Hé, dat ziet er gelikt uit, Steve!
Count me in
Hoe laat zijn jullie daar?
Groeten,
Arnaud.
eerste ritje wr400
Moderator: ghulst
meer plezier NAAST de weg
www.noxian.nl
www.noxian.nl
we zijn er vanaf 10.30. kijk maar eens op www.tt600plus.nl.Arnaud schreef:Hé, dat ziet er gelikt uit, Steve!
Count me in
Hoe laat zijn jullie daar?
Groeten,
Arnaud.
O ja, en de prijs is verlaagd naar 2.50, maar het gaat erom dat de cateringkosten zijn gedekt, dus een overschot gaat weer terug naar de deelnemers
Mijn meisje vindt mij ontzettend aantrekkelijk, maar mijn hobbies niet ...huskie schreef: Almere of all places.
Wie weet ben ik er wel....... want stteve, je hebt natuurlijk helemaal gelijk, alweer, dat ik wel een WR bezit. Btw is je meisje er dan ook?
Ga mijn best doen er dan ook te zijn.
Nog even een vraagje over mijn wr zonder koelvloeistof tankje onder het zadel.
In het wph staat keurig beschreven dat de vloeistof tussen de twee streepjes op het tankje moet staan.
Geen tankje; dus .....moet de vloeistof tot bovenaan staan in de radiateur?? Staat het nu in ieder geval niet; bijvullen gewoon met het zelfde spul wat ik mijn auto giet??
Nog even een vraagje over mijn wr zonder koelvloeistof tankje onder het zadel.
In het wph staat keurig beschreven dat de vloeistof tussen de twee streepjes op het tankje moet staan.
Geen tankje; dus .....moet de vloeistof tot bovenaan staan in de radiateur?? Staat het nu in ieder geval niet; bijvullen gewoon met het zelfde spul wat ik mijn auto giet??
Flip schreef:Ga mijn best doen er dan ook te zijn.
Nog even een vraagje over mijn wr zonder koelvloeistof tankje onder het zadel.
In het wph staat keurig beschreven dat de vloeistof tussen de twee streepjes op het tankje moet staan.
Geen tankje; dus .....moet de vloeistof tot bovenaan staan in de radiateur?? Staat het nu in ieder geval niet; bijvullen gewoon met het zelfde spul wat ik mijn auto giet??
best gewoon een bus klaargemaakte voor de moto gaan kopen, zorg wel dat het aluminium en magnesium safe is.
greetz
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
Kotom: ben d'r blij mee![/quote]
hoi Flip, ikzelf rij nu ook een xr600 en wil naar een wr ovestappen, ben je er nog steeds blij mee, of ....
de verhalen die ik hoor over een wr zijn niet verkeerd, heb er afglopen weekend op gereden en vind het inderdaad niet slecht rijden, ik heb wel het idee dat ik een versnelling mis omdat deze motor veel meer toeren maakt dan de xr.
laat het me maar weten
groeten
hoi Flip, ikzelf rij nu ook een xr600 en wil naar een wr ovestappen, ben je er nog steeds blij mee, of ....
de verhalen die ik hoor over een wr zijn niet verkeerd, heb er afglopen weekend op gereden en vind het inderdaad niet slecht rijden, ik heb wel het idee dat ik een versnelling mis omdat deze motor veel meer toeren maakt dan de xr.
laat het me maar weten
groeten
Yep, ben d'r nog steeds blij mee.
Onderhouds interval is wel veel kleiner dan bij een xr; iig elke 500km olie verversen.
Nadeel van de wr is, althans voor mij dat kleppen stellen middels plaatjes gaat en je dus niet 'even snel' de klepjes telt.
Wel zeer betrouwbaar hoor. Heb er nog niets mee gehad.
Ook starten is geen probleem. Met koude motor nooit meer dan 4 x kicken en warm meesal 1 x; ook nadat je gevallen bent; absoluut geen gas geven.
Hoewel ik de volgende keer wel voor en motor met een 'knopje' ga; omdat het toch wel erg luxe uitziet om na een val/optillen op een ongelukkige plaats op het knopje kunnen drukken.
Tsja een xr is een beetje een tractor vergeleken bij een wr; ploegt overal wel doorheen. Wr heeft wel wat meer toeren nodig mar kun je wel vel beter 'richten. Je kunt natuurlijk andere tandwiel verhoudingen gebruiken om wat prettiger op de weg te rijden.
Onderhouds interval is wel veel kleiner dan bij een xr; iig elke 500km olie verversen.
Nadeel van de wr is, althans voor mij dat kleppen stellen middels plaatjes gaat en je dus niet 'even snel' de klepjes telt.
Wel zeer betrouwbaar hoor. Heb er nog niets mee gehad.
Ook starten is geen probleem. Met koude motor nooit meer dan 4 x kicken en warm meesal 1 x; ook nadat je gevallen bent; absoluut geen gas geven.
Hoewel ik de volgende keer wel voor en motor met een 'knopje' ga; omdat het toch wel erg luxe uitziet om na een val/optillen op een ongelukkige plaats op het knopje kunnen drukken.
Tsja een xr is een beetje een tractor vergeleken bij een wr; ploegt overal wel doorheen. Wr heeft wel wat meer toeren nodig mar kun je wel vel beter 'richten. Je kunt natuurlijk andere tandwiel verhoudingen gebruiken om wat prettiger op de weg te rijden.
Paar puntjes waar je specifiek bij een WR rekening mee kunt houden voor de aanschaf:Designer schreef:zijn er speciale punten waar ik opletten moet bij de aanschaf van een WR
* gasschuif - het komt voor bij de gasschuif van de WR dat hier scheurtjes in komen waardoor na verloop van tijd een stuk van de gasschuif af kan breken met alle (schadelijke) gevolgen van dien... Advies om de verkoper te vragen wanneer deze voor het laatst vervangen of geïnspecteerd is (of zelf de carb er even tussenuit schroeven en een blik erop werpen )
* olie - hier zijn al diverse topics over geschreven maar het blijkt toch dat door het hoogtoerige karakter van het WR-blok, goede olie (bij voorkeur vol-syntheet) en zeer frequent verversen (500-600 km verversen; 1000-1200 km filter vv) erg belangrijk is. Probeer dit te achterhalen voor de motor in kwestie. Grote motorschade kan het gevolg zijn bij het niet opvolgen van deze regel.
En uiteraard de 'standaard' punten bij aanschaf van een enduro:
* staat & onderhoud link achtervering
* staat voorvorkpoten (lekkage?)
* staat balhoofdlagers
* remmen (blokslijtage + vloeistof)
* olieverbruik (compressie)
Succes!
Arnaud.
meer plezier NAAST de weg
www.noxian.nl
www.noxian.nl