WR400/450 versus 426

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Designer
Berichten: 87
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 15:56
Locatie: Gaanderen

Hallo allemaal,

Ik ben me aan het orienteren om een andere noppenfiets aan te schaffen, op dit moment rij ik een xr600. Mijn oog is gevallen op een Yamaha of een Suzuki, maar hierover in een andere topic.
Ik zag dat er 2 soorten WR's zijn de 400/450 en de 426, wat is precies het verschil tussen deze machines?? behalve dan de cilinderinhoud ik kan er zelf weinig over vinden ( of ik kijk niet goed)

Graag jullie reaktie..
pHreaC
Berichten: 513
Lid geworden op: za nov 26, 2005 13:31
Locatie: WESTERLO

Eerst was er de 400, dan de 426, dan de 450.

Zoals ik vernomen heb is de 450 de tamste van ze allemaal, een iets gezapiger karakter.
Afbeelding
Klx300R
Berichten: 804
Lid geworden op: ma jun 20, 2005 10:28
Locatie: Ternat

wat de wr's betreft, gebruik even de zoekfunctie, zul je genoeg vinden.
greetz
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
Designer
Berichten: 87
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 15:56
Locatie: Gaanderen

Ik heb inderdaad het een en ander gevonden, maar dit is qua motorisch, met vliegwieltjes enzo, het gaat mij meer om de handelbaarheid en wat je het beste kunt gebruiken voor zowel offroad als de crossbaan.
Husky TE510
Sjokske
Berichten: 2930
Lid geworden op: ma mei 05, 2003 07:19
Locatie: The middle of nowhere.NL

450's zullen in de regel duurder zijn dan 426's, en 426's duurder dan 400's gezien hun leeftijd/bouwjaar :idea:
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
henk-v
Berichten: 1722
Lid geworden op: di aug 20, 2002 19:52
Locatie: enspijk
Contacteer:

is het bij TM ook zo? hoeveel te nieuwer zoveel te duurder? :slaan: :silly:
pdoornek
Berichten: 10
Lid geworden op: za feb 10, 2007 16:46
Locatie: A'foort

pHreaC schreef:Eerst was er de 400, dan de 426, dan de 450.

Zoals ik vernomen heb is de 450 de tamste van ze allemaal, een iets gezapiger karakter.
De WR450F wordt vanuit de importeur aangepast, met het oog op milieu eisen. En zoals je al misschien verwacht had, milieu en snelheid gaan niet samen,:roll:
Bij mijn WR450F is de nokken as voor de uitlaat klep vervangen voor die van een YZ450F (dit is buiten Europa standaard). Verder zit er een dingetje die iets met de uitlaatgassen en de carburateur doet, deze is weg gehaald en nu heeft hij meer dan voldoende power. Sterker nog deze modificatie wordt ook gedaan op de motoren die aan de Dakar rally hebben meegedaan. En om hem een beetje onderin weer te temperen zit er voor een 15 tands i.p.v. een 14.

Rallybikecenter in zetten doet onderander deze modificaties.
Yamaha WR450F, regio A'foort
Rolando
Berichten: 2087
Lid geworden op: ma aug 05, 2002 11:07
Locatie: Veghel
Contacteer:

henk-v schreef:is het bij TM ook zo? hoeveel te nieuwer zoveel te duurder? :slaan: :silly:
Ik heb oude KTM's gezien die duurder waren dan de nieuwe. Dan praat ik wl over de "echte" oude glorie.
nessuno attacca noi senza essere punito
http://www.jamopa.com
http://www.roland-jansen.com
pHreaC
Berichten: 513
Lid geworden op: za nov 26, 2005 13:31
Locatie: WESTERLO

Dat dingetje van de uitlaatgassen en de carburator is de ais en doet niets aan het vermogen van je fiets. Een andere uitlaat, andere sproeiers/naald in de carbu, luchtinlaat open zetten, grey wire, evt. nokkenas en je fietsje gaat al een stuk harder...maar standaard is ie toch vrij tam en easy to ride.
Afbeelding
Rolando
Berichten: 2087
Lid geworden op: ma aug 05, 2002 11:07
Locatie: Veghel
Contacteer:

Heb een standaadr WR gehad met de originele uitlaat.
Enige wijziging was de setting van de nokkenas naar een YZ.

Fijne motor, (totdat ik de TM tegenkwam :wink: )
nessuno attacca noi senza essere punito
http://www.jamopa.com
http://www.roland-jansen.com
Fox-kid
Berichten: 568
Lid geworden op: zo jan 25, 2004 20:21
Contacteer:

Heb een 426 gehad. Heb er een yz demper opgezet. Met die demper heb je veel power. Motor was erg snel op het circuit en bovendien goed handelbaar. Eigenschap van een Yamaha is dat hij goed rechtdoor wil. Koop hem gerust. Zijn betrouwbare fietsen. Je zult er veel plezier van hebben!

Qua frame zelfde geometrie als de YZ. Bak is wide ratio (vandaar WR) en de timing van de nokkenas is net iets anders op hem soepeler te maken voor gebruik op de weg. Niets aan veranderen zou ik zeggen. Ding gaat als de brandweer.
MOST WANTED: KTM 530 EXC-R
Designer
Berichten: 87
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 15:56
Locatie: Gaanderen

Maar klopt het dat er WR's waren die veel start problemen hadden als ze een keer op hun kant hadden gelegen. en dat je dan de halve motor moest slopen om je bougie te vervangen voordat je deze weer aan de praat kreeg of is dat lucht ...
Husky TE510
pdoornek
Berichten: 10
Lid geworden op: za feb 10, 2007 16:46
Locatie: A'foort

De mijne heeft al veel en lang op zijn kant gelegen :oops:, starten geen probleem.
De E-start gebruik ik niet, met de kick start springt hij sneller aan.
En ja het klopt om bij de bougie te komen moet de tank er af.
Dit is zo gedaan, de buddyseat er af en dan nog twee boutjes onder de tank.
Waarom is het belangrijk dat je snel bij de bougie kan, ik vervang hem 1 a 2 keer per jaar preventief.
Yamaha WR450F, regio A'foort
Klx300R
Berichten: 804
Lid geworden op: ma jun 20, 2005 10:28
Locatie: Ternat

Designer schreef:Maar klopt het dat er WR's waren die veel start problemen hadden als ze een keer op hun kant hadden gelegen. en dat je dan de halve motor moest slopen om je bougie te vervangen voordat je deze weer aan de praat kreeg of is dat lucht ...
de YZ heeft hier redelijk wat last van gehad.. maar komt niet door het omvervallen... komt door mensen die leuk aan de gas zitten te prutsen zonder dat je het ziet... of je benzinekraan niet dichtdraait na het rijden... bij de mijne was het ook steeds preventief om de 4maand bougie vervangen.
het belangrijkste is dat je jetting goed staat en de acceleratiepomp goed afgesteld is... zolang je er dus met je pollen afblijft en niet ligt aan te prutsen ne super moto.
want wat die nokkenassen betreft bij YZ en WR
Een WR kan je NIET in YZ timing zetten je kan hem wel een tand herleggen waardoor je een snellere reactie op de gas krijgt...maar waardoor je wel je koppel op de wr verliest (wat meer nodig is bij enduro als gasreactie)
YZnokkenas heeft een iets bredere en hogere nok... wat je dus wel kan doen is een YZnokkenas op de wr steken...
greetz
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
Sjokske
Berichten: 2930
Lid geworden op: ma mei 05, 2003 07:19
Locatie: The middle of nowhere.NL

henk-v schreef:is het bij TM ook zo? hoeveel te nieuwer zoveel te duurder? :slaan: :silly:
Kiek uut, Hank, we zijn voortaan met z'n tweeën :schieten: :lol:
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
henk-v
Berichten: 1722
Lid geworden op: di aug 20, 2002 19:52
Locatie: enspijk
Contacteer:

ja ja :schieten:
Plaats reactie