xr 400 carburateur

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
brasum
Berichten: 4
Lid geworden op: do mar 01, 2007 12:52
Locatie: veendam

hallo
als ik gas geef en laat het gas weer los blijft de motor
stationair op veel te hoge toeren draaien.
hoe kan dit?als ik de motor start, is het 1 trap en hij loopt,na ongeveer
10 sec zegt hij plof en slaat uit,als de motor warm is blijft hij wel
doorlopen.heeft iemand enig idee hoe dit kan?
xr-manu
Berichten: 200
Lid geworden op: vr sep 05, 2003 21:38
Locatie: Aalst-België

brasum schreef:hallo
als ik gas geef en laat het gas weer los blijft de motor
stationair op veel te hoge toeren draaien.
hoe kan dit?als ik de motor start, is het 1 trap en hij loopt,na ongeveer
10 sec zegt hij plof en slaat uit,als de motor warm is blijft hij wel
doorlopen.heeft iemand enig idee hoe dit kan?
Trekt ofwel valse lucht ofwel is de stationairsproeier te klein (moet een 58 of 60 zijn dacht ik).Ik denk de sproeier als het beter wordt met warme motor... :idea:

Gebruik je de choke juist?
brasum
Berichten: 4
Lid geworden op: do mar 01, 2007 12:52
Locatie: veendam

hallo
bedankt voor je reactie maar waar zit de stationairsproeier eigenlijk?
valse lucht kan het denk ik niet zijn,heb de inlaatrubberring ook al
vervangen.heb de gasnaald in de derde stand staan.
xr-manu
Berichten: 200
Lid geworden op: vr sep 05, 2003 21:38
Locatie: Aalst-België

Tja zoek eens een exploded vieuw van die carbu,dan kunnen we verder...

Zijn er aanpassingen gebeurd aan de Xr (uit- of inlaat/motor...)?
brasum
Berichten: 4
Lid geworden op: do mar 01, 2007 12:52
Locatie: veendam

de motor is helemaal origineel,ik probeer eerst de stationairsproeier
te vervangen.
henkzelf
Berichten: 422
Lid geworden op: zo nov 17, 2002 21:20
Locatie: Brabant
Contacteer:

Ook het einddempertje (dunne binnenpijpje) er niet uitgehaald? Dan wordt ie nogal gevoelig op de lucht-stelschroef. Staat in het boek: 1 3/4 uit, meen ik mij te herinneren.
brasum
Berichten: 4
Lid geworden op: do mar 01, 2007 12:52
Locatie: veendam

hallo
het standaard pijpje zit ook nog gewoon in de demper.
er zit ook nog een stelschroef onder de carb.volgens het
engels handboek is dit de pilot screw,maar dit handboek is
van de xr 600.iemand enig idee in welke stand deze schroef
moet staan?
erwindob
Berichten: 1299
Lid geworden op: za jul 26, 2003 11:57
Locatie: Holland

ipv dat standaard dopje met miniscuul gaatje kan er precies klem een keverdemper in (dat stokje dat achter uit een originele kever steekt, kost ongeveer 4 euro)

Daarmee voldoe je voor de geluidsnormen en kan ie een beetje normaal ademen.

De snorkel moet ook absoluut uit je luchtfilterkast, mocht je dat ook nog niet gedaan hebben.
JoeBaR
Berichten: 1994
Lid geworden op: zo aug 17, 2003 14:01
Locatie: HiLLeGoM

brasum schreef:hallo
bedankt voor je reactie maar waar zit de stationairsproeier eigenlijk?
valse lucht kan het denk ik niet zijn,heb de inlaatrubberring ook al
vervangen.heb de gasnaald in de derde stand staan.
valse lucht trekken hoeft niet alleen bij het inlaat rubber te gebeuren hoor.. een gaatje in het filterhuis kan ook de oorzaak zijn .
BIERTAKT crossen en zuupn 💪🍻✊️
xr-manu
Berichten: 200
Lid geworden op: vr sep 05, 2003 21:38
Locatie: Aalst-België

Eens WD40 rond de carbu spuiten als hij draait,als het toerental daalt, trekt hij valse lucht...
Plaats reactie