Hallo allemaal,
Ik heb hier nog niet eerder gepost, ik heb sinds kort een off-road motor wil in het najaar wel eens een tochtje gaan maken. Om een beetje te oefenen zoek ik in de buurt van Utrecht een terreintje/gebied waar dit zo'n beetje kan. Ik wilde het eens in een nieuwbouw gebied proberen, maar daar hoor ik wisselende verhalen over qua wel of niet toegestaan.
Hebben jullie ideeen of ervaringen?
Groet,
Prutmolen
Rijden rond Utrecht
Moderator: ghulst
Prut,
Het ligt er een beetje aan wat je precies wilt oefenen. MX, Enduro, zand, knippen? Wat voor motor heb je?
Ik ga donderdag beginnen met wat routes uit te zetten in de provincie Utrecht samen met Gert Jan.
Indien je in de buurt woont, kan je allicht eens een keertje met me meerijden?
Grx,
Noppy
Het ligt er een beetje aan wat je precies wilt oefenen. MX, Enduro, zand, knippen? Wat voor motor heb je?
Ik ga donderdag beginnen met wat routes uit te zetten in de provincie Utrecht samen met Gert Jan.
Indien je in de buurt woont, kan je allicht eens een keertje met me meerijden?
Grx,
Noppy
Ik rijd vaak met Booom in Leidsche Rijn, daar zijn nog zat stukken zonder verbods bebording en bebouwing er omheen.
De spoorverbreding bij vleuten is ook leuk, staan ook geen hekken of borden. Verbreding A2 kun je sommige stukken nog "legaal"rijden en laatst zag ik in houten tegen 't Goy aan weer een bouwrijp stuk grond zonder hekken en bebording.
Dus het kan nog wel, echter de onverharde paden zoals in zuid en oost Nederland heb je hier gewoon niet.
Jeroen
De spoorverbreding bij vleuten is ook leuk, staan ook geen hekken of borden. Verbreding A2 kun je sommige stukken nog "legaal"rijden en laatst zag ik in houten tegen 't Goy aan weer een bouwrijp stuk grond zonder hekken en bebording.
Dus het kan nog wel, echter de onverharde paden zoals in zuid en oost Nederland heb je hier gewoon niet.
Jeroen
Correctie Jeroen,
GJ en ik hebben een hele avond fantastisch lopen knallen over de bospaden rond Leusden en Maarn.
Er ligt genoeg spul om een complete rit uit te zetten van een paar uur, legaal of half legaal!
Kunnen we jullie stukken er ook eens bij plakken ajb?
Zo ja, stuur me maar een PM, dan spreken we binnenkort eens af.
Noppy
GJ en ik hebben een hele avond fantastisch lopen knallen over de bospaden rond Leusden en Maarn.
Er ligt genoeg spul om een complete rit uit te zetten van een paar uur, legaal of half legaal!
Kunnen we jullie stukken er ook eens bij plakken ajb?
Zo ja, stuur me maar een PM, dan spreken we binnenkort eens af.
Noppy
Kijk dat komt waarschijnlijk door mijn plaatselijke onbekendheid op de Heuvelrug.
Die pM komt jouw kant op.
Jeroen
Die pM komt jouw kant op.
Jeroen
Correctie Frank,
Er zaten ook een aantal stukken illegaal bij En IMHO maar weinig waar ik een grote groep rijders overheen zou durven/willen sturen. Maar "en petite comité".....
Gelukkig werkten wij onder bescherming van het schemer Heb meteen daarna mijn koplamp ophanging maar eens flink aangepakt. Moest al 1 1/2 jaar, maar blijkbaar nog nooit voldoende aandrag gevoeld om het echt aan te pakken. Maar na een kwartiertje crosse in de donkere bosse wassie d'r ineens
GS GJ
(ik kreeg gisteravond een SMS dat er een nieuwe remschijf onderweg is )
Er zaten ook een aantal stukken illegaal bij En IMHO maar weinig waar ik een grote groep rijders overheen zou durven/willen sturen. Maar "en petite comité".....
Gelukkig werkten wij onder bescherming van het schemer Heb meteen daarna mijn koplamp ophanging maar eens flink aangepakt. Moest al 1 1/2 jaar, maar blijkbaar nog nooit voldoende aandrag gevoeld om het echt aan te pakken. Maar na een kwartiertje crosse in de donkere bosse wassie d'r ineens
GS GJ
(ik kreeg gisteravond een SMS dat er een nieuwe remschijf onderweg is )
Een GS is pas een GS als 'ie smerig is!
Ach, het gaat allemaal om definities.Noppy schreef:half legaal!
We passeerden op een gegeven moment een wit vierkant bord, GJ voorop, zonder rode randen, met "Verboden voor bestuurders van auto's en motoren", zonder een artikelnummer van een wet o.i.d. er bij vermeld.
Grappig bord, maar ik heb het zo geïnterpreteerd dat hondebezitters, in bezit van een geldig rijbewijs, zojuist gearriveerd met de auto en daar zelf naar toegereden, daar niet mogen lopen, omdat het gevaarlijk is in verband met de daar rondrijdende motorfietsen
Dit bord is zelf niet alleen half legaal, maar ook juridisch en verkeerstechnisch een 'niet bestaand bord'. Daar trek ik me dan ook minder van aan
En idd en petite comité heb ik er totaal geen bezwaar tegen indien mensen van dit forum daar af-en-toe een stukje gaan rijden.
Nop
Ach, misschien ben ik gewoon een nettere burger dan you en maak ik me daar nog iets meer druk om
Enniewees, you have meel
CU
GJ
Enniewees, you have meel
CU
GJ
Een GS is pas een GS als 'ie smerig is!
Heb zojuist een PB-tje gestuurd.ooknoppy schreef:Uiteraard mag je meerijden. Maar andersom ook graag. Kan je ons wat van Leusden laten zien?
Noppy
P.S. Stuur me maar een PM en dan spreken we eens af.
Gr,
Yamaha WR450F, regio A'foort
-
woon ik nou in utrecht..
ga graag eens mee spelen..
ik stuur ook een pb noppy
zappa suzuki dr 800 BIG
ga graag eens mee spelen..
ik stuur ook een pb noppy
zappa suzuki dr 800 BIG
-
Elke kee asl ik langs de nieuwe afslag Nijkerk kom fantseer ik over het rijden hier. Zeker die bult zand die er ligt.pdoornek schreef:Hoi,
Ook ik rij af en toe rond Leusden, maar zou dit liever doen met een groepje.
Kan ik een keer meerijden?
Gr,
-
- Contacteer:
Kijk ook eens op www.tt600plus.nl , die rijden ook veel in de buurt van utrecht.