nieuwe Husa.mark20v schreef:Niemand anders ervaring met een 250 4T behalve Wortel?
Ik denk er nu wel zeker van te zijn dat het een 400 of 450 gaat worden of iemand anders moet me nog op een ander sppor brengen met de 250
Zouden jullie dan kiezen voor een gebruikte KTM/Yammaha 450 of voor het zelfde geld +€500 een nieuwe overjarige husa 450?
In mijn ogen een moeilijke keuze
Nieuw en ik heb 3 enduro vragen
Moderator: ghulst
He mark20v
Ik heb nog een bijna nieuwe husaberg 450fe staan heb ik overjarig gekocht mod. 2005 maar deze zomer op kent. Heeft nog maar heel weinig km. gelopen.
Moet weg omdat ik toch steeds weer last van m`n rug heb,jammer!
Dit was dus al m`n tweede husa. en nooit echt problemen er mee gehad.
Sturen als een scheermes!!
O`ja prijs 5950,-
Ik heb nog een bijna nieuwe husaberg 450fe staan heb ik overjarig gekocht mod. 2005 maar deze zomer op kent. Heeft nog maar heel weinig km. gelopen.
Moet weg omdat ik toch steeds weer last van m`n rug heb,jammer!
Dit was dus al m`n tweede husa. en nooit echt problemen er mee gehad.
Sturen als een scheermes!!
O`ja prijs 5950,-
-
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
- Locatie: Veluwse bossen
Rider heb jij een sportzaak In Zwartsluis ?
-
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
- Locatie: Veluwse bossen
In Nunspeet rijdt niemand die ik ken op een Husa en jij hebt ooit een rijders portret laten plaatsen. Ik heb je altijd nog een keer willen opbellen om samen naar de enduro te gaan.Ik lees nu dat dat niet meer nodig is.
Ho,Ho
Zeg nooit nooit, je bent verslaafd aan enduro of je bent het niet!!
Volgens mijn fysio ben ik hier wel een tijdje zoet mee maar echt stoppen doe ik nooit.
Maar je weet ook wel dat als je een Husa een half jaar laat staan hij zo weer 1000 minder waard is. Vind ook ook weer zonde en (niemand zeggen haha) maar ik ben ook erg verliefd geworden op de nieuwe Husqvarna`s OOO wat mooi in die nieuwe kleurstellingen!!!!
vandaar!!
Zeg nooit nooit, je bent verslaafd aan enduro of je bent het niet!!
Volgens mijn fysio ben ik hier wel een tijdje zoet mee maar echt stoppen doe ik nooit.
Maar je weet ook wel dat als je een Husa een half jaar laat staan hij zo weer 1000 minder waard is. Vind ook ook weer zonde en (niemand zeggen haha) maar ik ben ook erg verliefd geworden op de nieuwe Husqvarna`s OOO wat mooi in die nieuwe kleurstellingen!!!!
vandaar!!
-
- Berichten: 218
- Lid geworden op: wo jul 26, 2006 21:05
- Locatie: Haaltert
Hoi ik ben hier ook nieuw, maar lees al jaren het forum.
Ik was vorig jaar zelf beginnend endurist en zat met het zelfde probleem :
ik heb mij een SMR 510 Husky gekocht en een setje crosswielen en dito remset gekocht.
Nu kan ik beiden doen, ik ga wel nog andere veren laten steken want de standaard SM is net iets te hard
Ik heb gisteren voor het eerst op een Huskie WR 250 (2T) gereden en ik ontbrak toch de power onderin.
Ik rij liefst "lui" dus niet te veel schakelen en van onderen laten trekken.
Voor het echte enduro werk weegt hij een beetje veel en heeft hij teveel power (voorlopig nog wel )
Goeie raad : koop u nen goeien enduro en een occassie baanmoto want het omwisselen van de wielen word je op den duur wel beu.
Ik ben ook wel benieuwd naar de nieuwe KTM 300 2T
groeten
Josken
Ik was vorig jaar zelf beginnend endurist en zat met het zelfde probleem :
ik heb mij een SMR 510 Husky gekocht en een setje crosswielen en dito remset gekocht.
Nu kan ik beiden doen, ik ga wel nog andere veren laten steken want de standaard SM is net iets te hard
Ik heb gisteren voor het eerst op een Huskie WR 250 (2T) gereden en ik ontbrak toch de power onderin.
Ik rij liefst "lui" dus niet te veel schakelen en van onderen laten trekken.
Voor het echte enduro werk weegt hij een beetje veel en heeft hij teveel power (voorlopig nog wel )
Goeie raad : koop u nen goeien enduro en een occassie baanmoto want het omwisselen van de wielen word je op den duur wel beu.
Ik ben ook wel benieuwd naar de nieuwe KTM 300 2T
groeten
Josken
Mark,
Ik rij inmiddels op mijn tweede Husaberg (FE501e uit 2004) en ben er zeer tevreden over. Bloedsnel en stuurt super!! Eigenlijk nooit noemenswaardige problemen gehad. Zeker de laatste generatie (vanaf 2004) zijn gewoon goed! Deze worden gemaakt in de KTM fabriek en zijn uitgerust met een Keihin carb. en Kokusan ontsteking. Dit was een enorme verbetering. Het lastige starten (had mijn vorige 470 wel last van) behoort nu ook definitief tot het verleden! Start altijd beter dan de (nieuwe) Yamaha van mijn maat.
Ik zou je van harte de Husaberg FE450e aanraden. Ik denk ook dat de 550 echt te bruut is. Achteraf had ik denk ik ook de 450 moeten kopen i.p.v. de 501, soms is ie me gewoon iets té snel...
Groet,
Jeroen
Ik rij inmiddels op mijn tweede Husaberg (FE501e uit 2004) en ben er zeer tevreden over. Bloedsnel en stuurt super!! Eigenlijk nooit noemenswaardige problemen gehad. Zeker de laatste generatie (vanaf 2004) zijn gewoon goed! Deze worden gemaakt in de KTM fabriek en zijn uitgerust met een Keihin carb. en Kokusan ontsteking. Dit was een enorme verbetering. Het lastige starten (had mijn vorige 470 wel last van) behoort nu ook definitief tot het verleden! Start altijd beter dan de (nieuwe) Yamaha van mijn maat.
Ik zou je van harte de Husaberg FE450e aanraden. Ik denk ook dat de 550 echt te bruut is. Achteraf had ik denk ik ook de 450 moeten kopen i.p.v. de 501, soms is ie me gewoon iets té snel...
Groet,
Jeroen
Heej mark
weet niet of je al een keuze hebt gemaakt?!?
Ik zelf heb een jaar terug een ktm lc4 600 gekocht ( uit 92 dus kwa kosten viel het reuze mee) had toen net een half jaar mijn motorrijbewijs.. wel beetje op de weg gereden met wegmotor...
Ze zeiden me toen ook dat die motor wel erg zwaar was om mee te beginnen, maar mijn pa (die vroeger ook croswedstrijden heeft gereden) zei ook al dat het een kwestie van inhouden is / je koppie erbij houden! Want na een half jaar een lichte motor gereden hebben wil je toch meer cc... vandaar dat ik die 600 gekocht heb, moet zeggen dat het me harstikke goed bevalt!
Grtz Dave
weet niet of je al een keuze hebt gemaakt?!?
Ik zelf heb een jaar terug een ktm lc4 600 gekocht ( uit 92 dus kwa kosten viel het reuze mee) had toen net een half jaar mijn motorrijbewijs.. wel beetje op de weg gereden met wegmotor...
Ze zeiden me toen ook dat die motor wel erg zwaar was om mee te beginnen, maar mijn pa (die vroeger ook croswedstrijden heeft gereden) zei ook al dat het een kwestie van inhouden is / je koppie erbij houden! Want na een half jaar een lichte motor gereden hebben wil je toch meer cc... vandaar dat ik die 600 gekocht heb, moet zeggen dat het me harstikke goed bevalt!
Grtz Dave
Ik heb nog geen keuze gemaakt, ik zou dit weekeinde naar Veldhoven gaan (KTM dag) om daar eens te kijken wat nu echt de verschillen zijn en eventueel om met een aantal husa rijders te praten
Balen: kameraad waarmee ik zou gaan die was ziek.... dus helaas af moeten blazen.
Ik denk een dezer weken eens te gaan kijken bij Brouwer in zwartebroek en dan moet ik maar eens een keuze gaan maken
Balen: kameraad waarmee ik zou gaan die was ziek.... dus helaas af moeten blazen.
Ik denk een dezer weken eens te gaan kijken bij Brouwer in zwartebroek en dan moet ik maar eens een keuze gaan maken
Zo.....
Hij staat in de schuur Ik heb vorige week mijn nieuwe Husa 450 opgehaald, inmiddels een beetje gereden en erg tevreden. Rijdt goed, stuurt lekker en ziet er als nieuw uit
Nu eerst maar eens ervaring opdoen en dan lekker een rit meerijden ter zijner tijd
Nog meer mensen die bezig zijn met de aanschaf van een Husa?
Hij staat in de schuur Ik heb vorige week mijn nieuwe Husa 450 opgehaald, inmiddels een beetje gereden en erg tevreden. Rijdt goed, stuurt lekker en ziet er als nieuw uit
Nu eerst maar eens ervaring opdoen en dan lekker een rit meerijden ter zijner tijd
Nog meer mensen die bezig zijn met de aanschaf van een Husa?
Zhhooow... jij bent zeker niet over één nacht ijs gegaan
# 442
tis ook een hoop geldSanne schreef:Zhhooow... jij bent zeker niet over één nacht ijs gegaan
In het verleden kocht ik altijd meteen wat ik op het oog had en had naderhand gezien beter eerst een beetje kunnen informeren alvorens te kopen...
Grootste punt is dat een enduro voor mij nieuw is en dus onbekend terrein, vond het eigenlijk wel leuk om eerst info in te winnen. Ik denk nu wel een goede keus gemaakt te hebben
@Okle
Leuk, goede keuze denk ik! Waar heb je hem gekocht?
Mijn eerste weken zijn goed bevallen, hij rijdt echt super en ben zeer tevreden. Bult vermogen, lekker handelbaar en hij ziet er goed uit!
tips:
-Netjes inrijden de eerste 3 uur (is moeilijk, ik spreek uit ervaring )
-Gewoon het onderhoudsschema aanhouden dwz na 3 uur olie, kleppen stellen e.d.
-Koop een momentsleutel zodat je alle fijne boutjes op het juiste moment vastzet, met de hand zet je alles onbewust toch te vast
-Laat iedereen weten wat je van de Husa vindt, naar mijn idee is het merk toch echt ondergewaardeerd
-Laat een paar handkappen monteren zodat de handels beschermd zijn als je valt.
Waar rij je ergens?
Leuk, goede keuze denk ik! Waar heb je hem gekocht?
Mijn eerste weken zijn goed bevallen, hij rijdt echt super en ben zeer tevreden. Bult vermogen, lekker handelbaar en hij ziet er goed uit!
tips:
-Netjes inrijden de eerste 3 uur (is moeilijk, ik spreek uit ervaring )
-Gewoon het onderhoudsschema aanhouden dwz na 3 uur olie, kleppen stellen e.d.
-Koop een momentsleutel zodat je alle fijne boutjes op het juiste moment vastzet, met de hand zet je alles onbewust toch te vast
-Laat iedereen weten wat je van de Husa vindt, naar mijn idee is het merk toch echt ondergewaardeerd
-Laat een paar handkappen monteren zodat de handels beschermd zijn als je valt.
Waar rij je ergens?
bedankt voor de tips! heb de motor bij brouwer gekocht , ga volgende week ff terug om olie ff te doen en die eerst 3 uurscheck te laten doen. Moet nog een beetje op werg geholpen worden met sleutelen, maar daar gaan ze me mee helpen. top zaak daar.mark20v schreef:@Okle
Waar rij je ergens?
het vermogen nog helemaal niet aanspreken is lastig hoor, maar ik probeer me in te houden snel doorschakelen en net te lang doorjanken... Tij in de buurt van Apeldoorn, maar het is niet makkelijk om plekken te vindne waar je ook ff recreatief en toch legaal terecht kan...
Heb ik hem ook gekocht, zijn idd goeie gasten bij Brouwer
Voor jou is Heerde als alternatief lekker dichtbij, tis een circuit vast langs de A50 waar je vrji kunt rijden.
Trouwens, rond Apeldoorn heb je genoeg mooie stukken om te rijden. Het is een en al hei, bos en leem. Moet lukken toch?
Voor jou is Heerde als alternatief lekker dichtbij, tis een circuit vast langs de A50 waar je vrji kunt rijden.
Trouwens, rond Apeldoorn heb je genoeg mooie stukken om te rijden. Het is een en al hei, bos en leem. Moet lukken toch?
Omgeving Zevenaar, valt hier ook tegen iets te vinden. Richting achterhoek is nog wel terrein te vinden Legaal is idd het grote probleem.
Even aan de Belgen onder ons, hoe is dat in Belgie trouwens om legaal terrein te vinden?
Even aan de Belgen onder ons, hoe is dat in Belgie trouwens om legaal terrein te vinden?