Speed, had jij deze motor nieuw gekocht, want anders is het natuurlijk wat makkelijker te verklaren. Ik kan mijn tandwielen ook na een seizoen naar de vaantjes helpen. Dat is heel gemakkelijk
En Guillaume, natuurlijk kan het slechter......, maar als dit een nieuwe motor was, met een voorzichtig schakelende rijder dan is het best slecht.
winteronderhoud???
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
De motor heb ik inderdaad gewoon nieuw gekocht. Ik merkte er overigens nog niks van maar ik weet wel zeker dat hij binnenkort was begonnen met overslaan als ik die nokken zo zie. Hoe hij nu schakelt weet ik nog niet want ik heb er nog steeds geen meter op gereden. Morgen en zondag ga ik waarschijnlijk wel even rijden.
Ik vraag me toch af of ik niet nog voorzichtiger moet gaan schakelen. Het enige wat ik me kan voorstellen is dat ik toch af en toe wat te lomp ben geweest als hij even niet wil of als ik misschakel. Heel af en toe schakel ik ook wel eens per ongeluk omdat ik hem met mijn voet raak maar dat is maar heel af en toe en dan ook nog meestal als je een beetje staand aan het cruisen bent.
Echt zorgen maken doe ik me trouwens niet. Hij moet tot eind 2007 mee en dan komt er weer een nieuwe dus zo'n vaart zal het wel niet lopen. Om eind 2007 zonder problemen te halen heb ik hem nu juist helemaal laten nakijken waarbij echt alles vervangen mocht worden. Dat hebben ze ook wel gedaan... Ik heb er een hele zak oude onderdelen bij gekregen.
Ik vraag me toch af of ik niet nog voorzichtiger moet gaan schakelen. Het enige wat ik me kan voorstellen is dat ik toch af en toe wat te lomp ben geweest als hij even niet wil of als ik misschakel. Heel af en toe schakel ik ook wel eens per ongeluk omdat ik hem met mijn voet raak maar dat is maar heel af en toe en dan ook nog meestal als je een beetje staand aan het cruisen bent.
Echt zorgen maken doe ik me trouwens niet. Hij moet tot eind 2007 mee en dan komt er weer een nieuwe dus zo'n vaart zal het wel niet lopen. Om eind 2007 zonder problemen te halen heb ik hem nu juist helemaal laten nakijken waarbij echt alles vervangen mocht worden. Dat hebben ze ook wel gedaan... Ik heb er een hele zak oude onderdelen bij gekregen.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
Ook de mijne ligt momenteel uit elkaar.
Vervangen worden of gemaakt:
- Linksysteem lagers
- D-b ketting
- Zuiger
- Kettinggeleider op de achterbrug
- uitlaatdemper
- Radiateurs worden gericht in Zutphen
En straks alle boutjes weer netjes met wat kopervet monteren.
Alles weer strak in het vet.
Kleppen gesteld, nieuwe zuiger hmmm LEKKER hoor!!
Er staat niet meer dan 100 uur op.
Vervangen worden of gemaakt:
- Linksysteem lagers
- D-b ketting
- Zuiger
- Kettinggeleider op de achterbrug
- uitlaatdemper
- Radiateurs worden gericht in Zutphen
En straks alle boutjes weer netjes met wat kopervet monteren.
Alles weer strak in het vet.
Kleppen gesteld, nieuwe zuiger hmmm LEKKER hoor!!
Er staat niet meer dan 100 uur op.
# 442
-
- Berichten: 124
- Lid geworden op: do sep 28, 2006 22:58
- Locatie: Aalten
heb de motor ook al weer een tijdje klaar.
in het blok is het een en ander vernieuwd.
kijk zelf maar eens.
in het blok is het een en ander vernieuwd.
kijk zelf maar eens.
-
- Berichten: 124
- Lid geworden op: do sep 28, 2006 22:58
- Locatie: Aalten
en zo ziet hij er nu uit!!
groet'n Marco.
groet'n Marco.
Ziet er zeer goed uit. Ben ook niet ontevreden over het resultaat van mijn eigen moto. Zie het plaatje..
# 442
En dan is dit het eerste ritje die je ermee rijdt. Nadat de motor is ingereden: (zie foto)
Maar nadat de moto weer schoon was had ik toch wel een lekker voldaan gevoel, ook al had ik Holten niet uitgereden.
Maar nadat de moto weer schoon was had ik toch wel een lekker voldaan gevoel, ook al had ik Holten niet uitgereden.
# 442
ik heb mn KTMetje ook net klaar voor de rit in Ruinen morgen .
vervangen onderdelen aan het blok.
zuiger en veren
bigend en pistonpen
krukas lagers versnellingsbaklagers lagers van de nokkenas en balansas
alle keeringen en pakkingen
klepseals
distributie ketting
allebij de oliepompjes
oliefilters
de acceleratie pomp van de carb is gereviseerd ,zo ook de aansturing daarvan , zat wat speling op .
rijwiel gedeelte :
achtervork lagers , lagers van de PDS veer , balhoofdlagers en de wiellagers .
banden voor en achter
ketting en tandwielen
en last but not least , een nieuwe JoeBar sticker op de tankkappen
vervangen onderdelen aan het blok.
zuiger en veren
bigend en pistonpen
krukas lagers versnellingsbaklagers lagers van de nokkenas en balansas
alle keeringen en pakkingen
klepseals
distributie ketting
allebij de oliepompjes
oliefilters
de acceleratie pomp van de carb is gereviseerd ,zo ook de aansturing daarvan , zat wat speling op .
rijwiel gedeelte :
achtervork lagers , lagers van de PDS veer , balhoofdlagers en de wiellagers .
banden voor en achter
ketting en tandwielen
en last but not least , een nieuwe JoeBar sticker op de tankkappen
4 strokes only !!