Bandentips gevraagd voor de TT600R

Deel jouw ervaringen met motoren en aanverwante artikelen.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Hans Groot

Ben net een zeer gelukkige eigenaar van een hele mooie TT600R uit 2003 (slechts 7000 weg km op de teller!!). Alleen de wegbandjes (Pirelli's) moeten natuurlijk vervangen worden voor echte nopkes!
Ik wil binnenkort graag de KNMV-off the roadritten gaan rijden en ben nog wel een beetje groen (maar na wat ritten in Almere heb ik gemerkt dat alles snel leert!). Mijn vragen:
1. Wat zijn de beste banden voor off the road terwijl ik ook nog eens de motor voor woon/werk gebruik in de winter? (De Michelin T63?). Ik let niet helemaal op 10-tjes, maar wil gewoon een miskoop voorkomen.
2. Wie weet er een goed adres in de omgeving van Amsterdam om die bandjes te kopen en/of te laten monteren?

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,
Hans Groot
Noppy

Hoi Hans,

Welkom hier.

Michelin T63 is écht te braaf; die lopen helemaal vol met modder. Pirelli M21 is dan al veel beter.

Eigenlijk zou je beter een tweede set wielen op de kop kunnen tikken, aangezien alles wat een beetje nop heeft snel slijt.

Noppy
:toost:
Hans Groot

Hoi Noppy,

Bedankt voor je reactie.
Ik heb op de tt600r site echter een bandentest (Motorrad 2004) gelezen. Daarin komt de Michelin T63 juist weer beter uit de test ten opzichte van de Pirelli! De Michelin scoorde beter op droog, beter op nat en beter off the road (Michelin plaats 2 van de 5, Pirelli op de laatste plaats 5!). Overall kwam de Michelin op plaats 2 (na de Continental) en de Pirelli op plaats 4. Maar goed is ook maar een test natuurlijk, vandaar ook mijn vraag naar jullie ervaringen.

Kwam verder ook nog hier goede verhalen tegen over de Kenda's (K778 en K760), maar "ken da" merk niet :wink:

I'm confused! :lol:
Jo VdB

Hans Groot schreef: Kwam verder ook nog hier goede verhalen tegen over de Kenda's (K778 en K760), maar "ken da" merk niet :wink:
zie hier --> http://www.kendausa.com/

Jo VdB
Plaats reactie