je vervelendste motor-moment!!

Oeverloos ouwehoeren of gewoon napraten over de laatste rit kan hier. (zelf voor het bier zorgen)

Moderator: ghulst

FastR
Berichten: 10
Lid geworden op: wo dec 27, 2006 19:21
Locatie: maasmechelen

ik was op het circuit aan het rijden met mijn 450 en ging behoorlijk goed rond (dacht ik)
Na een paar ronden krijg ik een manneke met een 80cc in mijn achterwiel die mij vervolgens een paar rondes opjaagt en mij uiteindelijk voorbij rijdt!!
dat was klote vooral omdat ik dat nu soms nog moet horen van mijn zogenaamde vrienden... :oops:

wat was jouw vervelendste motor-moment??
mech
Berichten: 429
Lid geworden op: za jan 08, 2005 17:30
Locatie: Brabant

haha :D Join the club!!! Die mannkes met een 80cc brommerke rijden over het algemeen veel en veel harder dan alles wat hier op het forum zit. Komt om dat die nog van rubber zijn en nog stuiteren.
Ene papa betaald de rekeningen nog :wink:
speedphreax
Berichten: 1680
Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
Locatie: N52 00.692 E5 34.350

Ik had iets soortgelijks toen ik op mijn eerste KTM dag in Veldhoven door een jochie van 8 (ofzo) werd voorbij geblazen ten overstaande van honderden toeschouwers. Vervolgens nog gevallen ook.

Maar mogen het ook meer 'vervelendste' momenten zijn?

Een tweede momentje was dat ik een vriend van me moest bellen dat hij me op moest komen halen omdat ik met 80 per uur in een sloot was gereden en helemaal kopje onder was gegaan. Toen hij me kwam ophalen had hij een vriend meegenomen en ging hij eerst foto's staan maken. Nee, ik heb even geen link naar die foto's :oops:(leugen)

Een derde moment was dat ik weer diezelfde jongen kon bellen dat hij met zijn Dodge 4x4 en een touw moest komen omdat ik in een enorm moddergat zat vastgezogen en er al een uur niet meer uitkwam.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
oossie
Berichten: 387
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 13:02
Contacteer:

Mijn escapes zijn alom bekend :oops:

Ik hoop nu een breukvrij rond te rijden
Houten Klaas
Berichten: 1655
Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
Locatie: Veluwse bossen

Tijdens mijn eerste enduro in Enter 2006 een Polaris van mijn KTM gemaakt en tijdens de enduro van Holten een salto mortale op de springbult tijdens de proef voor heel veel publiek,ik hoorde ze aaaaah en ooohhhh roepen. Ik had maar een doel zo snel mogelijk weer op dat enfant terible. :twisted:

En dat verrotte paaltje in de laatste kampioensrit,Oossie we kunnen elkaar de hand schudden. Oh ja dat loszittende stuur in de laatste proef van Alto Turia dit jaar, dit was degene waar ik het meest van baalde.

Ik kan wel een boek schrijven.
gassen
Berichten: 1308
Lid geworden op: di mar 30, 2004 22:24
Locatie: Limboland

FastR schreef:ik was op het circuit aan het rijden met mijn 450 en ging behoorlijk goed rond (dacht ik)
Na een paar ronden krijg ik een manneke met een 80cc in mijn achterwiel die mij vervolgens een paar rondes opjaagt en mij uiteindelijk voorbij rijdt!!
dat was klote vooral omdat ik dat nu soms nog moet horen van mijn zogenaamde vrienden... :oops:

wat was jouw vervelendste motor-moment??
Klop je nickname dan wel "FastR" dan. ..............vul maar in :P
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
gassen
Berichten: 1308
Lid geworden op: di mar 30, 2004 22:24
Locatie: Limboland

Vervelenste moment:

in seizoen 1984 /85 has ik al een paar enduro's gewonnen (nat 250) , maar nog nooit bij de prijsuitreiking blijven wachten ,"die beker komt de volgende rit wel mee". Maar mijn vrouw en clubgenoten vonden dat ik toch maar eens naar die prijsuitriking moest gaan.
Zo gezegd zo gedaan.
Dat wordt dus Lichtevoorde. Daar zie ik in de eerste ronde mijn grootste concurent langs de kant staan, even geinformeerd wat er loos was (motorpech) en weer verder met de gedachte "dit wordt een makkie". Niet 100% meer voluit hoeven gaan en na afloop naar de prijsuitreiking om "mijn beker" te incasseren. 8)
En de winnaar van 250Nat is........(ik maakte alvast een staande beweging :oops: ) Gerrit Beuze !!!!
Ik vergeet die naam nooit meer. Was tevens een goede les.
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
adje
Berichten: 3618
Lid geworden op: di nov 19, 2002 22:57
Locatie: brabant

Mijn vervelenste moment was in 1994 toen ik 100% voor het ned.kampioenschap ging bij de MON in de klasse 250cc Nationalen.
Ik stond intussen al een straatlengte voor in punten dan de 2de man in het klassement toen het noodlot toesloeg in Zijtaart.
Bij het neerkomen na een sprong kwam ik verkeerd terecht in een gat achter de schans ( sprong veel te ver ) en ik klapte van de motor af.
Gevolg heup uit de kom en weg kampioenschap.
Door mijn voorsprong die ik had ben ik dat jaar , na veel wedstrijden moeten te missen , toch nog 2de geeindigd maar dat telde niet.

THE SECOND PLACE IS THE FIRST LOSER !!

Hier denk ik toch nog regelmatig aan terug.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
FastR
Berichten: 10
Lid geworden op: wo dec 27, 2006 19:21
Locatie: maasmechelen

zeg gassen , dat manneke op die 80 was toch faster!!!

nog een k*tmoment was toen ik een kawa kdx 200 had waarmee ik redelijke wheelie's kon maken (persoonlijk record van 2.400 meter)
het was zomer en ik in t-shirt en korte broek maar gelukkig wel m'n helm op ging het weer eens demonstreren... resultaat...achterover op de straat en bloeden als een varken en mijn motor viel ook nog eens tegen een geparkeerde auto! Er waren ook nog eens veel mensen op straat dat maakte het nog dubbelkut.

wel veel van geleerd...
als ze me opnaaien van doe het nog een keertje zeg ik altijd resoluut nee!!
FastR
Berichten: 10
Lid geworden op: wo dec 27, 2006 19:21
Locatie: maasmechelen

dat is vervelend adje , ben je in 1995 niet opnieuw voor het kampioenschap gegaan dan!!?
adje
Berichten: 3618
Lid geworden op: di nov 19, 2002 22:57
Locatie: brabant

FastR schreef:dat is vervelend adje , ben je in 1995 niet opnieuw voor het kampioenschap gegaan dan!!?
Nee , door die 2de plaats moest ik bij de Inters gaan rijden en daar werd toch serieus meer gas gegeven.
Dan moest ik nog veel meer gaan trainen en daar had ik de tijd en zin niet meer in.
Gevolg was dat ik wel eventjes met deze mannen mee heb gehobbeld maar mijn beste resultaat was in dat jaar dacht ik een 9de plaats :?
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
Sjokske
Berichten: 2930
Lid geworden op: ma mei 05, 2003 07:19
Locatie: The middle of nowhere.NL

En nu rijdt ie weer op kop (zo goed weet ie de pad) :twisted:
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
adje
Berichten: 3618
Lid geworden op: di nov 19, 2002 22:57
Locatie: brabant

Ook nog een heel vervelende ervaring gehad toen ik een ander merk motor had gekocht waar ik niet mee overweg kon.
Dit merkte ik bijzonder goed toen we eens een off road ritje in Belgie gingen rijden :oops:
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
TTT
Berichten: 948
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 11:07
Locatie: Waalre NB

dit jaar 2 keer duikboot gespeeld.
De laatste keer reed ik na een rit alleen binnendoor naar huis. Dat werd dus bellen voor hulp.
smurf.
Noppy
Berichten: 2958
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 23:49
Locatie: Midden-Nederland

Over de kop slaan in zand terwijl er iemand een video-opname van je staat te maken.

Ik kreeg een compleet CD-tje mee als troost en maar 4 weken last van een gebroken rib, die was blijven haken achter mijn roadbookje.

Voorpagina van www.allroadmaniacs.nl gehaald totdat een vriend van me zich dusdanig schaamde dat hij Marcel verzocht om het eraf te halen (plaatvervangende schaamte).

Noppy
:toost:
JoeBaR
Berichten: 1980
Lid geworden op: zo aug 17, 2003 14:01
Locatie: HiLLeGoM

- toen ik in amsterdam een sprong maakte tegen een dijkje op , en er pas in de lucht achterkwam , dat de andere kant van het dijkje , zo n 4 meter diep was afgegraven.

- een kleine twintig meter voor de finish bij een clubcross in de kop van noordholland breekt er een uitlaatklep af van mijn ktm520 terwijl ik dik op kop lag.

- een dagje crossen op ons zelf gemaakte baantje werd verstoord toen ik de springbult op reed en er een tegenligger (!) tegenkwam , de man had besloten dat hij genoeg rondjes met de klok had mee gereden , en vond het tijd om nu maar eens de andere kant op te gaan. bij de val perforeerde de voetrust van mijn motor mijn bovenbeen (ja auw)
4 strokes only !!
Gebruikersavatar
Sanne
Berichten: 640
Lid geworden op: za dec 13, 2003 13:18
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Dat moet geweest zijn toen de politie mijn eerste crosser afpakte.
Het was tien jaar geleden op een zomeravond toen ik mijn legerkissies had aangetrokken om even lekker te gassen. Maar omdat er bij ons in de buurt niet veel speelruimte is, laat staan springbulten ging ik zoals altijd naar de dijk. Daar is een weg die de dijk in tweeen deelt en er dus voor zorgt dat er een heuveltje is.
Daar al lekker aan het scheuren komt er een politieauto op dat weggentje staan en ik was van goede schik. Dus ik denk ze zullen het wel begrijpen dat ik hier aan het rijden ben want ik kan nergens anders rijden. Maar dat had ik helaas helemaal verkeerd ingeschat :oops: .
Motor mee naar het bureau en ikzelf natuurlijk ook.
Achthonderd gulden boete gekregen :shock:
Maar ik mocht mijn crosser een paar dagen later "gewoon" weer ophalen.
# 442
Fee
Berichten: 132
Lid geworden op: di dec 05, 2006 15:47

Aloha,

dat moet zijn geweest toen ik 'em afrekende :lol: :cry: voor de rest louter lol gehad op dat ding.. weleens op mijn snufferd natuurlijk, ook gescheurde mediale bandjes maar ach all in the game! We zouden toch tenminste kunnen proberen of we van regerings wege geen BTW/BPM meer hoeven te betalen op motoren en onderdelen.. dat zou al iets schelen... als ze dat nou direct in de formatie meenemen.. dan zou ik bijna nog kunnen leven met de combi die nu uit de hoge -Balkenende- hoed getoverd wordt..... Ik ben echter bang dat dit plan het niet gaat halen... Daarom in navolging van de "Partij voor de Dieren" een "Partij voor de Noppenmotoren".... :lol: :lol: :lol:

Cheers
Fee
E=MC2
boer125
Berichten: 224
Lid geworden op: di jan 09, 2007 09:03
Locatie: maastricht
Contacteer:

de mijne was toen ik mijn suzuki rm 125 net 2 weken had en door het plaatselijke bos heenreed. het ging allemaal goed voor mijn doen totdat ik een beetje een diepe modderpoel tegenkwam :shock: die er anders nooit lag. ik probeerde er door te komen maar de motor zakte in een keer tot aan de onderkant van het frame in de blub. :roll: ik en een vriend uit alle macht geprobeerd hem eruit te tillen maar zat muurvast. eve later toch maar een vriend gebeld met een yamaha 660 reptor quad, sleetkabel aan de quad en de motor gehangen en na flink wat ploeteren kwam hij eindelijk los. ik heb nu wel gereed ook al ken je het pad heel goed toch altijd opletten waar je door rijd. :)
staatscrossbeheer gaat als een speer
toby ktm 125 sx ''03
Berichten: 21
Lid geworden op: zo jan 21, 2007 15:39
Locatie: eibergen

2 weekjes geleden op de schans ik miste een spoor, sprong wel maar kwam verkeerd terrecht.., was voor de grote tafel voor de kenners onder ons 8) .,motor schiet naar links en zat er nog op wonder boven wonder :roll: maar toen kwamen die fijne touwen die langs de baan zijn gespanne.., en die kwam natuurlijk net onder me helm tegen me keel ik bleef hangen en motor viel om, toen kneep ik m wel ff.., :? mja.., vallen, opstaan en weer doorgaan! daar stond die kerel die daar stond en me motor op pakte raar van te kijke :)
groetjes!!
folie
Berichten: 884
Lid geworden op: vr jan 13, 2006 13:40
Locatie: ja

In mijn jonge jaren:
Cool op m'n achterwiel uit de verte aan komen rijden over de dorpstraat voor een stampvol terras.
Landen, heel beheerst het terras opsturen, zijstandaard uit en heel stoer
van de motor af springen.
Lig ik ineens plat op m'n rug op de grond naast de motor, die overigens keurig op de standaard stond.
Ik was ik met de veter van m'n gymschoen achter het veertje van de zijstandaard blijven hangen... :oops:
BIG88
Berichten: 1702
Lid geworden op: di okt 29, 2002 22:41
Locatie: Limboland

toen ik nog een DR600 had en een tegemoet komende mercedes besloot in volle vaart linksaf te slaan terwijl ik nog maar 2 meter van hem af was
dat werd mijn eerste keer in een chevrolet bus
have BIG fun

D.F.M.T.
Rolando
Berichten: 2087
Lid geworden op: ma aug 05, 2002 11:07
Locatie: Veghel
Contacteer:

Mijn moment was nog met mijn CR500 met kenteken. De Peelrand rit in Handel ging toen nog rond de recreatieplas. Ik reed iets te diep tegen een paaltje aan en.... kopje onder. Motor ook!!!
nessuno attacca noi senza essere punito
http://www.jamopa.com
http://www.roland-jansen.com
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

toen ik langs de vecht reed in november en in de bocht een bevroren stuk tegen kwam, a-wiel schoof weg, wist dit te corrigeren, was een halve seconden trots op m'n rij kunst tot dat ik zag dat ik op de verkeerde weg helft zat en de bmw zag die de volgende bocht om kwam..
v-wiel+vork+kuip kapot voet gekneust en een zwarte zak[die geen zeer deed :? ] bmw schade +E5000
ga morgen solliciteren bij de zaak waar die bmw van was :oops:
Klx300R
Berichten: 804
Lid geworden op: ma jun 20, 2005 10:28
Locatie: Ternat

met een honda MT5 wheelie trekken en overgaan,achteraan op het spatbord over de grond schuren en toch terug op die brommer springen en met 2wielen op de grond landen... voor een volle parking,en zeggen dat het zo hoort met een rooie kop.
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
Plaats reactie