Hoi,
Verleden week de nieuwe BMW op het Brusselse autosalon zien staan.
En nu weet ik het niet meer.
Ofwel 144 kg BMW of een KTM 525 of 640.
Speelgoed zal alleen op Afrikaanse pistes gebruikt worden.
Wie geeft raad?
De BMW heeft 4 jaar waarborg, KTM 0 dagen.
Prijs is vergelijkbaar.
Xander
BMW Xchallenge of KTM ?
Moderator: ghulst
Als het "vlot-lopende" pistes zijn, neem dan maar die BMW (144 kg volgetankt).
Jo VdB
Jo VdB
tja de Xchalenge is dermate nieuw daar wil je denk ik niet de voorloper zijn met problemen. En dan zullen de problemen voornamelijk uit het rijwielgedeeltekomen want het blok is Super en kan heel veel hebben. Werd ook al gebruikt in de 650GS serie.
Tja dan de LC4. die ken ik niet persoonlijk maar is wel een uitgerijpt concept.
Mijn hart zegt BMW. Mijn verstand de KTM.
Trouwens een 525 vergelijken met een 650.... is als appels en peren
Tja dan de LC4. die ken ik niet persoonlijk maar is wel een uitgerijpt concept.
Mijn hart zegt BMW. Mijn verstand de KTM.
Trouwens een 525 vergelijken met een 650.... is als appels en peren
Da's voor veel mensen de wereld op z'n kop!oossie schreef:
Mijn hart zegt BMW. Mijn verstand de KTM.
Overigens was die nieuwe bmw volgens de dealer in Hillegom helemaal niet leverbaar in NL op een normale manier.
Hij kan er wel een bestellen maar dan gelijk op naam, dus niet even kijken in de winkel of zo.
(terwijl het ding wel in de BDM folder stond)
Ja, of minimaal een hele snelle electrische torx schroevendraaier kopen en altijd meenemen.TTT schreef:als die BMW net zo "praktisch" in elkaar zit als de GS650 zou ik snel voor de KTM kiezen.
(moesten er 12 of 16 los om het koelvloeistofpeil echt te kunnen zien?)
Zodra die in Apeldoorn staat. ga ik voelen en ruiken
Vindt het een mooi ding. Maar m'n KTM blijft
Vindt het een mooi ding. Maar m'n KTM blijft
De kogel is door de kerk,
brengt wat meer kleur in de garage.
De BMW past perfect tussen de KTM 250 2T en de 1200 GS.
Enige nadeel is dat mijn vrouw zal zien dat ik een nieuwe motor heb. Van oranje naar oranje viel dat minder op.
Zal mij zeker een nieuw kleedje kosten.
Xander
brengt wat meer kleur in de garage.
De BMW past perfect tussen de KTM 250 2T en de 1200 GS.
Enige nadeel is dat mijn vrouw zal zien dat ik een nieuwe motor heb. Van oranje naar oranje viel dat minder op.
Zal mij zeker een nieuw kleedje kosten.
Xander
Rijden, nu, en waar het nog kan!
vertel ons dan nu ook wat omtrent je ervaringen met de BMW !
Jo VdB
Jo VdB
Wow gefeliciteerd. Ben ook benieuwd naar je ervaringenxander schreef:De kogel is door de kerk,
brengt wat meer kleur in de garage.
De BMW past perfect tussen de KTM 250 2T en de 1200 GS.
Nog even geduld jongens,
De dealer heeft dit week-end nog open deurdagen, en wou hem tentoonstellen.
Dinsdag ga ik hem halen en de dinsdag daarop ga ik hem aan de tand voelen in Marokko.
Is er trouwens nieumand die GPS tracks heeft van Marokko?
Xander
De dealer heeft dit week-end nog open deurdagen, en wou hem tentoonstellen.
Dinsdag ga ik hem halen en de dinsdag daarop ga ik hem aan de tand voelen in Marokko.
Is er trouwens nieumand die GPS tracks heeft van Marokko?
Xander
Rijden, nu, en waar het nog kan!
Yep, Tuareg 2006 en Raid de l'amitie 2005 (zie www.erwindob.net )xander schreef:Nog even geduld jongens,
De dealer heeft dit week-end nog open deurdagen, en wou hem tentoonstellen.
Dinsdag ga ik hem halen en de dinsdag daarop ga ik hem aan de tand voelen in Marokko.
Is er trouwens nieumand die GPS tracks heeft van Marokko?
Xander
pb effe een emailadres als je de tracklogs wilt hebben.
Laatst gewijzigd door erwindob op zo mar 11, 2007 22:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Max_Kool schreef:Effe een zijspoor: heb je al kaarten van Marokko?
Op deze pagina staat wat interessants.
Dank u, die heb ik, zijn fantastisch!
Maar die site van erwindob.net, daar geraak ik niet op.
Xander
Rijden, nu, en waar het nog kan!
Zoals beloofd mijn eerste ervaringen met de Xchallenge.
Onze Marokkotrip is na dag twee brusk ten einde gekomen na een val van mijn maat op een Adventure, die er een gebroken sleutelbeen aan overhield. Motor heeft ondertussen 1100 km op de teller, waarvan de meeste op onverharde wegen. Enkel opstappen is een probleem met mijn 1,76m. De luchtvering zet hem onbelast namelijk in de hoogste stand.
Maar eens je erop zit zweef je over oneffenheden alsof je op een vliegend tapijt zit. Hij is ook enorm wendbaar. Alleen de velgen die er trouwens heel mooi uit zien zijn van marsepijn.
De motor heeft echt veel vermogen, vooral het koppel is indrukwekkend.
Spijtig dat ik forfait moest geven na twee dagen pistes.
Xander
Onze Marokkotrip is na dag twee brusk ten einde gekomen na een val van mijn maat op een Adventure, die er een gebroken sleutelbeen aan overhield. Motor heeft ondertussen 1100 km op de teller, waarvan de meeste op onverharde wegen. Enkel opstappen is een probleem met mijn 1,76m. De luchtvering zet hem onbelast namelijk in de hoogste stand.
Maar eens je erop zit zweef je over oneffenheden alsof je op een vliegend tapijt zit. Hij is ook enorm wendbaar. Alleen de velgen die er trouwens heel mooi uit zien zijn van marsepijn.
De motor heeft echt veel vermogen, vooral het koppel is indrukwekkend.
Spijtig dat ik forfait moest geven na twee dagen pistes.
Xander
Rijden, nu, en waar het nog kan!
Grappig, iig gefeliciteerd met je "nieuwe" aanwinstxander schreef:'t is maar een one-night stand geweest.
De BMW deze namiddag terug ingeruild voor een 525.
Ge moest eens weten hoe gelukkig ik me voel bij mijn oude, gekende liefde.
Xander
ps. zulke dingen kun je ook beter flikken met je motor dan met je vrouw
Heb je foto's ik ben erg benieuwd hoe dat er allemaal uitziet.
# 442
wat is de reden van weer de wissel naar een ktm 525?
Of had je de BMW alleen voor het marokko avontuur?
Of had je de BMW alleen voor het marokko avontuur?
De BMW was inderdaad voor Afrikaanse avonturen bestemd, de 525 trouwens ook, alhoewel de verleiding groter zal zijn om ook hier eens 4 takt te rijden wanneer het parcours niet te zwaar wordt ingeschat.
Het grote probleem met de BMW was dat in met mijn 1,76 minstens 10 cm tekort kom op op een normale manier op te stappen. De luchtvering zet hem namelijk op de hoogste stand in rust. Eens je erop zat was het echter een vliegend tapijt. En ik moet toegeven dat ik de punch van de KTM toch een beetje miste.
Xander
Het grote probleem met de BMW was dat in met mijn 1,76 minstens 10 cm tekort kom op op een normale manier op te stappen. De luchtvering zet hem namelijk op de hoogste stand in rust. Eens je erop zat was het echter een vliegend tapijt. En ik moet toegeven dat ik de punch van de KTM toch een beetje miste.
Xander
Rijden, nu, en waar het nog kan!