De vorige eigenaar van mijn wr liet eenmaal per jaar de cilinder eraf halen om het eea te kunnen controleren en om iig de zuigerveren te vervangen.
Zal ik deze traditie voortzetten of is het en beetje te veel van het goede?
groet
wr 400 cilinder eraf of niet?
Moderator: ghulst
Mij lijkt het, tenzij er een specifieke reden is om het anders te doen, nog steeds het makkelijkste om de voorgeschreven onderhoudsintervallen van de fabrikant te respecteren. Zomaar elk jaar een cilinder demonteren lijkt me een beetje teveel van het goede, tenzij je de km's of draaiuren ervoor hebt natuurlijk...
Montesa Cota 315R
het is onzin om je cilinder los te halen (zeker bij een 4 takt)
om je zuiger veren te checken ...
ten eerste moet je dan weten wat de oorspronkelijke maat is van de veren , je kunt ze wel meten , maar welke maat moeten ze wezen?
ten tweede , als je zuigerveren versleten zijn merk je dat aan de olie cosumptie en een rookpluim uit de uitlaat .
ten derde , van een versleten zuigerveer draait je motor niet zomaar inelkaar .
beter is het om je kilometerstand of draai uren van de motor bij te houden .
om je zuiger veren te checken ...
ten eerste moet je dan weten wat de oorspronkelijke maat is van de veren , je kunt ze wel meten , maar welke maat moeten ze wezen?
ten tweede , als je zuigerveren versleten zijn merk je dat aan de olie cosumptie en een rookpluim uit de uitlaat .
ten derde , van een versleten zuigerveer draait je motor niet zomaar inelkaar .
beter is het om je kilometerstand of draai uren van de motor bij te houden .
BIERTAKT crossen en zuupn
Je kunt toch ook de uitlaat vooraan los maken en door de uitlaatpoort de zuiger en veren bekijken.
dan nog zou je alleen de bovenkant van de zuiger kunnen bekijkenNoppy schreef:Als je papa toevallig kniechirurg is en van die cameraatjes aan een slangetje heeft, dan is het toch geen gek idee?
Noppy
BIERTAKT crossen en zuupn