hallo, zijn de koppelingen van cr80 blokken allemaal gelijk? dus is de koppeling van een cr80 uit '89 zo over te zetten naar 1tje uit '82 oid?
of zit hier wel verschil in en moet je dingen aan gaan passen?
en zijn de onstekingen van de cr80's allemaal gelijk. daarmee bedoel ik het vliegwiel, de grootte van het conische gat? niet dat de ene vliegwiel een dikkere/dunnere krukas heeft dan de ander?
bvd
groeten barry
cr80 koppeling + onsteking
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 97
- Lid geworden op: di mar 04, 2003 11:47
- Locatie: Wijchen
ik heb zelf ook een 80 cc uit 1994, ik dacht dat de 80cc uit 82 een 4 bak had en ook een andere koppeling(die overeen kwam met de honda mt/mb) en dat het blok uit 89 de zesbak had. morgen ga ik weer crossen en dan zal ik wel even de lengte opmeten van het vliegwiel.
geen honda cr80 meer
honda cr80 schreef:ik heb zelf ook een 80 cc uit 1994, ik dacht dat de 80cc uit 82 een 4 bak had en ook een andere koppeling(die overeen kwam met de honda mt/mb) en dat het blok uit 89 de zesbak had. morgen ga ik weer crossen en dan zal ik wel even de lengte opmeten van het vliegwiel.
sterker nog :als ik me goed herinner zijn die 80cc blokken uit 82 ofzo
helemaal gelijk aan mt mb die 80 cilinder kun je trouwens zo op een mb mt zetten wat een leuk resultaat heeft
greetz HANS
-
- Berichten: 97
- Lid geworden op: di mar 04, 2003 11:47
- Locatie: Wijchen
ik heb het volgende op het forum van 50cc.nl gevonden:
'Maar ik denk dat je koppeling het handig houdt, als je maar de (koppelingsplaten+)veren van een oude CR80 gebruikt, die hebben standaard ook wel redelijk wat PK's en hebben precies dezelfde (4-plaats) koppeling als een MT/B/NSR etc.'
en nog meer:
'Ik zou dan gewoon een Cr80 binnenrotor halen, minder werk en betere resultaten..'
is overigens geen binnenrotor maar een buitenrotor, maar ik heb meer topics gelezen dat je het vliegwiel van een honda cr 80 zo kunt over zetten op een honda mt/mb dus is de groote van het conisch gat ook evengroot. maar ik zal morgen even bij mijn eigen motor kijken
'Maar ik denk dat je koppeling het handig houdt, als je maar de (koppelingsplaten+)veren van een oude CR80 gebruikt, die hebben standaard ook wel redelijk wat PK's en hebben precies dezelfde (4-plaats) koppeling als een MT/B/NSR etc.'
en nog meer:
'Ik zou dan gewoon een Cr80 binnenrotor halen, minder werk en betere resultaten..'
is overigens geen binnenrotor maar een buitenrotor, maar ik heb meer topics gelezen dat je het vliegwiel van een honda cr 80 zo kunt over zetten op een honda mt/mb dus is de groote van het conisch gat ook evengroot. maar ik zal morgen even bij mijn eigen motor kijken
geen honda cr80 meer
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
1980 cr80
1982 cr80
1983 cr80
geloof er eerlijk gezegt helemaal niks van dat het zelfde blok is als mbx...
weet ook wel zeker dat het een 5/6 bak is
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
nee, de blokken zijn niet hetzelfde. cilinder kun je idd op mt/b 80blok zetten omdat de slag het zelfde is, maar hierbij moet je wel 100% zeker het carter veranderen. hierin moeten dingen worden weggehaald en opgevult. ook is de krukas van de cr80 dan nodig. dit weet ik allemaal alhonda cr80 schreef:
ik heb zelf ook een 80 cc uit 1994, ik dacht dat de 80cc uit 82 een 4 bak had en ook een andere koppeling(die overeen kwam met de honda mt/mb) en dat het blok uit 89 de zesbak had. morgen ga ik weer crossen en dan zal ik wel even de lengte opmeten van het vliegwiel.
---------
sterker nog :als ik me goed herinner zijn die 80cc blokken uit 82 ofzo
helemaal gelijk aan mt mb die 80 cilinder kun je trouwens zo op een mb mt zetten wat een leuk resultaat heeft
en die onsteking. ik heb al een onsteking van een cr80 uit 1984 op mijn mtx sh , het vliegwiel past zo op de orginele krukas van de 50/80cc honda's mt/b/x. vliegwiel komt alleen wel verder van het carter af te staan, dus verder naar buiten. enigste wat je dus moet doen is een ondergrondplaat te maken waar de grondplaat van de spoelen op komt. hier een foto:
hier zie je dus dat je dus een opvulplaat zelf moet maken omdat anders de spoelen te ver in het blok vallen. met een eigengemaakte opvulplaat is dit zo opgelost en heb je een ubervette gasreactie op een brommer en het rijd ook nog eens beter. (btw niet voor de weg. is voor 8uren brommercross. die brommers worden ook flink opgefokt)
en over de koppeling. de koppeling van een cr80 uit 1984 is ook zelfde als mt/b/x, is ook zo over te zetten, wel relax dan, veel betere koppeling dus.
ik vroeg me alleen af of dit voor de meeste modellen cr80 geld. dus niet dat bepaalde modellen andere koppelingen/onstekingen/versnellingbak hebben (jah versnellingsbak is met een klein beetje aanpassen ook over te zetten)
dus misschien of iemand wist of de onderdelen (koppeling, onsteking voornamelijk) van de meeste cr'en gelijk zijn. want dit is wel handig met het zoeken naar cr80 blokken...
alvast bedankt
-
- Berichten: 97
- Lid geworden op: di mar 04, 2003 11:47
- Locatie: Wijchen
antwoorden op je vraag:
ontsteking is wel over te zetten(niet zeker)
koppeling van de oude cr 80 is niet over te zetten in de nieuwe cr 80. maar met aanpassen moet het wel lukken.
en barry, hoeveel onderdelen van cr 80 heb jij wel, als ik het zo lees wel veel, wil je ff een lijstje geven met wat je hebt???
ontsteking is wel over te zetten(niet zeker)
koppeling van de oude cr 80 is niet over te zetten in de nieuwe cr 80. maar met aanpassen moet het wel lukken.
en barry, hoeveel onderdelen van cr 80 heb jij wel, als ik het zo lees wel veel, wil je ff een lijstje geven met wat je hebt???
geen honda cr80 meer
oh dat valt wel mee
een sloop cr80 blok die AC is, maar hier zijn alle goede onderdelen uitgesloopt . zit 4bak in, 3 plaats koppeling en zo, dus goede dingen er uit, slechte er in. wel de onsteking er nog bij.
voor de rest laatst een cr80 uit 1984 gekocht, die 80cc crosser is helemaal afgeragd, erg zonder, cilinder heeft vastloper gehad. maar ging mij natuurlijk om het blok, heb nu dus 6bak/5plaats koppeling/onsteking en 28keihin carb en leuk uitlaatje (passend te maken).
maar mijn kameraad zoekt ook nog wat spul daarvan, en aangezien ik al dacht dat niet alles het zelfde is van elk bouwjaar crosser zocht ik dus naar welke crossers de onderdelen het zelfde zijn. maar dat weet ik nu dus wel ong.
heb jij nog onderdelen(onsteking en koppeling) van een cr80 crosser uit 1984 of een crosser wat hetzelfde is?
zoek van die 2 onderdelen nog 1 namelijk.
een sloop cr80 blok die AC is, maar hier zijn alle goede onderdelen uitgesloopt . zit 4bak in, 3 plaats koppeling en zo, dus goede dingen er uit, slechte er in. wel de onsteking er nog bij.
voor de rest laatst een cr80 uit 1984 gekocht, die 80cc crosser is helemaal afgeragd, erg zonder, cilinder heeft vastloper gehad. maar ging mij natuurlijk om het blok, heb nu dus 6bak/5plaats koppeling/onsteking en 28keihin carb en leuk uitlaatje (passend te maken).
maar mijn kameraad zoekt ook nog wat spul daarvan, en aangezien ik al dacht dat niet alles het zelfde is van elk bouwjaar crosser zocht ik dus naar welke crossers de onderdelen het zelfde zijn. maar dat weet ik nu dus wel ong.
heb jij nog onderdelen(onsteking en koppeling) van een cr80 crosser uit 1984 of een crosser wat hetzelfde is?
zoek van die 2 onderdelen nog 1 namelijk.
-
- Berichten: 97
- Lid geworden op: di mar 04, 2003 11:47
- Locatie: Wijchen
de man waar ik mijn crosser gekocht heb heeft nog veel spullen liggen maar nu hebben we 1 probleem: vrijdag ga ik weg op uitwisseling met mijn school en ik zie die man dus niet. als ik terug kom zal ik het wel doorgeven wat hij heeft liggen, zijn wel allemaal spullen van een cr 80 uit 1994 en ik dacht dat hij wel een koppeling had liggen.heb jij toevallig grote wielen? heb nu nog kleine wielen eronder
geen honda cr80 meer