hey!!!.,
als je m6 schroefdraad wil tappen met wel boortje moet je dan boren dan was maal 0,8 ofzo??
groetjes!!
schroefdraad tappen?
Moderator: ghulst
Zo heb ik het toch altijd van mijn vader zaliger gehoord...
Jo VdB
Jo VdB
Je moet altijd de spoed van de draad pakken en dit van de diameter van de tap aftrekken
BV :
M5 = spoed 0.8mm = 5-0.8=4.2mm boren
M6 = spoed 1mm = 6-1=5mm boren
M8 = spoed 1.25mm = 8-1.25=6.75mm boren (6.8mm )
M10 = spoed 1.5mm = 10-1.5=8.5mm boren
M12 = spoed 1.75mm = 12-1.75=10.25 boren ( 10.3mm)
enz.enz.
BV :
M5 = spoed 0.8mm = 5-0.8=4.2mm boren
M6 = spoed 1mm = 6-1=5mm boren
M8 = spoed 1.25mm = 8-1.25=6.75mm boren (6.8mm )
M10 = spoed 1.5mm = 10-1.5=8.5mm boren
M12 = spoed 1.75mm = 12-1.75=10.25 boren ( 10.3mm)
enz.enz.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
Adje, daar kan ik niets aan toevoegen, of toch, doe wat olie aan de tap.adje schreef:Je moet altijd de spoed van de draad pakken en dit van de diameter van de tap aftrekken
BV :
M5 = spoed 0.8mm = 5-0.8=4.2mm boren
M6 = spoed 1mm = 6-1=5mm boren
M8 = spoed 1.25mm = 8-1.25=6.75mm boren (6.8mm )
M10 = spoed 1.5mm = 10-1.5=8.5mm boren
M12 = spoed 1.75mm = 12-1.75=10.25 boren ( 10.3mm)
enz.enz.
Xander
Rijden, nu, en waar het nog kan!
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
De spoed: dit is de verplaatsing langs de as per omwenteling.pHreaC schreef:Ik snap niet goed wat het verband is tussen de diameter en de spoed...
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
-
- Berichten: 21
- Lid geworden op: zo jan 21, 2007 15:39
- Locatie: eibergen
okj bedankt iig!
maar zit te denken om er m6 in te tappen (zit m5 in) maar eerst maar eens kijken of dat wil.., de draad in het blok is namelijk kapot! bij aan de bovenkant van de onstekings denksel mja.., is aardig dun dus..,
mazzel!
maar zit te denken om er m6 in te tappen (zit m5 in) maar eerst maar eens kijken of dat wil.., de draad in het blok is namelijk kapot! bij aan de bovenkant van de onstekings denksel mja.., is aardig dun dus..,
mazzel!
Hey!!!, Succes! Mazzeltoby ktm 125 sx ''03 schreef:okj bedankt iig!
maar zit te denken om er m6 in te tappen (zit m5 in) maar eerst maar eens kijken of dat wil.., de draad in het blok is namelijk kapot! bij aan de bovenkant van de onstekings denksel mja.., is aardig dun dus..,
mazzel!
MOST WANTED: KTM 530 EXC-R
Er bestaan ook "Helicoil" setjes. Daarmee boor je de bestaande draad iets op, dan snij je er draad in en als laatste monteer je in je gerestaureerde gat een nieuwe draad (lijkt op een balpen veertje).toby ktm 125 sx ''03 schreef:okj bedankt iig!
maar zit te denken om er m6 in te tappen (zit m5 in) maar eerst maar eens kijken of dat wil.., de draad in het blok is namelijk kapot! bij aan de bovenkant van de onstekings denksel mja.., is aardig dun dus..,
mazzel!
Dit werkt perfect, wordt ook nog weleens gebruikt als een (gloei)bougiegat dol is gedraaid of zeer ernstig beschadigd is.
http://www.gsxfclub.nl/techn_Schroefdraadrep.htm
Het voordeel is dat je niet met zwaardere bouten hoeft te gaan werken, anders moet je ook je ontstekingsdeksel uit gaan boren. En waarschijnlijk heeft die niet genoeg materiaal om in te boren.
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Helicoil is meer dan sterk zat. Als je dat stuk draait moet je gewoon je momentsleutel in de container gooien.
Er is trouwens niets te vinden op internet van kkv? Link of wat info zou handig zijn.
Ken wel meer van die systemen, maar de meeste heb je erg duur gereedschap voor nodig om aan te brengen. Of de bussen zijn te dik, dus niet geschikt voor reparaties.
vb
kerbkonus, maar dan moet je 7.5 boren en heb je inwendig nog maar M5
Er is trouwens niets te vinden op internet van kkv? Link of wat info zou handig zijn.
Ken wel meer van die systemen, maar de meeste heb je erg duur gereedschap voor nodig om aan te brengen. Of de bussen zijn te dik, dus niet geschikt voor reparaties.
vb
kerbkonus, maar dan moet je 7.5 boren en heb je inwendig nog maar M5
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
-
- Berichten: 87
- Lid geworden op: zo okt 22, 2006 17:52
- Locatie: Lopik
Ik heb net een setje via Ebay gekocht van www.Baercoil.com ,ziet er mooi uit (ongeveer hetzelfde als Helicoil,alleen veel goedkoper).
Setje bestaat uit : boor ,tap.indraaigereedschap en 20 verschillende lengtes inserts M6 voor nog geen €20,-
Setje bestaat uit : boor ,tap.indraaigereedschap en 20 verschillende lengtes inserts M6 voor nog geen €20,-
Bedankt voor de tip.
Helicoil is i.d.d. erg goed en sterk. Zou dat voor de baercoil ook gelden?
Helicoil is i.d.d. erg goed en sterk. Zou dat voor de baercoil ook gelden?