Elefantentreffen 2007

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
motorfreak
Berichten: 41
Lid geworden op: zo feb 04, 2007 00:10
Locatie: Geersdijk

Uiteraard ben ik dit jaar ook weer van de partij, vorig jaar op de Xl600 en dit jaar met de net aangeschafte BIG, moet nog even een 12V aansluiting erop fabrieken, wat gereedschap-opberg-mogelijkheden-dingetjes, kleppen stellen doe ik volgende week, olie bougie en luchtfilter is al vervangen, zitten nu Bt-045 banden onder maar heb nog een setje Trailwings staan in de juiste maat en dan zijn we er weer klaar voor.

Vraagje zijn er van hier nog meer die richting de Eiffel gaan 23-25 februari, eventueel misschien wel een idee om met meer op te rijden of bivakeren, wij zijn ondertussen met een motor of 5 nu en misschien komen er nog 3 bij dus volop gezelligheid.
We blijven gazzzzzzzzzzz geven!
motorfreak
Berichten: 41
Lid geworden op: zo feb 04, 2007 00:10
Locatie: Geersdijk

Helemaal niemand de kou in van hier :evil: :lol:
We blijven gazzzzzzzzzzz geven!
BIG88
Berichten: 1702
Lid geworden op: di okt 29, 2002 22:41
Locatie: Limboland

nee,helaas
leuk is het natuurlijk wel , maar het past niet zo goed in mijn agenda :?
have BIG fun

D.F.M.T.
motorfreak
Berichten: 41
Lid geworden op: zo feb 04, 2007 00:10
Locatie: Geersdijk

Ik pas mijn agenda daar elke jaar op aan :lol:

owww was het maar weer zover en werd het maar koud en veel sneeuw, even een plaotje van veurig joar toen ik daar met de Xl was 8)
We blijven gazzzzzzzzzzz geven!
motorfreak
Berichten: 41
Lid geworden op: zo feb 04, 2007 00:10
Locatie: Geersdijk

Ben er bijna klaar voor, vanavond even een 12V aansluiting erop gefrubbelt :lol:

En vanavond wederom een nuttige avond gehad, begonnen met het uitzoeken waar de 12V aansluiting zou komen te zitten, gekozen is het controle gaatje in het rechterzijpaneel alwaar de rempot achter te vinden is.

Afbeelding

Netjes opmeten en gaatje aftekenen, betje bijvijlen netzolang tot de aansluiting keurig in het gaatje valt.

Afbeelding

Samen met B.A. zoeker uitgevolgeld hoe het beste we de aansluiting konden plaatsen, gekozen is er voor 2 rubber ringen 3/4 en een rvs ring welke we even hebben uitgeboord en prima paste.

Afbeelding

De binnenkant van het kuipdeel met daarin de binnenzijde van de 12V aansluiting, netjes goede dikke draden gepakt en wat hier nog niet te zien is dat de + aansluiting netjes is weggewerkt met silicone kit zodat we zeker weten dat bij veel regen geen sluiting zal plaatsvinden.

Afbeelding

Netjes de aansluitingen gemaakt op de accu, uiteraard netjes afgezekerd met een waterdichte kap over de zekering, je ziet het bijna niet zitten.

Afbeelding

De buitenkant met het uiteindelijke resultaat, ziet er wat mij betreft heel netjes uit, zit niks in de weg voor iets, zit stevig en dus helemaal geslaagd.

Afbeelding

Natuurlijk moet er even gestest worden want we moeten toch weten wat we hebben, eindelijk na jaren kunnen we de kleine compressor gebruiken en luchtbedden oppompen al moet je daar even geduld voor hebben, telefoon opladen, een zoeklicht aansluiten en als we de motor laten draaien kunnen we straks nog elektrisch koken ook :018:

Afbeelding

Aangezien we de aansluiting en de compressor even echt moesten testen kwam het goed uit dat de schootha van B.A. zoeker bijna leeg stond, nu is het bandje weer voorzien van 3 bar lucht en de test is helemaal geslaagd :036:

Afbeelding

Oftewel weer een nuttig iets gemonteerd voor een paar centen en dit gaat werken, als het in de praktijk werkt zoals ik in gedachten heb dan zal ik zeker op motoren vaker een 12V aansluiting monteren, de discman of mp3-speler inpluggen en we zijn het mannetje................B.A. zoeker bedankt voor het helpen en de gezelligheid :039:
We blijven gazzzzzzzzzzz geven!
Shifty-PK
Berichten: 1594
Lid geworden op: do jan 25, 2007 15:04
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Leuk verslag! Hoeveel Ampere zit er eigenlijk in zo'n motor accu van een BIG?

De plaatjes doen het alleen als ik de link kopieer in een nieuw venster, in deze post zie ik alleen kruisjes :(
Suzuki DR 750SK Big '89

Innovation distinguishes between a leader and a follower.
motorfreak
Berichten: 41
Lid geworden op: zo feb 04, 2007 00:10
Locatie: Geersdijk

Ja ik zie nu ook alleen kruisjes, heeft zeker met de storing te maken waardoor we ook opnieuw moesten inloggen :evil:

Mijn accu is 14A, heb de aansluiting in 1e instantie afgezekerd op 7,5 Amp maar heb voor de zekerheid 10Amp onder de buddy zitten, morgen om een echte compressor waarbij je in 2 minuten een luchtbed op kan pompen 8) nog geen 20 euro bij Perry sport :P en heeft zich al bewezen bij anderen.
We blijven gazzzzzzzzzzz geven!
Shifty-PK
Berichten: 1594
Lid geworden op: do jan 25, 2007 15:04
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Het laatste apparaat is echt een pomp om dingen zoals luchtbedden op te blazen en geen (grote) druk op te bouwen. Een compressor is volgens mij meer iets wat juist wel hoge druk op kan bouwen maar dit wel langzaam doet.
Suzuki DR 750SK Big '89

Innovation distinguishes between a leader and a follower.
motorfreak
Berichten: 41
Lid geworden op: zo feb 04, 2007 00:10
Locatie: Geersdijk

Klopt en volgende week heb ik ze alle 2 bij dus :lol:

Morgen even klepjes stellen, het stukje remslang aan de voorzijde vervangen voor staalflex leiding want deze zet uit waardoor de rem sponzig aanvoelt, gelijk een setje trailwings eronder en dan zijn we klaar voor elefantentreffen :P
We blijven gazzzzzzzzzzz geven!
motorfreak
Berichten: 41
Lid geworden op: zo feb 04, 2007 00:10
Locatie: Geersdijk

Klopt als een bus maar ik had een aantal stjes op de kop kunnen tikken en deze gooien we dan ook niet weg, zolang je niet te gek aan het doen ben dan rij ik ze wel op en meer dan een paar duizend kilometer gaan ze toch niet mee 8) Heb eventueel ook nog een setje stonemasters staan maar die bewaren we maar voor de echte blubber :lol:
We blijven gazzzzzzzzzzz geven!
Shifty-PK
Berichten: 1594
Lid geworden op: do jan 25, 2007 15:04
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Als we het toch over verschillende banden hebben: Hoe wisselen jullie je band? Doen jullie het zelf of heeft ervaring dat al geleerd dat dit niet te doen is?
Suzuki DR 750SK Big '89

Innovation distinguishes between a leader and a follower.
motorfreak
Berichten: 41
Lid geworden op: zo feb 04, 2007 00:10
Locatie: Geersdijk

Ligt er ene beetje aan wat voor banden, crossbanden leg je zelf gewoon om en zeker in de middel of nowere zeg maar, nu heb ik de Bt045 er af laten halen en de trailwings er op laten zetten bij een goede vriend die tevens een motorzaak heeft dus ik heb makkelijk praten natuurlijk, doe het dan wel zelf maar met hem zijn apparatuur.

Heb vandaag tevens de kleppen gesteld, was best nodig, een compleet nieuwe staalomvlochten remleiding voor zodat de rem nu behoorlijk bijt, het blokkie wat verder nagekeken en daarnet voor het eerst even off de road geweest met de BIG, is wel wat anders dan met de KTM of XR maar het was goed te doen al wil de BIG wel snel uit de 4X4 sporen van de blikken wegglijden, op diverse grindpaden hier op het eiland [hebben we gelukkig veel 8) ] ging het heel goed, beetje de achtekant die af en toe wat kwispelde maar kon behoorlijk doorrammen met de BIG, blok loopt weer prima, remmen prima, nu nog de ingaande demping achter veranderen en dan zijn we echt helemaal klaar voor elefantentreffen.

Oke eventueel bouw ik er dit weekeind nog een aantal PCV kokers op waarin de trekbandjes en gereedschap kan plaatsnemen, na 2 weken kan ik toch wel zeggen dat de BIG goed bevalt :D
We blijven gazzzzzzzzzzz geven!
motorfreak
Berichten: 41
Lid geworden op: zo feb 04, 2007 00:10
Locatie: Geersdijk

Ik heb vandaag mijn achterband lek gereden, shitzooi :evil:
We blijven gazzzzzzzzzzz geven!
motorfreak
Berichten: 41
Lid geworden op: zo feb 04, 2007 00:10
Locatie: Geersdijk

Zo de big is er bijna klaar voor, nog ff een plankkie fixsen achterop en morgen richting de Eiffel, hopelijk vinden we daar nog een off de road pad of wat zodat we de big eens goed kunnen uitproberen 8)
We blijven gazzzzzzzzzzz geven!
Plaats reactie