mono ploppers,
Momenteel rij ik zo'n 120 km met en volle tank, dus zo'n 15 l per 100km (op zn belgisch uitgedrukt), hetgeen vrij absurt is.
dit is redelijk plots begonnen, en het stoort me dermate vermits ik vroeger 350 km deed met een tank. Enfin, je moet een uilskuiken zijn om niet te beseffen dat er iets grondig mis loopt.
Hij lekt niet, (toch niet als hij stilstaat), ruikt niet overdreven naar benzine als ik pas thuiskom, en er komt geen noemenswaardige rook uit de chapies. de choke blijft niet hangen, maar hij start wel altijd als een fluitje van een cent zonder te choken. Als hij warm is rijdt ie eigenlijk ook normaal en zelfs de ralenti blijft zich altiijd voorbeeldig gedragen. (ook al staat die redelijk hoog, tegen de 1800/min).
waar kan ik de carbus regelen (staan waarschijnlijk veel te rijk) os kan er iets anders in de carbus scheef zitten vermits het redelijk plots begonnen is..?
En nog iets, welke bougies zijn aan te raden, 8 of 9?
hartlijken dank
weerom carburator...
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
-
heb ondertussen gevonden op dit forum om de mixture af te stellen, maar als er nog andere filosofen handige tips weten....
Hmmm lastig, zelf heb ik geen ervaring met plotselinge verbruik verhoging. Het is zeker merkwaardig dat je hier vervolgens ook niets aan merkt.
Is je oliepijl nog in orde en zit er geen benzine bij je olie?
Vermogen is ook nog hetzelfde als daarvoor, je top is niet met 20km gezakt bv?
Als je veel compressie verlies zou hebben dan moet je dat compenseren met meer gas geven om net zo hard te gaan. Maar dit zou je uiteraard moeten merken in het rijgedrag.
Mischien eens je caberateurs eraf halen en controleren of alles nog vast zit, mischien is er wel een sproeier losgetrilt of iets dergelijks waardoor hij meer verbruikt. Remrijniger op je spruitstukken spuiten als die stationair draait en kijken of de toeren toenemen, dit zou duiden op een lekkage van lucht.
Succes
Is je oliepijl nog in orde en zit er geen benzine bij je olie?
Vermogen is ook nog hetzelfde als daarvoor, je top is niet met 20km gezakt bv?
Als je veel compressie verlies zou hebben dan moet je dat compenseren met meer gas geven om net zo hard te gaan. Maar dit zou je uiteraard moeten merken in het rijgedrag.
Mischien eens je caberateurs eraf halen en controleren of alles nog vast zit, mischien is er wel een sproeier losgetrilt of iets dergelijks waardoor hij meer verbruikt. Remrijniger op je spruitstukken spuiten als die stationair draait en kijken of de toeren toenemen, dit zou duiden op een lekkage van lucht.
Succes
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
-
kan zijn dat er iets onder je zadel op het lucht filter licht [je hebt een dr 800 1993?] of het filter is doorweekt met olie.. of erg vies..?