In afwachting van de levering van de Gasgas een praktisch vraagje...
waar kan ik een handig flesje met schaalverdeling vinden om 2T olie op de motor mee te nemen?
2-takt olie flesjes
Moderator: ghulst
http://www.noppenshop.nl/xcart/product. ... bestseller
deze gebruik ik ook. Heb er zelf met een watervaste stift strepjes per liter op gezet. de schaal verdeling standaard is per 50 ml een strepje. Even de afstand tussen de strepjes opmeten en dan uitrekenen wat voor schaalverdeling je nodig hebt, afhankelijk van de mengverhouding.
Groetjes, Jan
deze gebruik ik ook. Heb er zelf met een watervaste stift strepjes per liter op gezet. de schaal verdeling standaard is per 50 ml een strepje. Even de afstand tussen de strepjes opmeten en dan uitrekenen wat voor schaalverdeling je nodig hebt, afhankelijk van de mengverhouding.
Groetjes, Jan
leeg flesje AA-drink werkt ook prima.
idd met stift er een verdeling opmaken. de ringen op het flesje vertegenwoordigen iets van 2 of 2,5 liter.
Bij de xenos maatbeker halen voor als je een jerrycan moet vullen. Ben je klaar voor 2 euro, heb je 2 bekers van half en hele liter en ze kunnen tegen olie en benzine
idd met stift er een verdeling opmaken. de ringen op het flesje vertegenwoordigen iets van 2 of 2,5 liter.
Bij de xenos maatbeker halen voor als je een jerrycan moet vullen. Ben je klaar voor 2 euro, heb je 2 bekers van half en hele liter en ze kunnen tegen olie en benzine
-
Wellicht is een oud flesje spartamet olie ook handig. Daar staan ook streepjes op (voor verhouding 1:100) maar ik weet niet hoeveel er in zit. In ieder geval is het een klein stevig flesje met een goede dop.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
acerbis verkoopt handige flesjes... heb ook zo eentje..
en anders had ik op school een teflon buisje gedraaid voor net 200ML olie met onderverdelingen.
paste netjes op een pomphoudertje van een mtb die ik dan achter men licht had gemonteerd... maar heb ik helaas meeverkocht... dom van me... want heb nu terug een 2T
en anders had ik op school een teflon buisje gedraaid voor net 200ML olie met onderverdelingen.
paste netjes op een pomphoudertje van een mtb die ik dan achter men licht had gemonteerd... maar heb ik helaas meeverkocht... dom van me... want heb nu terug een 2T
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
2 flesjes van Castrol (250ml) met een maatdopje (25ml) erop. In het flesje knijpen en het dopje vult zich. Erg handig.
In deze flesje zat echter minerale olie (bromfiets), deze hebben we maar ergens anders voor gebruikt.
In deze flesje zat echter minerale olie (bromfiets), deze hebben we maar ergens anders voor gebruikt.
Ride light, ride fun, ride 2-stroke....
Of een tube olie
Clubmakker had die laatst ook bij (Putoline geloof ik), ben alleen benieuwd hoe het dan gaat met schaalverdeling.
Clubmakker had die laatst ook bij (Putoline geloof ik), ben alleen benieuwd hoe het dan gaat met schaalverdeling.
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Tubes ken ik, zit schaalverdeling op.Sjokske schreef:Of een tube olie
Alleen reed ik laatst met iemand die had er eentje nagevuld, in zijn zak van zijn jas gestopt, was gevallen en de rest kan je raden.
Heb vanmiddag bij het tanken maar het eerste flesje AA gekocht en leeggelurkt. Gatver wat goor, maar voor een goed doel
smurf.
-
- Contacteer:
Of een acerbis 250 ml flacon voor 2-takt olie met streepjes erop.
Minder dB's, meer paden open. www.codegroen.com