kleppen stellen ktm 450 exc 2003

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Gebruikersavatar
wiel
Berichten: 66
Lid geworden op: za sep 24, 2005 16:44
Locatie: ulft

weet er iemand hoe je de kleppen moet stellen en of dit zelf te doen is of dat ik het beter uit kan laten voeren door iemand anders ben zelf redelijk technisch aangelegd en hoe vaak moet dit gebeuren?????. groeten Wiel :wink: :wink: :wink: :wink:
ktm 300 2011
Gebruikersavatar
Wortel
Berichten: 381
Lid geworden op: zo jan 16, 2005 14:00
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Als je een beetje Engels kan lezen is dit een perfecte site voor de KTM!

http://ktmtalk.com/index.php?showtopic=179041

Success!
Joop
Berichten: 950
Lid geworden op: do jan 01, 2004 20:28
Locatie: Zelhem

Het is eenvoudig zelf te doen. Met enige handigheid hoef je de radiateurs er er niet af te halen. Af stellen doe je gewoon door de stelschroef 1/8 slag terug te draaien :idea: De draad is 1 mm en dan stel je de kleppen dus mooi op 0.12 mm af. Als je de afstelling wilt controleren is het wel noodzakelijk om de radiateurs te verwijderen maar nodig is dit niet. Ik stel trouwens de kleppen maar zo ongeveer 1 keer per 3000 cross/OTR km :)
Gebruikersavatar
wiel
Berichten: 66
Lid geworden op: za sep 24, 2005 16:44
Locatie: ulft

zo zal het wel lukken als ik tijd heb zal ik het eens proberen bedankt wortel en joop laterrrr :lol: :lol: :lol:
ktm 300 2011
JoeBaR
Berichten: 1994
Lid geworden op: zo aug 17, 2003 14:01
Locatie: HiLLeGoM

het wordt een gepiel , maar ik doe niet meer dan de tank ernaast en de kleppen deksels eraf , met een steeksleutel 10 en een plat schroevendraaiertje stel je de kleppen op 0,12 mm zowel in als uitlaat .
je voelermaatje gaat waarschijnlijk van 10 naar 15 en hoger , gebruik die van 0,10 dan , deze moet gemakkelijk tussen de klep en tuimelaar kunnen schuiven , ik buig mijn voelermaatje onderaan altijd een beetje om , om makkelijker tussen klep en tuimelaar te komen.

de radiateurs losmaken , en de koelvloeistof aftappen vind ik teveel onzinnig werk voor zo n simpel onderhouds klusje.
BIERTAKT crossen en zuupn 💪🍻✊️
speedphreax
Berichten: 1680
Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
Locatie: N52 00.692 E5 34.350

JoeBaR schreef:de radiateurs losmaken , en de koelvloeistof aftappen vind ik teveel onzinnig werk voor zo n simpel onderhouds klusje.
Ik vind het niet erg om met mijn vingers klem te zitten bij het kleppen stellen maar ik vind het wel erg dat ik telkens moet oppassen dat ik niet een paar van die tere lamellen ombuig. Ik haal hem er dus altijd af. Je slangen gaan er wel hard door achteruit.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
JoeBaR
Berichten: 1994
Lid geworden op: zo aug 17, 2003 14:01
Locatie: HiLLeGoM

lamellen ombuigen? je gebruikt toch geen koevoet bij het kleppen stellen? ik een steeksleutel 10 , een voelermaatje 0.10 en een stekkerschroevendraaiertje . o jah , steeksleutel 8 om de kleppendekseltjes los te maken , als je het voorzichtig doet , kom je amper in de buurt van je radiateur .
BIERTAKT crossen en zuupn 💪🍻✊️
speedphreax
Berichten: 1680
Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
Locatie: N52 00.692 E5 34.350

JoeBaR schreef:lamellen ombuigen? je gebruikt toch geen koevoet bij het kleppen stellen? ik een steeksleutel 10 , een voelermaatje 0.10 en een stekkerschroevendraaiertje . o jah , steeksleutel 8 om de kleppendekseltjes los te maken , als je het voorzichtig doet , kom je amper in de buurt van je radiateur .
Bladiebla... ieder zijn voorkeur. Of niet dan? Ik vind dat ik er niet bij kan, jij wel.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
JoeBaR
Berichten: 1994
Lid geworden op: zo aug 17, 2003 14:01
Locatie: HiLLeGoM

niet meteen zo gepikeert joh , ik leg alleen uit hoe ik dat doe , en dat je daarbij helemaal niet je radiateur hoeft te beschadigen .

ieder zn manier inderdaad.
BIERTAKT crossen en zuupn 💪🍻✊️
Gebruikersavatar
wiel
Berichten: 66
Lid geworden op: za sep 24, 2005 16:44
Locatie: ulft

weet niet of het helemaal goed is gegaan ondanks alle hulp ik heb de kleppen allemaal losser gezet als dat ze stonden ik kon er eerst niets tussen krijgen nu op 0,12mm gezet de motor loopt wel goed maar ik weet niet zeker of het goed is omdat ik ze nogal ver los moest zetten ik denk dat ik het nog door iemand moet laten controleren allemaal bedankt voor de antwoorden. :roll: :roll: :roll: :lol: :lol:
ktm 300 2011
Plaats reactie