Wil bij het a.s. onderhoudsbeurtje van de vorkpoten van m'n WR450 toch maar 'ns neopreen kousen monteren.
Wie heeft er ervaring met een bepaald merk en waar kun je die 't best bestellen / kopen? Is het beter om naadloze kousen te monteren of kousen met klitteband??
Alvast bedankt!
Arnaud.
Kousen vorkpoten
Moderator: ghulst
meer plezier NAAST de weg
www.noxian.nl
www.noxian.nl
ik zou eerst eens informeren naar ervaringen met die dingen , ik hoor alleen maar negatieve ervaringen , vuil blijft hangen onder de kousen , met lekke keeringen en beschadigingen op het chrome van de binnenpoten als gevolg .
BIERTAKT crossen en zuupn
hai JoeBar,
Ik geef toe, dat de ervaringen sterk uiteen lopen. Maar nu heb ik wéér lekkage aan beide poten, terwijl er minder dan een jaar geleden nieuwe keerringen in zijn gegaan... Zal nog ff de truc met het stukje foto-film negatief proberen maar vrees met grote vrezen...
Dus dacht ik dat die kousen het er in ieder geval niet slechter op maken.
Arnaud.
Ik geef toe, dat de ervaringen sterk uiteen lopen. Maar nu heb ik wéér lekkage aan beide poten, terwijl er minder dan een jaar geleden nieuwe keerringen in zijn gegaan... Zal nog ff de truc met het stukje foto-film negatief proberen maar vrees met grote vrezen...
Dus dacht ik dat die kousen het er in ieder geval niet slechter op maken.
Arnaud.
www.noxian.nl
www.noxian.nl
in sommige gebieden onontbeerlijk.
Op de transardenaisse 2005 had ik 2 lekke keerringen, in 2006 niet dankzij neopreen kousen. De meesten rijden met die kousen.
Wanneer ik ze eraf haalde zat er absoluut geen vuil onder.
Ze slijten wel, gaan dan stuk en dan kan er wel vuil onderkomen en blijven.
Dus alleen gebruiken wanneer nodig (bij van die hele fijne klei)
Op de transardenaisse 2005 had ik 2 lekke keerringen, in 2006 niet dankzij neopreen kousen. De meesten rijden met die kousen.
Wanneer ik ze eraf haalde zat er absoluut geen vuil onder.
Ze slijten wel, gaan dan stuk en dan kan er wel vuil onderkomen en blijven.
Dus alleen gebruiken wanneer nodig (bij van die hele fijne klei)
smurf.
OK pHreaC,
Waar had je die vandaan? Met of zonder klitteband??
Waar had je die vandaan? Met of zonder klitteband??
www.noxian.nl
www.noxian.nl
Van de KTM winkel, eerst had ik kousen van een onbekend merk, maar deze sleten door waar de band tegen de vorkpoot schuurt, aan de teflon ring. Bij de KTM kousen heb ik nog geen sleet kunnen vaststellen. Ik heb ze gekocht bij MotoCare te Diest. Normaal gezien heeft elke KTM dealer deze liggen, aangezien ze in hun partscatalog staan.
Grtz...
ps: ik ben een voorstander van kousen, als je ze op tijd en stond is omhoog stropt en eronder poetst, dan heb je ook geen zandophoping en gaan je keerringen lang mee
pps: vet onder je stofkappen steken houd ook al een heel deel van het vuil weg van je oliekeerringen
Grtz...
ps: ik ben een voorstander van kousen, als je ze op tijd en stond is omhoog stropt en eronder poetst, dan heb je ook geen zandophoping en gaan je keerringen lang mee
pps: vet onder je stofkappen steken houd ook al een heel deel van het vuil weg van je oliekeerringen
ik rij ook enkel nog MET condoom rond de voorpoten...
Al zeker 3 jaar geen lekke keerring meer gehad !
Ik heb die ook van KTM zonder klittenband. Als je die bovenaan en onderaan met tie-rips zeer strak afbindt, dan komt daar geen vuil tussen. En ook niet als je ze zuiver spuit met een hogedrukspuit.
Af en toe zwier ik ze in de wasmachine, zijn ze weer lekker zwart (tot de volgende keer)
Jo VdB
Al zeker 3 jaar geen lekke keerring meer gehad !
Ik heb die ook van KTM zonder klittenband. Als je die bovenaan en onderaan met tie-rips zeer strak afbindt, dan komt daar geen vuil tussen. En ook niet als je ze zuiver spuit met een hogedrukspuit.
Af en toe zwier ik ze in de wasmachine, zijn ze weer lekker zwart (tot de volgende keer)
Jo VdB
Heb ze van Acerbis, maar dan wel de lange versie. De korte heb ik ook al eens gehad en dat = 3 x niks. Vuil kruipt daar te gemakkelijk onder. Met de lange nog geen enkel probleem gehad. Wel een extra brede tie-rap bovenaan geplaatst t.p.v. de verdikking op de buitenpoot, dit ter voorkoming van het doorslijten de neopreen-kous door het op en neer pendelen van de beschermkappen van de onderpoten
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
-
Zijn die voorpoten in die drie jaar ook niet open gewwest ?
@arnaud Heb je al je vorkpoot goed nagekeken op beschadigingen op het chroom? Want dat kan gemakkelijk de oorzaak van jouw lekke keerringen zijn.
# 442
Hai Sanne,
Bedankt maar daar ligt 't niet aan; poten zijn nog als nieuw
De laatste keer heb ik in een weekend 2 dagen gereden terwijl ik de 2e dag de vorkpoten niet eerst heb schoongemaakt. Opgedroogde modder was de oorzaak van de lekkage aan beide poten.
Een paar maanden terug kwam dit door het rijden (met schone vorkpoten) bij temperaturen rond het vriespunt...
De befaamde truc met het stukje negatief-film werkt wederom maar ik voorkom het liever.
Groeten,
Arnaud.
Bedankt maar daar ligt 't niet aan; poten zijn nog als nieuw
De laatste keer heb ik in een weekend 2 dagen gereden terwijl ik de 2e dag de vorkpoten niet eerst heb schoongemaakt. Opgedroogde modder was de oorzaak van de lekkage aan beide poten.
Een paar maanden terug kwam dit door het rijden (met schone vorkpoten) bij temperaturen rond het vriespunt...
De befaamde truc met het stukje negatief-film werkt wederom maar ik voorkom het liever.
Groeten,
Arnaud.
www.noxian.nl
www.noxian.nl
-
he, gezocht naar het truckje met film negatief maar niks gevonden..
1 van m'n keeringen lekt dus.. wie kan me het vertellen??
groeten zappa
1 van m'n keeringen lekt dus.. wie kan me het vertellen??
groeten zappa