Ad K, wat liep er fout dit week-end ???

OTR-ritten, enduro's, crosswedstijden, roadbookritten, reizen, enz.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Jo VdB

Hoi Ad,

in mijn krant "Het Belang van Limburg" staat een artikel (1/4 pagina) over de "25 Wildcrossers die gevat zijn in Lommel" en de klacht die ingediend werd tegen de organisator uit Nederland....
Ik vermoed dat het over de Sommer-tour gaat...

Ik wens je veel succes en sterkte ten overstaan van deze "zeikerds" !!!!!

Jo VdB
Ad Ketelaars
Contacteer:

Ja, je hebt gelijk. Wil je dit artikel a.u.b.eens opsturen naar mij. Ja je blijft lachen met deze dienders in het Lommelse. Na eerst resoluut te zijn tegen de nietsvermoedende rijders dat ze het bosdecreet overtreden hadden, werden ze snel om hun oren geslaan met enkele gerechtelijke uitspraken waar ze stil van werden. In de 3 uur dat ik in Lommel op het buro heb gezeten heeft er NIEMAND tegen mij durven beweren dat deze rijders fout zaten. Ellenlange discussies tussen de politiemannen en de boswachters volgden. Waarbij de boswachters probeerden hun gelijk te halen. De politie was echter veel milder. Eind van het verhaal was dat iedereen zonder proces verbaal weer kon vertrekken en de route vervolgen. De rit was echter al grotendeels verknald door de langzaamaanaktie van deze dienders. Op hetzelfde pad hebben ze enkele jaren terug 200 deelnemers aan de paasrit van Grensland gecontroleerd op hun papieren, motoren enz. Dat was een rij in het bos van twee kilometer lengte. Niemand is toen bekeurd omdat hij daar niet mocht rijden. Terwijl het "bekende" bosdecreet al van 13/6/1990 stamt. Raar als ze nu wel gaan bekeuren!?. Het moet dan zo zijn dat ze puur naar herkomst van betreffende rijders kijken. Dit riekt naar discriminatie!?
Ook een leuk bijkomstig feit was dat halverwege het pad al enkele dienders stonden die zonder een spier te verrekken zeiden, dat wanneer ze het pad zouden volgen er geen problemen waren. Om vervolgens twee kilometer verder in een fuik van 15 man te rijden. Dit riekt naar misleiding!?
De Procureur des Konings heeft zich hier vanmorgen over gebogen en de uitslag volgt. Maar ik vreet mijn computer op wanneer dit misloopt. Dus wanneer ik hierover niet meer bericht weet iedereen dat het misgelopen is.
Minder dB's, meer paden open. www.codegroen.com
No Limit YFZ
Contacteer:

Ad, het gaat niet om discriminatie omdat je uit Nederland komt, zeker niet. Het gaat er gewoon om dat ze ons er niet meer willen, punt uit. Niet alleen in Lommel, ook op andere plaatsen en dit evengoed voor de belgen, kijk maar in mijn topic van een week of twee geleden. Het wordt echt verschrikkelijk en niet meer leuk om telkens met de stuipen op het lijf te moeten rondrijden. Niemand heeft graag al die miserie.

Er zou goedgekeurd zijn dat er in België in totaal 20 terreinen (2 per provincie ongeveer) moeten komen van elk 20 ha groot voor motorsporten. Oa weet ik van twee terreinen in West-Vlaanderen die in studie zijn. De provincie heeft goedgekeurd dat die er moeten komen en dat het multidisciplinair moet zijn : motocross, quadcross, trial, 4x4, rallycross,...
Ik weet dit uit goede bron want een gemeentebestuur heeft al een aanvraag van de provincie gekregen met de vraag of ze toevallig geen 20 ha hadden liggen... Het is dus duidelijk dat ze ons naar deze "reservaten" willen krijgen en niet meer op de veldwegen, kortom het doodsvonnis over de groepsritten en enduro ritten.

Enige oplossing is het buitenland, maar dit wordt steeds moeilijker omdat iedereen steeds zuidelijker opschuift. Noord-Frankrijk wordt ook steeds minder verdraagzaam. Dan worden het maar de verre verplaatsingen zoals Roemenië, Marokko en Tunesië en Spanje nog deels. Jammer genoeg kost dit meestal een bom geld... Het wordt stilaan een sport voor de happy few ! :(
No LImit Grizzly : Go Big of Go Home !
No Limit YFZ
Contacteer:

Ad, vind ik wel goed gevonden van jou "I ALWAYS RIDE GREEN"

Heb je dat ook gezegd tegen die boswachter ? :2gunfire:
Ad Ketelaars
Contacteer:

Nee, uiteraard geen discriminatie vanwege afkomst, maar indien je moet voorkomen kun je zoiets wel als argument aandragen.
I ALWAYS RIDE GREEN (lekker dubbelzinnig)is ook omdat een Kawasaki in het groen niet zo opvalt dacht ik. Toen ik echter wegging op het buro in Lommel werd ik wederom naar de "verhoorkamer" geroepen. Een diender wist zeker dat hij mij en mijn clubmaten op 22 februari heeft gezien bij een uitspanning in Lommel. Om daarna lekker illigaal de heuvels te berijden die langs het kanaal liggen. Hij beschuldigde mij ervan dat ik een Kawa met vals kenteken rijd.
Hij trok daarom mijn "mooie verhalen" die ik verteld had in twijfel. Dat van dat valse kenteken klopt in ieder geval niet. Ja...en de rest, ik kan het me allemaal niet meer herrinneren. Tis al zo lang geleden.............
:wink: :?: :twisted:
Rudy
Contacteer:

Op verzoek van Jo VdB hier het kranten artikel:
http://ralf.nd4spdworld.com/~blaat/Rudy ... ossenk.jpg
de kleine versie van het artikel (130kb)

http://ralf.nd4spdworld.com/~blaat/Rudy ... rossen.jpg
dit is de grote (300kb)
No Limit YFZ
Contacteer:

Als ik eerlijk mag zijn Ad voorspel ik niet veel goeds aangezien jullie in een natuurgebied reden. In natuurgebieden durf ik mij al een tijdje niet meer te tonen. Zelfs in de onmiddelijke omgeving niet. Deze zones mijd ik om problemen te vermijden. Hoop maar dat het niet te erg wordt voor jullie. Meestal rekenen ze de schade nogal ruim... :( Hou ons zeker op de hoogte wat er van komt. Wat doe je met dit beschrijvend beslag ? Voeten aan vegen of toch maar opletten ?
Ad Ketelaars
Contacteer:

De genoemde schade verwijst naar de drie wildcrossers. De gereden pad kan geen schade hebben omdat daar constant grote landbouwvoertuigen overheen rijden. Deze weg is ook kunstmatig verhard door steenpuin. Misschien zijn er wat stukken van een nog gave baksteen afgereden. Het stuk is in ieder geval overtrokken en opgeblazen om een afschrikwekkende werking te veroorzaken. Ik heb bijvoorbeeld geen p.v. gekregen, maar er is gewoon een verklaring opgenomen. Links en rechts van deze pad liggen wat slagbomen. Dat is het natuurgebied. Ik rijd ook weleens met mijn auto over een asfaltweg door een natuurgebied waarvan de zijpaden afgesloten zijn. :x
No Limit YFZ
Contacteer:

Misschien kan je in de bewuste krant een recht van antwoord vragen of toch tenminste een artikel insturen voor de lezersrubriek. Zo kan je de juiste toedracht aan het licht brengen.

Succes ermee en hou ons op de hoogte.

Nikolas
4t huskie

ze zijn weer aant het blijten :cry: zeker die achterlijke groen mannekes :schieten: LEVEN IS LATEN LEVEN ieder zijn eigen hobby de vogeltjes schrikken harder van die groen manneks die niks beter te doen hemme als door het bos te rijden me hun jeepkes :twisted:
(er nestelen zelfs vogels rond een cross parkoer :wink: )
husqvarna te570
No Limit YFZ
Contacteer:

't zijn binnenkort verkiezingen. Laat ons hopen dat die groen mannen eens goed op hun donder krijgen. Eén regering met groenen is voor mijn part al veel te veel van 't goede geweest ! :slaan:
Ad Ketelaars
Contacteer:

Nee, een reactie naar de krant is niet slim. Ik gun hun namelijk ook een succesje. Aan alles in het krantenartikel kan ik zien dat ze hiervan een afschrikwekkende werking verwachten. Het zal ze volgens mij een worst zijn of ze betreffende rijders op een of andere manier nog kunnen aanpakken. Het krantenartikel werkt in ieder geval wel. Zelfs uit de achterban hoor ik al afkeurende geluiden. Een natuurgebied! Dat kun je niet maken.Ik heb gisterenochtend een brief op de post gedaan, met een vriendelijke aanvraag om betreffende pad tijdens de Enclaverit van 6 april weer te mogen rijden. Wat ben ik toch toegefelijk.....
In voorgaande berichten suggereer ik dat ik weleens echt illigaal in deze gemeente rijd. Ik rijd echter alleen paden waar geen borden staan. Een paadje mag je namelijk ook rijden. Indien het een voertuig betreft die niet meer ruimte nodig heeft dan een voetganger mag je er rijden volgens de wet.
Plaats reactie