hoi allemaal
ik heb een vraag
weet iemand meschien waar ik een decibel killer kan kopen?
of hoe ik simpel een decibel killer kan maken
mijn motor had een beetje teveel lawaai in holten
moet ongeveer 7 a 8 decibel kwijt
db killer
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: zo jun 04, 2006 10:23
- Locatie: jubcity
liever een oude enduro moter dan geen enduro moter
Motor type erbij en merk uitlaat?
en wil je op zeker gaan gewoon de orginele er weer onder.
en wil je op zeker gaan gewoon de orginele er weer onder.
Pijpje erin bouten wil wel eens helpen. Of iets met gaas , maar dat zijn wel lowbudget oplossingen, en hoeveel db het helpt geen idee.
Kan heel gemakkelijk, db killers zijn spruitstukjes voor de demper. Misschien dat iemand nog wat heeft liggen?
Kan heel gemakkelijk, db killers zijn spruitstukjes voor de demper. Misschien dat iemand nog wat heeft liggen?
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Op de motorbeurs zag ik volgens mij Star Twin uit Loenen staan met `db-killers voor alle uitlaten´. http://www.startwin.com/
Maurice
I'm not paranoid... Everybody *is* following me!
I'm not paranoid... Everybody *is* following me!
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: zo jun 04, 2006 10:23
- Locatie: jubcity
het is een husqvarna 510 te uit 1990
het probleem is dat het een zelf bouw uitlaat is
het gat van de demper is 45 mm
het probleem is dat het een zelf bouw uitlaat is
het gat van de demper is 45 mm
liever een oude enduro moter dan geen enduro moter
Om in de buurt te komen van 94dB moet je de eind diameter tot ongeveer 30mm verkleinen (dit geld voor een Akrapovic). Dit is wel met een lange eind demper. Het is in ieder geval moeilijk om een open uitlaat goed stil te krijgen zonder dat je ook de carburatie aan moet passen.
Ik denk aangezien de demper zelfbouw is het beter is om gewoon te investeren in een nieuwe enduro uitlaat.
Ik denk aangezien de demper zelfbouw is het beter is om gewoon te investeren in een nieuwe enduro uitlaat.
als je toch gaat bouwen , of je bestaande pijp verbouwen ...
hieronder een even snel en simpel getekent pijpje zoals het bij een akrapovic enduro demper zit ..
de uilaatgassen worden door de geperforeerde buis geleid , naar de dempingskamer die lichtelijk onder druk staat door de uitlaatgassen zelf, uiteindelijk verlaten de gassen de demper door het met groen aangegeven pijpje.
hieronder een even snel en simpel getekent pijpje zoals het bij een akrapovic enduro demper zit ..
de uilaatgassen worden door de geperforeerde buis geleid , naar de dempingskamer die lichtelijk onder druk staat door de uitlaatgassen zelf, uiteindelijk verlaten de gassen de demper door het met groen aangegeven pijpje.
4 strokes only !!
De nieuwere Acrapovic heeft een iets ander ontwerp, maar dit principe werkt in iedergeval goed. Zelfde zit ook standaard op een KTM EXC. HGS bouwt zo ook de enduro dempers op.
De nieuwere acrapovic heeft het dunne gekromde buisje rechtstreeks in de geperforeerde pijp zitten, dit is wel kritischer voor het geluid maar kost minder vermogen.
De nieuwere acrapovic heeft het dunne gekromde buisje rechtstreeks in de geperforeerde pijp zitten, dit is wel kritischer voor het geluid maar kost minder vermogen.
HeY Husk !! waneer kom ik jou nou weer eens tegen bij een ritje ?
maar om even antwoord te geven op je vraag ..
ik denk dat dit zeker ook werkt voor een tweetakt , meestal is de demper van een tweetakt ook niet meer als een geperforeerde buis omwikkelt met demperwol in een aluminiummantel ...
ik denk dat deze demper bij een tweetakt de nodige tegendruk geeft .
want dat is zo n beetje de werking van de demper .
@mech , ik heb bij mijn acrapovic ook het geperforeerde pijpje verlengt naar het uiteinde , dit geeft wel iets meer geluid inderdaad , maar merkbaar meer vermogen ook . ik denk dat alle enduro pijpjes het boven getekende principe hebben , en wat jij bedoelt wellicht een cross uitvoering is ? ik kan het mishebben uiteraard
maar om even antwoord te geven op je vraag ..
ik denk dat dit zeker ook werkt voor een tweetakt , meestal is de demper van een tweetakt ook niet meer als een geperforeerde buis omwikkelt met demperwol in een aluminiummantel ...
ik denk dat deze demper bij een tweetakt de nodige tegendruk geeft .
want dat is zo n beetje de werking van de demper .
@mech , ik heb bij mijn acrapovic ook het geperforeerde pijpje verlengt naar het uiteinde , dit geeft wel iets meer geluid inderdaad , maar merkbaar meer vermogen ook . ik denk dat alle enduro pijpjes het boven getekende principe hebben , en wat jij bedoelt wellicht een cross uitvoering is ? ik kan het mishebben uiteraard
4 strokes only !!
Niet zo gauw, Bar. Ik ben tegenwoordig nogal veel aan het trialen.JoeBaR schreef:HeY Husk !! waneer kom ik jou nou weer eens tegen bij een ritje ?
Yep dat klopt van die geperforeerde buis.JoeBaR schreef: ik denk dat dit zeker ook werkt voor een tweetakt , meestal is de demper van een tweetakt ook niet meer als een geperforeerde buis omwikkelt met demperwol in een aluminiummantel ...
ik denk dat deze demper bij een tweetakt de nodige tegendruk geeft .
want dat is zo n beetje de werking van de demper .
Ik merk dat met het verkleinen van de uitlaat-opening hij wat moeilijker start. Wellicht komt dit al door die tegendruk door het verkleinen van de opening.
Ik probeer het nu door de uitlaat te omwikkelen zodat dat het geluid wat minder fel maakt.
Zijn er verder nog ideeen om een 2takt met de huidige demper stiller te maken?
Wellicht dat het alleen door de lengte van de demper is op te lossen zonder dat dat nadelige effecten heeft voor de motor?!
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: zo jun 04, 2006 10:23
- Locatie: jubcity
hallo allemaal
eerst allemaal bedankt
ik heb mijn eindstuk verkleind naar ongeveer een 30 mm
en dan kun je duidelijk het vershil horen voor de zekerheid heb ik er ook een stukje gaas er op gelast
ik weet dat dit een hele goedkope oplossing is maar om voor deze 2 ritten
(de wijk en westerbork) wou ik geen nieuwe uitlaat kopen
hij gaat deze zomer toch volledig uit elkaar
nieuw plastic er op en de rest ook weer eens goed na kijken en repareren
waar nodig is
eerst allemaal bedankt
ik heb mijn eindstuk verkleind naar ongeveer een 30 mm
en dan kun je duidelijk het vershil horen voor de zekerheid heb ik er ook een stukje gaas er op gelast
ik weet dat dit een hele goedkope oplossing is maar om voor deze 2 ritten
(de wijk en westerbork) wou ik geen nieuwe uitlaat kopen
hij gaat deze zomer toch volledig uit elkaar
nieuw plastic er op en de rest ook weer eens goed na kijken en repareren
waar nodig is
liever een oude enduro moter dan geen enduro moter