Bekeuring

Oeverloos ouwehoeren of gewoon napraten over de laatste rit kan hier. (zelf voor het bier zorgen)

Moderator: ghulst

Rolando
Berichten: 2087
Lid geworden op: ma aug 05, 2002 11:07
Locatie: Veghel
Contacteer:

Vanmorgen wezen rijden en al na 400 meter vanaf ons vertrekpunt kwam de politie naar ons toe. Op dat moment nog op de verharde weg.'
Één van ons stopte, de rest reed door. Hij kreeg een bekeuring omdat zijn nummerplaat niet leesbaar was vanaf 20 meter, zei de politie. Er zat wat zwart van de uitlaat op. "Komt van het omvouwen" zeiden ze.
nessuno attacca noi senza essere punito
http://www.jamopa.com
http://www.roland-jansen.com
Klx300R
Berichten: 804
Lid geworden op: ma jun 20, 2005 10:28
Locatie: Ternat

wij ook vandaag gestopt,maar was enkel voor routinecontrole,geen wrokvolle agent,enkel een die wou praten, heeft zich wel achter de restvan de groep geschoten en een quad kunnen tegenhouden... daar komt wel een vervolg aan,want dat is vluchtmisdrijf...

dus sjikkentip,hornet911,staffen,.... wees gewaarschuwd, politie dilbeek is weer op pad zorg dat je in orde bent.
greetz
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
fazy
Berichten: 88
Lid geworden op: wo okt 04, 2006 16:05
Locatie: Noppenland

Klx300R schreef:wij ook vandaag gestopt,maar was enkel voor routinecontrole,geen wrokvolle agent,enkel een die wou praten, heeft zich wel achter de restvan de groep geschoten en een quad kunnen tegenhouden... daar komt wel een vervolg aan,want dat is vluchtmisdrijf...

dus sjikkentip,hornet911,staffen,.... wees gewaarschuwd, politie dilbeek is weer op pad zorg dat je in orde bent.
greetz
En hoe zit da nu met al de rest die voort gereden is? Mij zien ze in ieder geval een paar weken ni meer want er komen vodden van...
DR-Z 400
mech
Berichten: 429
Lid geworden op: za jan 08, 2005 17:30
Locatie: Brabant

Rolando schreef:Vanmorgen wezen rijden en al na 400 meter vanaf ons vertrekpunt kwam de politie naar ons toe. Op dat moment nog op de verharde weg.'
Één van ons stopte, de rest reed door. Hij kreeg een bekeuring omdat zijn nummerplaat niet leesbaar was vanaf 20 meter, zei de politie. Er zat wat zwart van de uitlaat op. "Komt van het omvouwen" zeiden ze.
Waar was dit dan?
Gebruikersavatar
sjikkentip
Berichten: 500
Lid geworden op: zo apr 13, 2003 18:21
Locatie: Pajotten-enduroland-Villezjeel

Klx300R schreef: dus sjikkentip,hornet911,staffen,.... wees gewaarschuwd, politie dilbeek is weer op pad zorg dat je in orde bent.
greetz
Don't worry,Sjikkentip zorgt wel dat hij altijd in orde is :!:

Da ze maar verder controle doen,der rijdt ginds nog volk rond die niet thuishoort op de openbare weg,je kent ze ook wel zekers???

T'is ondertussen reeds meer dan 1 jaar geleden dat we in die streek nog eens passeerden (behalve 1 maal met de rit van Staf Stokke maar dat waren dan wel allemaal mensen met hersenen in hun hoofd,dus we hoefden niets te vrezen :!: ).
KTM EXC-F 280 2011 HONDA NC700X 2012
http://nin-off-road.skynetblogs.be/
Klx300R
Berichten: 804
Lid geworden op: ma jun 20, 2005 10:28
Locatie: Ternat

fazy schreef:
Klx300R schreef:wij ook vandaag gestopt,maar was enkel voor routinecontrole,geen wrokvolle agent,enkel een die wou praten, heeft zich wel achter de restvan de groep geschoten en een quad kunnen tegenhouden... daar komt wel een vervolg aan,want dat is vluchtmisdrijf...

dus sjikkentip,hornet911,staffen,.... wees gewaarschuwd, politie dilbeek is weer op pad zorg dat je in orde bent.
greetz
En hoe zit da nu met al de rest die voort gereden is? Mij zien ze in ieder geval een paar weken ni meer want er komen vodden van...

die zijn kunnen onkomen, juist de quad is kunnen gepakt worden... hebben elkaar later teruggevonden...
inderdaad sjikkentip,nu waren we ook compleet in orde,maar zo een controle ontwijk je toch veel liever,is toch anderhalfuur dat er daar een blauwtje voor je staat te lullen en dan is er het plezier van de dag wel af.
greetz
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
fazy
Berichten: 88
Lid geworden op: wo okt 04, 2006 16:05
Locatie: Noppenland

@ sjikkentip, langs waar rijden jullie dan nu zoal?

@ KLX, is er geen andere richting die we eens uitkunnen? Kwestie van de zagemensen op onze ronde efkes te ontlasten...
DR-Z 400
stefaan525
Berichten: 211
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 11:54
Locatie: opwijk droeshaat
Contacteer:

@klx,thx voor de info.Verder kan ik mij alleen maar aansluiten bij sjikkentip,als IEDEREEN stopt dan duurt zo ne contole geen 1,5 uur.Over 2 weken in opwijk nog eens tegengehouden,direkt moto stil ne vriendelijke goeiendag en den helft van de problemen was al opgelost.Na 5 min terug vertrokken en ze hebben me nog veel amusement gewenst :lol: .Over een dikke maand in essene ook eens tegengehouden geweest en dan effe een klapke gedaan met die mannen,bleek er enen bij die er bij die er ook bij was bij dat incident in st ulriks kappelle vorig jaar.Het eerste wat hem vroeg aan mij was of dat ik van dilbeek kwam :shock: ,ik vroeg natuurlijk waarom,het bleek dat ze dat geval nog absoluut niet vergeten zijn :!: .Het enigste dat zij wensten was dat iedereen met zijn papperassen in orde is en de orgineel nr plaat op de moto staan heeft.Verder idem als in opwijk,ze hebben me nog veel plezier gewenst :wink: .

@fazy,de grootste problemen ontstaan langs die kant omdat men iedere zondagmorgen dezelfde tour doet(ik dat sommige mensen er hun horloge kunnen op juist zetten :idea: ).
Mits een beetje verder te kijken kan men in onze regio ettelijke km rijden zonder elke zondag het zelfde trajekt te moeten doen,wie zoekt die vind :wink: .Wij zelf proberen maar 1 zondag per maand het zelde trajekt te doen(ter info:we rijden elk weekend meestal ritjes van een 150 km).

grtz,
stefaan525 alias staffen,staf stokke
Gebruikersavatar
sjikkentip
Berichten: 500
Lid geworden op: zo apr 13, 2003 18:21
Locatie: Pajotten-enduroland-Villezjeel

fazy schreef:@ sjikkentip, langs waar rijden jullie dan nu zoal?
Via stafkaarten en GPS langs zoveel mogelijk onverharde paden :roll: :lol: :lol: :lol:
KTM EXC-F 280 2011 HONDA NC700X 2012
http://nin-off-road.skynetblogs.be/
Rolando
Berichten: 2087
Lid geworden op: ma aug 05, 2002 11:07
Locatie: Veghel
Contacteer:

Rolando schreef:Vanmorgen wezen rijden en al na 400 meter vanaf ons vertrekpunt kwam de politie naar ons toe. Op dat moment nog op de verharde weg.'
Één van ons stopte, de rest reed door. Hij kreeg een bekeuring omdat zijn nummerplaat niet leesbaar was vanaf 20 meter, zei de politie. Er zat wat zwart van de uitlaat op. "Komt van het omvouwen" zeiden ze.
Vandaag in Brabants Dagblad (regio Uden/Veghel) een stuk over de burgemeester van Bernheze. Hij wil met camera's de "wildcrossers" vastleggen en via helmen, kleding en motor de rijders opsporen. Hij heeft dit aangevraagd bij het OM.

Wordt vervolgd!!!!
nessuno attacca noi senza essere punito
http://www.jamopa.com
http://www.roland-jansen.com
JoeBaR
Berichten: 1980
Lid geworden op: zo aug 17, 2003 14:01
Locatie: HiLLeGoM

stefaan525 schreef:@klx,thx voor de info.Verder kan ik mij alleen maar aansluiten bij sjikkentip,als IEDEREEN stopt dan duurt zo ne contole geen 1,5 uur.Over 2 weken in opwijk nog eens tegengehouden,direkt moto stil ne vriendelijke goeiendag en den helft van de problemen was al opgelost.Na 5 min terug vertrokken en ze hebben me nog veel amusement gewenst :lol: .Over een dikke maand in essene ook eens tegengehouden geweest en dan effe een klapke gedaan met die mannen,bleek er enen bij die er bij die er ook bij was bij dat incident in st ulriks kappelle vorig jaar.Het eerste wat hem vroeg aan mij was of dat ik van dilbeek kwam :shock: ,ik vroeg natuurlijk waarom,het bleek dat ze dat geval nog absoluut niet vergeten zijn :!: .Het enigste dat zij wensten was dat iedereen met zijn papperassen in orde is en de orgineel nr plaat op de moto staan heeft.Verder idem als in opwijk,ze hebben me nog veel plezier gewenst :wink:

grtz,
stefaan525 alias staffen,staf stokke
ik riskeer het niet om te stoppen , je krijgt hier vrijwel altijd een prent als je wordt aangehouden , een echte enduro motor is namelijk altijd wel iets aan te vinden dat niet deugt , het ontbreken ven een claxon , een uitlaat die te veel geluid maakt (en dat hoeven ze niet eens te meten) banden die niet deugen voor op de weg , een smerige kentekenplaat , en een spiegel en knipperlichten zijn ook verplicht op alle motorfietsen vanaf 1999 geloof ik ... nu deugt bij mij alles , behalve dat van de knipperlichten en spiegel , ik vraag me af bij hoeveel enduro fietsen dat wel in orde is :roll:
4 strokes only !!
Sjokske
Berichten: 2930
Lid geworden op: ma mei 05, 2003 07:19
Locatie: The middle of nowhere.NL

Rolando schreef: Hij wil met camera's de "wildcrossers" vastleggen en via helmen, kleding en motor de rijders opsporen.
Uitrusting niet meer wassen dus (m'n kentekenplaat heeft al een bepaald stukkie dat ik nooit schoonkrijg, hoe goed ik ook (niet) m'n best doe) :idea:
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
mech
Berichten: 429
Lid geworden op: za jan 08, 2005 17:30
Locatie: Brabant

Rolando schreef:
Rolando schreef:Vanmorgen wezen rijden en al na 400 meter vanaf ons vertrekpunt kwam de politie naar ons toe. Op dat moment nog op de verharde weg.'
Één van ons stopte, de rest reed door. Hij kreeg een bekeuring omdat zijn nummerplaat niet leesbaar was vanaf 20 meter, zei de politie. Er zat wat zwart van de uitlaat op. "Komt van het omvouwen" zeiden ze.
Vandaag in Brabants Dagblad (regio Uden/Veghel) een stuk over de burgemeester van Bernheze. Hij wil met camera's de "wildcrossers" vastleggen en via helmen, kleding en motor de rijders opsporen. Hij heeft dit aangevraagd bij het OM.

Wordt vervolgd!!!!
Word dus 3 setjes plastic met andere stickers en elke week wisselen en ander kleur pakske aan.
schildertje
Berichten: 654
Lid geworden op: wo sep 27, 2006 20:52
Locatie: gelderland offroadland
Contacteer:

:silly:
Een beetje tempo mag, maarreh LIB he'
www.lib-enduro.nl
Rolando
Berichten: 2087
Lid geworden op: ma aug 05, 2002 11:07
Locatie: Veghel
Contacteer:

mech schreef:
Rolando schreef:
Rolando schreef:Vanmorgen wezen rijden en al na 400 meter vanaf ons vertrekpunt kwam de politie naar ons toe. Op dat moment nog op de verharde weg.'
Één van ons stopte, de rest reed door. Hij kreeg een bekeuring omdat zijn nummerplaat niet leesbaar was vanaf 20 meter, zei de politie. Er zat wat zwart van de uitlaat op. "Komt van het omvouwen" zeiden ze.
Vandaag in Brabants Dagblad (regio Uden/Veghel) een stuk over de burgemeester van Bernheze. Hij wil met camera's de "wildcrossers" vastleggen en via helmen, kleding en motor de rijders opsporen. Hij heeft dit aangevraagd bij het OM.

Wordt vervolgd!!!!
Word dus 3 setjes plastic met andere stickers en elke week wisselen en ander kleur pakske aan.
Geen probleem. Allemaal uit voorraad!!! :lol:
nessuno attacca noi senza essere punito
http://www.jamopa.com
http://www.roland-jansen.com
Sjokske
Berichten: 2930
Lid geworden op: ma mei 05, 2003 07:19
Locatie: The middle of nowhere.NL

Hmmmmmm, een "Black Dream"-enduro versie (heb ik stiekum al eens aan zitten denken trouwens).
Alleen die derde kleur nog uitkiezen (raadt eens welke het niet gaat worden :wink: ).
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Erik V
Berichten: 466
Lid geworden op: wo okt 08, 2003 23:33
Locatie: Vlijtingen(Riemst)

Sjokske schreef: Alleen die derde kleur nog uitkiezen (raadt eens welke het niet gaat worden :wink: ).
Zo'n roze TM past uitstekend bij je imago Sjokske ! Gewoon doen ! :lol:
Sjokske
Berichten: 2930
Lid geworden op: ma mei 05, 2003 07:19
Locatie: The middle of nowhere.NL

Bedankt Erik, ben er nu eindelijk uit over kleur nr. 3.
Retro is tegenwoordig weer helemaal in. Nu nog een bijpassende bh van Thor :lol:
Die rose brommer van Alice Geneste heeft wel wat :!:
(Tip :idea: : KTM met blauw plastic/velgen, bekomt ie een stuk op :twisted: )
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Bushmaster
Berichten: 52
Lid geworden op: ma okt 04, 2004 21:42
Locatie: Eindhoven

Na 2,5 jaar voor het eerst vandaag door een motoragent aangehouden:

* ik reed onder in een voet/fietspad tunnel onder een spoorlijn door
* had geen spiegel
* geen richtingaanwijzers (is dit eigenlijk wel verplicht?)
* geen Enduro uitlaat (Cross)
* crossbanden

Reed wel erg langzaam om eventuele (brom)fietsen niet te laten schrikken.

Commentaar agent:
* Rijden op een fietspad mag niet!
* Nummerplaat niet leesbaar, "o ik zie het al" (waarna hij hem terugboog)
* Spiegel is verplicht!

En verder: "rij maar lekker door", maar de volgende keer ben je het haasje!

Er zijn dus wel degelijk schappelijke agenten.

P.S. Wat kost eigenlijk een spiegel, en hoe hoog is een bekeuring voor het geval je er geen hebt?
_______________________________________

Festina lente!
Noppy
Berichten: 2958
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 23:49
Locatie: Midden-Nederland

Bushmaster schreef: * Spiegel is verplicht!

P.S. Wat kost eigenlijk een spiegel, en hoe hoog is een bekeuring voor het geval je er geen hebt?
Indien je handkappen hebt, dan kan je heel simpel twee ronde dode hoekspiegeltjes kopen bij de Halfords en die zet je daar vast.

De Nederlandse verkeerswet zegt alleen dat ze deugdelijk gemonteerd moeten zijn, in een handkap zitten ze zelfs hufterproof. De wet zegt verder niets over de steeltjes, de breedte etc. Het is allemaal heel minimaal, maar ze zitten er wel!

Noppy
:toost:
Arnaud
Berichten: 300
Lid geworden op: di sep 17, 2002 23:19
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Heb er zelf al tijden een Acerbis wegklapbare spiegel opzitten. Bevalt perfect en je kunt als je aangehouden wordt altijd gauw de spiegel uitklappen...

Tsja, en over die andere zaken als een omgevouwen kentekenplaat en knipperlichten: ben al meerdere keren aangehouden en heb iedere keer alleen maar commentaar gehad over een vuile kentekenplaat...

Arnaud.
meer plezier NAAST de weg
www.noxian.nl
Rolando
Berichten: 2087
Lid geworden op: ma aug 05, 2002 11:07
Locatie: Veghel
Contacteer:

Rij al jaren zonder spiegel en inderdaad nooit problemen gehad, echter als ze echt gaan zeiken, zoals eens in onze omgving gebeurd is, wordt het erg.
Zelfs de crossbanden waren niet goed, verlichting, spiegel, geluid etc....
nessuno attacca noi senza essere punito
http://www.jamopa.com
http://www.roland-jansen.com
Bushmaster
Berichten: 52
Lid geworden op: ma okt 04, 2004 21:42
Locatie: Eindhoven

Heb er zelf al tijden een Acerbis wegklapbare spiegel opzitten.
Ik zal morgen eens gaan kijken hoe zoiets eruit ziet, ik hoorde dat de prijs Euro 17,50 is, dus dat valt wel mee. Voor de rest ben ik niet van plan om e.e.a. aan te passen. Ik rijdt maar zeer minimaal op de openbare weg en de spiegel was volgens mij het enigste waar de agent echt een probleem mee had.
_______________________________________

Festina lente!
lar
Berichten: 25
Lid geworden op: di feb 20, 2007 23:49

Ze kunnen je dus altijd pakken op kentekenplaat.

Of vies of beetje gebogen.


Is dat nou normaal in nederland?
Noppy
Berichten: 2958
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 23:49
Locatie: Midden-Nederland

Ja,

Want als ze je niet kunnen bekeuren omdat je kentekenplaat slecht zichtbaar is, dan kunnen andere collega's hun quota niet halen. En dat is weer slecht voor hun salaris!

Noppy
:toost:
Plaats reactie