx! Willebroek is idd niet ver...
Laat maar weten als je eens goesting hebt... Ik moet je wel waarschuwen dat ik de volgende weken niet zo heel veel tijd ga hebben wegens werken aan ons huis, grote werken in de tuin, trouwen, ... You know, the usual... :roll:

Edit: Ah ja, de andere foto's:

Afbeelding

Afbeelding
Waarom 4 cylinders gebruiken om ne moto met 800cc te maken als je met 1 cylinder meer dan genoeg hebt?
http://www.motorum.be
Shifty-PK
Berichten: 1594
Lid geworden op: do jan 25, 2007 15:04
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Ik kan het me voorstellen dat het handig is voor op reis, maar tussen de file's doorrijden kan je zo ook wel vergeten zonder een paar spiegels mee te pakken 8)

Dit maakt de BIG echt BIG, maar als je de koffers flink vollaad kan je hem waarschijnlijk wel makkelijker op 't achterwiel trekken :roll:

Puike motor hóór!
Suzuki DR 750SK Big '89

Innovation distinguishes between a leader and a follower.
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Mooie fiets hoor, maar volgende keer wel poetsen, graag. Zo helemaal onder de blubber laeten staen in ons propere Gooi :D
(dan werk je bij die fietsenwinkel, denk ik)
dankje stteve, weet niet wat het is, steeds na het weekend zit ie onder de modder.. 8) werk inderdaad bij de fietsen maker. rij jij op een zwarte TTR?

welkom smullie, kom je ook spelen 22 april? 150km lol..

maak hem vies
zappa
Smullie
Berichten: 20
Lid geworden op: zo mar 18, 2007 23:54
Locatie: Muizen (Belgie)

zappa.suzuki schreef: welkom smullie, kom je ook spelen 22 april? 150km lol..

maak hem vies
Ik zal in elk geval mijn best doen, maar beloven doe ik niets! Ik ben namelijk ook nog redelijk actief aanwezig op een ander forum (ik zal de naam hier niet vermelden, maar als je goed in mijn handtekening kijkt word je al wat wijzer) en daar zijn we ook een ritje mee aan het plannen en dat moet uiteraard een paar keer proefgereden worden he... Ok, het is wel op de baan, maar daar gaat mijn biggetje ook voornamelijk voor gebruikt worden.

Althans, dat was toch de bedoeling en daarvoor heb ik er ook Anakees voor besteld, maar ik heb toch al gemerkt dat zandweggetjes opeens een ongelooflijke aantrekkingskracht op me uitoefenen... En in de tuin staan ook al een paar mooie strepen in de gazon (vertaald naar het nederlands: in het gras). Ik was voor 1 keer echt blij met de zandhopen en putten en de erbarmelijke staat van ons grasperkje... :D :D
Als het dan niet is, dan kom ik zeker eens af voor een offroadritje als dat nog georganiseerd wordt... :D :D
Waarom 4 cylinders gebruiken om ne moto met 800cc te maken als je met 1 cylinder meer dan genoeg hebt?
http://www.motorum.be
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

he smullie, snap die aantrekkinskracht.. jammer dat je al anakees besteld hebt, de siracs zijn wat beter in het terrein en de T63's helemaal :twisted:
succes met je tocht ene er komen nog meer off road ritten...
hou hem heel
zappa
geert
Berichten: 55
Lid geworden op: di mar 20, 2007 19:29
Locatie: geetbets

He hallo, ben van geetbets.Zo wat in de driehoek Diest,Sint-truiden en Hasselt te Belgie.Pas ingelogd op deze toffe site. :D
big 67
Berichten: 53
Lid geworden op: vr mar 03, 2006 12:37
Locatie: Willebroek .Be

hey geert,welkom! de belgen beginnen eindelijk binnen te komen.ben hier lang de enige belg geweest.
we zijn met 3 nu.
als je eens wil gaan rijden op zondag of zo laat maar horen.


groeten ,johan.willebroek
Wees niet te voorzichtig want durf is veiliger !
tyler99
Berichten: 88
Lid geworden op: vr jan 05, 2007 16:58
Locatie: Zevenbergen (N-Brabant)

Ha smullie....welkom...


Ik heb er ook een giviset op staan..maar dan met een wingrack....beetje zelf passend gemaakt...jouw zijkoffers zijn iets groter als die van mij :shock: ....ik heb wel de zelfde topkoffer.(ook aan de grote kant,maar kan ook een kleinere zijkoffer als topkoffer monteren>past allemaal).

Enne idd...in het begin is het uitkijken met zijkoffers(vooral als je tussen 2 paaltjes door wilt rijden :wink: )

En ik kan niet meer met de zijkoffers eraan achter in de tuin komen bij ons :oops:
veni,vidi,vaginalis (ik kwam en zag dat het kut was)
Gebruikersavatar
peterkem
Berichten: 118
Lid geworden op: do feb 14, 2008 01:27
Locatie: Brussel Elsene

ik ben van vilvoorde belgie is tegen brussel en rij met een dr big 800 van 1993.
groetjes allemaal
CrazyWezel
Berichten: 3279
Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

CrazyWezel met het rode scheurijzer en de kikker met het zwarte scheurijzer komen uit eindhoven :)
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
leeuwarder
Berichten: 123
Lid geworden op: vr mar 21, 2008 08:28
Locatie: Leeuwarden

En ik kom uit Leeuwarden, mijn BIG is van 96 ben in Friesland in het wild nog geen andere BIG tegengekomen, ik denk dat ze hier erg schaars zijn.
Laatst gewijzigd door leeuwarder op ma sep 22, 2008 21:15, 2 keer totaal gewijzigd.
Andre
Berichten: 347
Lid geworden op: zo okt 29, 2006 21:00
Locatie: Paramaribo, Suriname, South America
Contacteer:

Update:
Mijn BIG is van 1991 en niet zoals eerder gemeld 1997.
Andre
Plaats reactie