hallo cr250 van ca 1990 met kenteken effe wat info
Moderator: ghulst
motor vorig jaar gekocht had vastloper gehad stuk van zuiger af en cilinderwand beschadigd dus blokje weg gebracht ter inspectie revisie div dingen vervangen oa div lagers nieuwe krukas en nieuwe nicasal laag nieuwe prox zuiger , nu ca 4tankjes verder je raadt het al vast gelopen gelukig geen schade aan cilinder , mijn vraag is heb ik verkeerd ingereden , hoe moet ik met een crosser omgaan doe ik wat verkeerd rij eigenlijk alleen over omgeploegd nat als droog kleigrond eigenlijk en over de weg weeg zelf ca 115 kg en ben ca 1.83 te zwaar voor de motor zal toch niet ,wie helpt me weer op weg zonder dat ie weer snel stuk gaat vgrt inrit
-
- Berichten: 265
- Lid geworden op: ma dec 16, 2002 00:21
Aaaaah, is dat het probleem met die dingen.Zot schreef:De krukaswang bekleding wil er wel eens aflopen bij die dingen. Komt meestal door onvakkundig persen van het bigend.
Deze kende ik nog niet, maar de symptomen (veelvuldig vastlopen) wel!!
Heb ook al een paar vastlopers gehad in het verleden en telkens waren er krasjes in de cylinder te zien die er niet hoorde te zijn.
Alles geinspecteerd (valse lucht, bla, bla, bla) uiteindelijk is er een nieuwe krukas in gezet. Inmiddels weer vele zorgeloze km gereden
Er komt een tijd
dat iedereen op een Adventure rijdt
dat iedereen op een Adventure rijdt
okee valse lucht geloof ik zelf niet echt, krukas ook niet ,zit een nieuwe in van prox deze is preventief vervangen dit alles is bij een goed bedrijf gedaan door verwezen door iemand al langer crost , kan het zijn dat mijn rij stijl niet okee is dit is mijn eerste crosser hoe moet ik deze in rijden en wat vooral niet doen , rij op de weg en ;zeg maar omgeploegd land ,ca een 1uurtje aan een stuk, ongeveer per keer dat ik weg ga en ook wel stukken vol gas op weg , kan daardoor de slijtage zo erg zijn zeg maar ; vgrt
-
- Berichten: 265
- Lid geworden op: ma dec 16, 2002 00:21
Tja inrijden....
Daar zijn hele verhandelingen over geschreven.
Opvallend is dat Prox en Vertex nogal verschillende zuigers produceren en dat ook de inloop coating die ze gebruiken nogal verschillend is aangebracht.
De originele Honda zuiger heeft geloof ik niet eens een coating.
Ik denk dat de passing en materiaal keuze van de zuiger en de veren belangrijker zijn dan goed inrijden. Maar misschien heb ik het mis en moet de ene zuiger combinatie nu juist wel goed worden ingereden en de andere niet.
Hoe dan ook, ik rij altijd de eerste tank niet te hard (max 90 in de 5) en schakel vooral heel erg veel. Veel snelheidswissellingen, veel accelereren, laten uitlopen, accelreren, remmen etc. Dit allemaal gewoon op zandpaden zodat de banden niet te veel slijten. Niet op maisland!
Als hij dit allemaal overleefd heeft ga ik een keertje alleen een route rijden. Doe dan nog een beetje voorzichtig, maar probeer wel af en toe even helemaal volgas te gaan. Niet lang, maar wel ff pieken.
Na twee keer tanken moet ie er dan maar tegen kunnen vind ik....
Waar je vooral voor moet oppassen is dat je 'm onder z'n toeren gaat rijden. Dat is waarschijnlijk nog erger dan te veel toeren!!
Maar nogmaals, er zijn al hele verhalen over geschreven.
Als je problemen blijft houden, monteer een keer een Honda zuiger.
Succes,
Fr@venture
Daar zijn hele verhandelingen over geschreven.
Opvallend is dat Prox en Vertex nogal verschillende zuigers produceren en dat ook de inloop coating die ze gebruiken nogal verschillend is aangebracht.
De originele Honda zuiger heeft geloof ik niet eens een coating.
Ik denk dat de passing en materiaal keuze van de zuiger en de veren belangrijker zijn dan goed inrijden. Maar misschien heb ik het mis en moet de ene zuiger combinatie nu juist wel goed worden ingereden en de andere niet.
Hoe dan ook, ik rij altijd de eerste tank niet te hard (max 90 in de 5) en schakel vooral heel erg veel. Veel snelheidswissellingen, veel accelereren, laten uitlopen, accelreren, remmen etc. Dit allemaal gewoon op zandpaden zodat de banden niet te veel slijten. Niet op maisland!
Als hij dit allemaal overleefd heeft ga ik een keertje alleen een route rijden. Doe dan nog een beetje voorzichtig, maar probeer wel af en toe even helemaal volgas te gaan. Niet lang, maar wel ff pieken.
Na twee keer tanken moet ie er dan maar tegen kunnen vind ik....
Waar je vooral voor moet oppassen is dat je 'm onder z'n toeren gaat rijden. Dat is waarschijnlijk nog erger dan te veel toeren!!
Maar nogmaals, er zijn al hele verhalen over geschreven.
Als je problemen blijft houden, monteer een keer een Honda zuiger.
Succes,
Fr@venture
Er komt een tijd
dat iedereen op een Adventure rijdt
dat iedereen op een Adventure rijdt
waarom zou de motor geen valse lucht kunnen zuigen? ik neem aan de Inrit het blokje zelf heeft ingebouwt ? misschien lekt ie tussen carb en luchtfilterhuis.
inrijden zou ik ook niet in de klei doen , maar op een stuk grasland , iniedergeval niet een plek waar de motor er flink aan moet trekken.
prox en vertex maken kwalitatief prima zuigers , dat zal zeer zeker niet het probleem wezen hier , de krukasvulling is geloof ik alleen bij Honda (?)
ik denk dat je dat motortje gewoon verkracht door met een verse zuiger , nieuw genicasilde cilinder door de klei te gaan knallen, en zoals je zegt volgas over het asfalt .
kijk eens naar de zuiger (of plaats hier een foto) je kunt vaak zien wat de rede van vastlopen is geweest , oververhit door te weinig koeling (weinig koelvloeistof , niet werkende waterpomp) of gebrek aan smering
inrijden zou ik ook niet in de klei doen , maar op een stuk grasland , iniedergeval niet een plek waar de motor er flink aan moet trekken.
prox en vertex maken kwalitatief prima zuigers , dat zal zeer zeker niet het probleem wezen hier , de krukasvulling is geloof ik alleen bij Honda (?)
ik denk dat je dat motortje gewoon verkracht door met een verse zuiger , nieuw genicasilde cilinder door de klei te gaan knallen, en zoals je zegt volgas over het asfalt .
kijk eens naar de zuiger (of plaats hier een foto) je kunt vaak zien wat de rede van vastlopen is geweest , oververhit door te weinig koeling (weinig koelvloeistof , niet werkende waterpomp) of gebrek aan smering
4 strokes only !!
beste joe bar blokje heb ik er zelf onder gebouwd slechte inrijden zou idd wel kunnen als ik hier zo op terug kijk foto van zuiger kan ik wel eens maken om hier te plaatsen ik hou het op een warmloper op de zuiger zijn twee krassen te zien precies aan de uitlaat kant kort langs elkaar van onder naar boven . koeling ben ik nu na aan het gaan het schoepen wiel van de waterpomp ziet er okee uit en draait gelijk als ik aan de drijfstang duw , weet niet of dit alles is voor het te kontroleren of de koeling okee is vgrt inrit