Problemen met veldwachter...

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
No Limit YFZ
Contacteer:

Gisteren ben ik een ritje gaan uitstippelen. Plots stond er een defender 4x4 voor mij met een groen manneke erin. Identiteitskaart moeten tonen, afgeschreven. Vertelde me dat ik er niet mocht rijden. Heb hem gezegd dat er geen bordje stond en dat ik als landmeter wel goed wist dat dit een openbare weg was. Hij moest wat terugkrabbelen maar wist er fijntjes bij te vertellen dat hij een quad in beslag had genomen van iemand die er drie keer gesnapt was. We mochten er wel rijden in groep als we het aanvragen vooraf (positief punt !), maar zijn 'baas' had hem opgelegd alle individuele rijders te verbannen. Goed nieuws en slecht nieuws dus. Vertelde hem dat ik een rit aan het uistippelen was en dat ik dit toch moeilijk in groep kon doen. Daar stond hij dan met zijn mond vol tanden. Bijkomend probleem was dat mijn quad nog niet ingeschreven was. Heb die pas van vrijdag maar wou toch een testritje doen. Heeft chassisnr opgeschreven en ging het natrekken. Heb vanmorgen toch maar vlug mijn plaat aangevraagd...

Hopelijk komt er niet te veel herrie van...
No LImit Grizzly : Go Big of Go Home !
No Limit YFZ
Contacteer:

Hij had de titel bijzonder veldwachter. Wist zelfs niet dat dit bestond. Wist van boswachter en jachtopzichter, maar niet van veldwachter.

Vraag me trouwens af welke bevoegdheid die hebben en of hij mijn identiteitskaart wel mocht vragen. Heb er maar niet te moeilijk over gedaan, maar zou dit toch wel willen natrekken. Heb een vriend-politieagent (is dit geen contradictie ? :lol: ) en ga vragen dat hij dit eens uitpluist. Stonden in de buurt een aantal bordjes met een bepaald artikel van het Wetboek, maar heb niet genoteerd, passeer er wel eens.

Ik was echter in een veldweg (geen bosweg) waar bij het binnenrijden geen verbodsbord stond. Dus denk ik dat hij geen groen been had om op te staan.
No LImit Grizzly : Go Big of Go Home !
Ad Ketelaars
Contacteer:

Een veldweg valt niet onder het Vlaams Bosdecreet 13/06/1990
Een niet openbare weg dient te zijn aangegeven op een wijze die voor een toevallige voorbijganger herkenbaar is, dus bv. een afsluiting, een bord. Voor het al of niet openbaar karakter van een weg zijn noch breedte, noch inrichting, noch bewoning, noch eigendom van de wegbedding van belang. (vaste rechtspraak Cassatie)
-Een pad is een smalle openbare weg die door zijn breedte enkel verkeer toelaat van voetgangers en van voertuigen die geen bredere ruimte dan voetgangers nodig hebben.
-Een weg die niet is ingericht voor het gebruik van voertuigen in het algemeen, is de omschrijving van een "aardeweg". Op een aardeweg is het niet verplicht om rechts te rijden, al blijft de verplichting om links in te halen en rechts te kruisen. Buiten de bebouwde kom geldt de algemene snelheids"beperking" van 90 km/u
enz enz enz.......
getekend: ene 'Ollander die nie in een Belgisch Cachot wil belanden......
:schieten: :lol: :evil:
Minder dB's, meer paden open. www.codegroen.com
jan
Contacteer:

Ad, ik hoop dat jij wel goed je rechten bestudeerd hebt, wij hebben nl een rit geboekt bij jou in frankrijk !!

:D :D :D
Ad Ketelaars
Contacteer:

Daar hebben ze nog nooit van wetten, decreten, regeltjes enz enz gehoord!?!?!
Maar ik kom je eventueel wel opzoeken in un prison francaise oftewel een frans cachot :zwaaien:
Minder dB's, meer paden open. www.codegroen.com
Plaats reactie