M'n DR350 heeft een vlakschuif carburator. De naald is echter afgebroken ter hoogte van het groefje waar de circlips op zit. Dat komt volgens mij omdat de naald als ze geïnstalleerd is op de gasschuif een heel klein beetje (0,5 mm ofzo) kan bewegen in de hoogte. Het circlips en de naald kunnen dus ook makkelijk ronddraaien, wat er volgens mij voor heeft gezorgd dat het metaal van de naald is weggefreesd met het gekende gevolg...
De vraag: hoort een naald VAST te zitten op de schuif?
Stijn
Naald carburator
Moderator: ghulst
Montesa Cota 315R
nee absoluut niet ! dan zou de naald nooit netjes in de zitting komen of aan 1 zijde afslijten , of in het ergste geval sluit je gasschuif niet meer... daarom heeft de naals een speling ten opzichte van de schuif .
de circlip hoort echter wel vast te blijven zitten om de naald , je kun hem wat strakker maken door hem met een tangetje wat naar elkaar toe te knijpen.
de circlip hoort echter wel vast te blijven zitten om de naald , je kun hem wat strakker maken door hem met een tangetje wat naar elkaar toe te knijpen.
BIERTAKT crossen en zuupn