DR-BIG rijders.
Ik wil graag mijn tussendemper verwijderen van mijn DR 800.
Zelf kan ik een y-stuk maken i.p.v. de tussendemper.
Heeft iemand hier al ervaring mee?
Volgens mij kan hessler het ook, maar wat komt er allemaal bij kijken?
http://www.hessler-motorsport.de/shop/p ... da0159a4c8
Tussendemper verwijderen
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
*****
Ik vind juist twee einddempers mooi staan.
De laser produro is zeker 1 einddemper?
Ik zag tenminste op die forum foto's van die laser pro
En leverd die laser nog veel meer vermogen?
De laser produro is zeker 1 einddemper?
Ik zag tenminste op die forum foto's van die laser pro
En leverd die laser nog veel meer vermogen?
*****
-
- Berichten: 41
- Lid geworden op: zo feb 04, 2007 00:10
- Locatie: Geersdijk
Veel meer vermogen nee, een beetje mee als je de carbs aan aanpast en je luchtfilter/huis, ik heb er 1 onder zitten maar zou liever ook 2 dempers hebben en minder herrie. In Duitsland 2 weken geleden een geluidsmeeting gehad en kwam met 4000 toeren boven de 110db uit
We blijven gazzzzzzzzzzz geven!
hey, k'heb zo het gevoel dat we tijdens de big meeting in duitsland ook zo'n geluids kontrole mogen verwachten....
big bek,lever je ook de streetlegal versie van de produro
groeten,big 67.
big bek,lever je ook de streetlegal versie van de produro
groeten,big 67.
Wees niet te voorzichtig want durf is veiliger !
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
he blonkie, waarom wil je het verdeel stuk vervangen? is het door gerot of wil je meer sound of vermogen?? kan naamelijk ook de eind dempers leeg haalen en de gaten waar het gas uitkomt vergrooten.. geeft een mooi diep en dof geluid zonder erg hard te worden...
in het verdeelstuk zaten wat gaten die ik weer opgelapt heb. Het gaat me inderdaad om wat meer vermogen en een wat mooier geluid!
Mijn einddempers bestaan uit 1 geheel en kunnen niet opengehaald worden. Ik heb volgens mij nog de orginele einddempers.
Mijn einddempers bestaan uit 1 geheel en kunnen niet opengehaald worden. Ik heb volgens mij nog de orginele einddempers.
*****
BIG BEK lever jij dubbele dempers? Zo ja heb je er een picture van?
*****
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
he blonkie, dubbele dempers ..dubbel zo duur..
de vorige eigenaar van m'n BIG heeft het kontjes er af gezaacht, de pijpjes vervangen voor grootere, de demper zo ver mogelijk leeg gehaald en de kontjes er weer op gelast.. geeft een mooi geluid en je hebt 2 dempers.. suc6 zappa
de vorige eigenaar van m'n BIG heeft het kontjes er af gezaacht, de pijpjes vervangen voor grootere, de demper zo ver mogelijk leeg gehaald en de kontjes er weer op gelast.. geeft een mooi geluid en je hebt 2 dempers.. suc6 zappa
Ik heb mn tussendemper verwijdert, het zorgt bij +/- 3000 toere voor een dipje maar na de 4500 toere dan trekt ie ontzettend.
Het geluid is nog magertjes. Jouw tip (zappa) ga ik denk ik ook wel uitvoeren.
Heeft hij de inwendige pijpjes vergroot? En wat is er precies verwijdert? Heeft hij het eindstukje ook vergroot?
Het geluid is nog magertjes. Jouw tip (zappa) ga ik denk ik ook wel uitvoeren.
Heeft hij de inwendige pijpjes vergroot? En wat is er precies verwijdert? Heeft hij het eindstukje ook vergroot?
*****
Big, die dempers passen die ook op een 750s ?
De mijne is nu behoorlijk aan het roesten en ik ben eigenlijk een beetje de brommer aan het opknappen.
Dan kan natuurlijk de uitlaat niet achterblijven
Volgens mij heb ik aan deze http://www.hessler-motorsport.de/shop/p ... cd640c698e
en jouw demper klaar toch voor een compleet systeem ?
De mijne is nu behoorlijk aan het roesten en ik ben eigenlijk een beetje de brommer aan het opknappen.
Dan kan natuurlijk de uitlaat niet achterblijven
Volgens mij heb ik aan deze http://www.hessler-motorsport.de/shop/p ... cd640c698e
en jouw demper klaar toch voor een compleet systeem ?
Wie wind zaait, zal storm oogsten...
Of ze passen weet ik niet.
Ik heb alleen de tussenpot verwisseld voor een Y-stuk.
Dus mijn orginele einddempers hou ik nog. Alright?
Zelf heb ik mijn complete uitlaat systeem kaal gehaald en opnieuw gespoten. Dat scheelt je veel geld. Ik weet niet hoe rot jouw dempers zijn
Ik heb alleen de tussenpot verwisseld voor een Y-stuk.
Dus mijn orginele einddempers hou ik nog. Alright?
Zelf heb ik mijn complete uitlaat systeem kaal gehaald en opnieuw gespoten. Dat scheelt je veel geld. Ik weet niet hoe rot jouw dempers zijn
*****
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
he blonkie, het pijpje aan de achter kant waar de gassen uitkomen is vervangen voor een grooter diameter, de demper is helemaal leeg , allen helemaal aan het eind zit nog een roostertje want daar was niet meer bij te komen
kom anders de 18 maart of 22 april maar kijken..
gr zappa
kom anders de 18 maart of 22 april maar kijken..
gr zappa
hey zappa, theoretisch gezien raak je tog vermogen kwijt als je geen tegendruk heb ik je dempers
in feite heb je nu gewoon opendempers. Is je lucht en brandstof toevoer ook aangepast?
in feite heb je nu gewoon opendempers. Is je lucht en brandstof toevoer ook aangepast?
*****
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
aan het benzine verbruik te merken wel de benzine toevoer, lucht regel je met een stelschroef[en] onder je carb..
Okey is stel liever niet zelf. Mijn ervaring is dat het alleen maar beroerder wordt. (hioervoor reed ik een 400 cc 4 cilinder 16 klepper)
Maar als ik weer een beetje tijd (ik studeer nog) heb ga ik mijn uitlaat ook open halen. Gelukkig kan ik zelf lassen dus dat is geen probleem.
Ik wil namelijk dat voorwiel wat makkelijk vab de grond krijgen. Vandaar dat ik morgen een nieuwe tandenset ga bestellen met achter 3 tandjes extra. (oude ketting + kettingwielen zijn versleten)
Maar als ik weer een beetje tijd (ik studeer nog) heb ga ik mijn uitlaat ook open halen. Gelukkig kan ik zelf lassen dus dat is geen probleem.
Ik wil namelijk dat voorwiel wat makkelijk vab de grond krijgen. Vandaar dat ik morgen een nieuwe tandenset ga bestellen met achter 3 tandjes extra. (oude ketting + kettingwielen zijn versleten)
*****
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
afstellen luchtschroef vrij simpel, moet je ook doen als je de kleppen stelt, lucht filter vervangt of uitlaat verandert.. zie
http://home.arcor.de/avehrenb/DR800maintenance.html
zie Idle mixture adjustment
spiegel niet nodig.. gewoon bit houder met bitje gebruiken.. helemaal indraaien [geen kracht zetten] 1 1/2 slag uit. dan met warme motor in een halve slag +- luisteren naar hoogste toeren.. als ik m'n carbs weer eens open heb laat ik de sproeier maten en gasnaald standen weten..
kom je ook spelen zondag of 22 april??
hou het heel
zappa
http://home.arcor.de/avehrenb/DR800maintenance.html
zie Idle mixture adjustment
spiegel niet nodig.. gewoon bit houder met bitje gebruiken.. helemaal indraaien [geen kracht zetten] 1 1/2 slag uit. dan met warme motor in een halve slag +- luisteren naar hoogste toeren.. als ik m'n carbs weer eens open heb laat ik de sproeier maten en gasnaald standen weten..
kom je ook spelen zondag of 22 april??
hou het heel
zappa
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
ps, denk dat het lastig blijft om BIG op z'n achterwiel te krijgen, door z'n lange wiel basis en gewichts verdeling van 50/50..
Ik denk dat het een stuk beter zal gaan als je op je reserve rijd ipv een volle tank. Scheelt je weer 20kg op je voorkant.
Zelf krijg je mijn voorwiel alleen een stukje van de grond vanuit stapvoets rijdend en dan de koppeling flink woest laten opkomen.
Zelf krijg je mijn voorwiel alleen een stukje van de grond vanuit stapvoets rijdend en dan de koppeling flink woest laten opkomen.
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Het ziet er inderdaad goed uit Leo!
Mijn BIG 800S is niet makkelijk op zijn achterwiel te krijgen. Ik voel de motor wel helemaal uit zijn vering komen maar gaat net niet los.(zonder met de koppeling te spelen)
Heb jij je motor een beejte gekieteld?
Mijn BIG 800S is niet makkelijk op zijn achterwiel te krijgen. Ik voel de motor wel helemaal uit zijn vering komen maar gaat net niet los.(zonder met de koppeling te spelen)
Heb jij je motor een beejte gekieteld?
*****