wedstrijdverslag Heeswijk Dinther

Oeverloos ouwehoeren of gewoon napraten over de laatste rit kan hier. (zelf voor het bier zorgen)

Moderator: ghulst

Plaats reactie
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

Wat een dag. Zon, goede temperatuur en een hoop "bekenden".
Peewee, net terug uit singapore had er zin in, en ook Ad F. was er met zijn nieuwe Honda.
Iedereen had er zin in, en terecht. Dit waren buitenlandse omstandigheden. Wie zei dat enduro rijden in nederland, nat en smerig was? Vandaag niks van dat alles. Mijn motor is nog schoon, kan er zo weer tegen aan, op een klein dingetje na dan, maar daarover later meer.
Na de keuring, die voor de eendagslicenties vanaf 8.45 open was, met z'n allen inschrijven in het cafe. Een gezellige drukte, en iedereen stond een beetje met iedereen te praten. Peewee en ik, zouden dezelfde starttijd krijgen, dus ik kon mooi de eerste ronde, de lijnen van Peewee rijden.
Vanaf inschrijven tot start hadden we nog ruim 45 minuten, dus we keken nog even naar de nationalen en hun starten. Blijft toch altijd waardeloos om te zien, als iemand z'n motor niet aan de praat krijgt. Choke d'rop, chocke d'raf, trappen, trappen en nog eens trappen, en dan met een beetje geluk(iets anders is het niet meer) slaat ie aan. Hoera!!!!
Hij loopt, nu snel weg anders slaat ie straks weer af.
10.15 mocht ik het podium op, iedereen keek weer. Zou ie vandaag in een keer starten. piep, piep, piep, piep, piep Trappen en ... starten.
Gelukkig we zijn op weg.
De eerste meters kruipdoor sluipdoor en daarna een lang pad, met allemaal kuilen, dan de bocht om en nog meer knippen en kuilen. Dan oversteken en nog meer zand. Het kon niet op. Het leek wel of ze geen asfalt konden vinden in Heeswijk. Perfect gewoon.
O ja, toch wel. Eindelijk asfalt. Kilometers lang nu, lekker voor de armen. Even uitrusten. We komen bij de eerste proef. Lopend met de motor aan de hand over mileumatten heen. Gatver, m'n laarzen werden vies. Daarna de proef verkennen, maar wel met een goed tempo.
Als ik de tweede ronde weer de proef doe, maar nu op tijd, weet ik al niet meer hoe die loopt, dus voor mij mogen ze de eerste ronde die proef ook al klokken, scheelt mij niets :wink:
Even na de proef tc1, 3 minuten over. Oei das krap. Ik krijg nog een slokje water van Peewee, maar verder moeten we weer door. Weer wat bosjes werk, en verder weer lange zandpaden, met, voor mij dan, verradelijke knippen hierin. Het blijft vreemd om de andere jongens mij voorbij te zien komen, alsof ik stil sta. En dat op plekken dat ik denk, jongens rustig het gaat toch al hard genoeg zo :D , we zullen maar denken das de jeugd, maar die oudjes gaan net zo hard :?
We komen bij proef 2, een mais veld, afgewisseld met bos. Ook hier tempo rijden zonder te vallen. Alleen lukt dat niet vallen wel, maar rem ik in drie bochten m'n motor stil. Steeds net voor Peewee, die dan ook steeds stevig in de ankers moet. Ik zeg steeds maar weer sorry, en trap hem daarna aan. Einde proef op weg naar start/finish voor de laatste proef. Op de weg er heen natuurlijk nog wat zandpaden en wat meer asfalt, maar de afwisseling is redelijk goed.
Proef 3 is vlakbij S/F en gaat over een crosscircuit, afgewisseld met mais land en bos. Kruipdoor sluipdoor breekt het ritme aardig, en op sommige stukken baan is het zompig, waar je dus de motor flink op z'n ... geeft.
Een mooie proef en meteen daarna kunnen we uitrusten. 8 minuten over. Snel tanken en wat eten en drinken en klaar gaan staan bij de klok.
Helaas zie ik nu pas dat ik een minuut te laat geklokt heb.
Ik kom Peewee ook weer tegen en samen gaan we de tweede ronde in.
Nu wordt het voor het echie. Alle proeven geklokt met als resultaat zie www.enduro.nl
Halverwege de tweede ronde slaat de jetlag bij Peewee toe. Z'n armen, zeker z'n koppelingsarm, kan geen boe of bah meer zeggen. Hij besluit, zeer verstandig, te stoppen. Nadat ie mij heeft verteld om hem uitterijden, zeggen we elkaar gedag. Ik rij de verdere tweede ronde uit, maar heb te weinig tijd over bij S/F en krijg dus strafminuten aan de broek(ik rij te langzaam :cry: ) De laatste ronde gaat in de tweede proef ook nog m'n koppelingskabel stuk, en is ook mijn enduro over.
Helaas.
Maar nu kunnen we wel weer sleutelen :D
Jongens ik heb genoten en kom zeker terug.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Rudy
Berichten: 2183
Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
Locatie: In de buurt van Arnhem
Contacteer:

Huskie die eens een boek moet gaan schrijven :mrgreen: , hoeveelste ben je nu geworden? (enduro.nl doet het niet :?: )

Trouwens ik dacht dat je je huskie gereviseerd had¿
Sandman79

trouwens koppelingskabel stuk is een reden om te stoppen? ;) Doorgaan!!! :) (enkel starten wil nog wel lastig zijn :)
Hein van Buuren
Berichten: 460
Lid geworden op: zo sep 22, 2002 06:23
Locatie: Tussen de olde wieven !

Ondanks de persoonlijke malaise toch een heel mooi verhaal Huskie :wink: Op deze manier kunnen we bijna de route dromen, echt een leuk verslag !!
Ook de complimenten voor een ieder die toch maar weer de moed en lef had om vandaag z'n beste beentje voor te zetten. 8)
Ik ben voornemens om later dit jaar ook een of meerdere keren mee te gaan rijden met de nationale enduro.
Eerst de huidige verzekering opzeggen en een verzekering afsluiten waar een enduroclausule in zit (Centraal Beheer heeft dit niet).
Hier en daar eens offertes opvragen om te zien of er veel prijverschil in zit.
En die kloktijden eens goed bestuderen want daar snap ik nog geen donder van, maar de rest snapt het volgens mij inmiddels ook dus zal dat bij mij ook wel lukken.

Hein die vanaf zijn werk het NF en de uitslagen op enduro.nl eens goed aan het bekijken is (geeuw).
henkzelf
Berichten: 422
Lid geworden op: zo nov 17, 2002 21:20
Locatie: Brabant
Contacteer:

goh mannen, ben ik dan toch beter dan ik dacht of komt het doordat ik in mijn 9e jaar zit. Gisteren na een vrijwel slapeloze nacht en een totaal griep-hoofd en lijf toch naar Heeswijk. Je wilt toch rijden. Van meet af aan de krachten verdeeld en in de proeven vrijwel geen extra gas gegeven. Ik kon mijn gammele lijf niet inschatten en was bang dat het lampje uit zou gaan. In de laatste ronde nog verkeerd gereden voor TC1 met mijn duffe kop; bijna een strafminuut opgelopen. Wel sneu voor Ad (hoezo, automatische koppeling?); je moet toch altijd even de uitslag afwachten en binnen een half uur nadat die is opgehangen ter plaaste navraag doen (protesteren) bij de wedstrijdleider; dan is het meestal snel uitgezocht. Er komen overigens nieuwe ontwikkelingen in de techniek en dan zijn we eind dit jaar van de knipkaartjes af en waarschijnlijk ook van de stempelkaarten.
Dus ook te duf om jullie op te zoeken; alleen Wopke gezien en die had een strafminuut voor teveel geluid en krijgt dus bij de volgende wedstrijd extra aandacht. Gewoon bij de volgende wedstrijd zelf 's morgens meteen om een meting vragen is het beste in jouw geval.
En helaas, mannen, voor alle duidelijkheid, dit was een lichte enduro, sorry.
Hein, ik rij met dit schema op mijn stuur:
S/F 9.32 11.02 12.32
TC1 10.05 11.35 13.05
TC2 S/F 11.02 12.32 14.02
Toch nie zo moeilijk? Deel 1 was 33 minuten, deel 2 57 minuten.
Gast

Henk, Lichte enduro of niet,

het lampje ging uit, gewoon geen conditie, en niet verder geen excuus.

Voormezelf wel opgemaakt :

3 enduro's gereden ( 1 in Belige vorig jaar)
2 uitgereden 1 niet.

Maar we gaan er toch iets aan doen, toch wat meer trainen.

En waar het om draait (zeggen alle mensen die uitvallen) we hebben toch lol gehad.

groetjes Peewee

en als je naar de tijden van de eerste twee proven kijkt dan zie je ook dat er geen gang in zat.
pruus
Berichten: 739
Lid geworden op: wo dec 04, 2002 17:02
Locatie: roermond
Contacteer:

Was inderdaad een dag om intelijsten,Huskie. Heb nog met Peewee samen op je gewacht bij het moddergat van de laatste proef. Net toen we aankwamen reed zich een KTM-rijder helemaal vast. Je zag aan z'n lichaamstaal dat 'ie er de brui aan wou geven. Peewee er vastberaden op af en ik ; 'k had toch niets beters te doen; erachteraan. Ik pakte dus het achterwiel vast en tilde het op, Peewee trok het op redelijk vaste grond en ging op z' gat. Ik kreeg een modderpakking als dank. Hoop dat hij tenminste wel heeft uitgereden met z'n KTM. Mijn CR stond toen al op de aanhanger. Lichte rit of niet, voor mij was het toch nog te zwaar. Had ook nog het zelvde pech als Ad en wel 2 keer. De eerste keer vond ik 'm met behulp van twee posten weer terug. Maar dat duurde een tijd en dus was ik alle aansluiting kwijt. Toen ik hem voor de twede keer verloor dacht ik hem ook wel weer te vinden, maar toen zag ik een stel inters op me afkomen en dacht : screw dat ponskaartje, erachteraan. Maar potverderrie wat gaan die hard! Kon dat tempo maar even volgen, maar haalde hun in terwijl ze stonden te tanken. Reed moederziel alleen tot aan de volgende proef en werd toen weer door hen gegrepen. 50 meter voor het eind van de proef hoorde ik achter mij een viertakt roffelen, ik maakte de ideale lijn vrij zo snel als ik kon, maar dat was dus niet goed.
De inter, dacht dat het Hemmelder was had al een lijn buitenom gekozen en reed zich dus vast op mijn linkerkuit. Ik wou wel in de grond verdwijnen zeg ik je! Maar ik kon me toch niet in lucht oplossen,wel. In iedergeval heeft het hem 10 seconden gekost en mij de zin om doortegaan. Als smoes voor m'n kinderen en kleinkinderen geef ik natuurlijk een niet volledig herstelde schouderblessure op! Maar alle gekheid op een stokje denk ik, dat mij totale offroad-ervaring van iets meer dan tien uur niet toerijkend is om zelf een licht Enduro uitterijden.
Toch ga ik het in de herfst weer proberen!
wat Echt snel maakt is de behoefde om ergens anders te zijn dan daar waar je net bent
Yam-M@rtin
Berichten: 15
Lid geworden op: vr okt 11, 2002 09:12

Hi Noppenfans,

was für ein Ritt, das ich das noch erleben durfte!
Bei mir ging auch alles ein wenig drunter und drüber,
13 min vor meiner Startzeit, merke ich das ich meinen Kenteken Bewijs vergeten ben, balen und wieder zurück zu Auto joggen.
Hatte aber den Vorteil das ich gut warm an den Start gegangen bin! Super Streckenverhältnisse, beim Start wurde mir noch erzählt das die Zeiten für die TC sehr knapp sein würden und man also die ganze Zeit attacke fahren muß :shock:! Nachdem ich zweimal die Pfeile gemist hatte und anstatt abzubiegen, gerade aus gefahren bin habe ich etwas weniger Gas gegeben um die Kontrolle nicht zu verlieren. Auf den Zwischenetappen habe ich mir dann auch noch infights mit meinen Mitstreiter geliefert, Woppke war glaub ich auch noch dabei, das hat einfach nur spass gemacht! Alles in allen ein Super Endurolauf wo alles zusammen gepast hat! :P

Wenn alles klar geht, sehen wir uns in Havelte.

cu M@rtin
Gast

pruus schreef: 50 meter voor het eind van de proef hoorde ik achter mij een viertakt roffelen, ik maakte de ideale lijn vrij zo snel als ik kon, maar dat was dus niet goed.
De inter, dacht dat het Hemmelder was had al een lijn buitenom gekozen en reed zich dus vast op mijn linkerkuit. Ik wou wel in de grond verdwijnen zeg ik je! Maar ik kon me toch niet in lucht oplossen,wel. In iedergeval heeft het hem 10 seconden gekost en mij de zin om doortegaan.

al doende leert men zeker? ;). Mij hebben ze alijt aangeleerd om in principe nooit achterom te kijken in een wedstrijd en ook NOOIT plots van lijn te veranderen, zeker niet 'om plek te maken' In het algemeen is het voor de nsellere rijders niet zo een probleem als een langzamere rijder op de 'ideale' lijn rijdt (ze zullen het prettiger vinden indien je er sowieso naast rijdt ;) ) maar zolang ze plek hebben om te passeren zijn ze al blij. Juist omdat ze vaak zo een groot snelheidsverschil hebben is het gevaarlijk om als langzame rijder plots van rijlijn te veranderen...

Als je langzaam bent, probeer dan gewoon zodanig te rijden dat snellere rijders ruimte hebben om te kunnen passeren. C'est tout. (Natuurlijk is dit makkelijker op een crossparcours dan op een Enduro :)
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

Allereerst Henk, ik denk dat je zeker beter bent dan je misschien van jezelf denkt. Ik heb ook gemerkt dat je met een enduro toch sowieso de betere rijders van nederland tegenkomt. Ik bedoel daarmee dat iedereen vanaf plaats 100 tot 1 het gas weet open te draaien. Ook is iedereen vaak begonnen met crossen, kreeg toen vrouw en kinderen, dus stopt, om het later weer op te pakken. Dan is enduro een goede tussenvorm, beetje crossen en veel offroad rijden.
Maar Henk, ik heb nog een vraagje over dat tempo dat iedereen rijdt.
Ik rij vooral defensief, steeds heb ik dat idioot grote gat in mijn hoofd, waar ik in zou kunnen duiken. Net achter dat kruisinkje of heuveltje, terwijl de routiniers daar gas bijgeven. Is het misschien zo dat wanneer er echt gevaarlijk situaties zijn, ze daar een bordje ophangen of zo. Of zetten de clubs enduro routes uit zonder echt gevaarlijk situaties. Dat zou dan een hoop verklaren.
Of het is dus gewoon ervaring. En moet ik gewoon wennen aan dat hogere tempo.
In iedergeval hebben we nu even rust. Belgie vindt ik een eind weg, ondanks dat de ritten daar waarschijnlijk zeer technisch, dus mijn idee van rijden, zouden zijn.
Aankomende zondag heb ik het voornemen om naar een behendigheids wedstrijd te gaan. Bij een club in zuid-holland. Daar horen jullie dan later wel meer van.
Pruus, mooi verhaal, dat je hemmelder geblokkeerd hebt. :wink:
Zo zie je maar weer hoe belangrijk die eendagslicentie rijders zijn voor de einduitslag :lol:
Enne perfect dat je samen met Peewee een KTM rijder hebt gered. Een ander helpen doet altijd goed :roll:
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
henkzelf
Berichten: 422
Lid geworden op: zo nov 17, 2002 21:20
Locatie: Brabant
Contacteer:

huskie schreef:Maar Henk, ik heb nog een vraagje over dat tempo dat iedereen rijdt.
Ik rij vooral defensief, steeds heb ik dat idioot grote gat in mijn hoofd, waar ik in zou kunnen duiken. Net achter dat kruisinkje of heuveltje, terwijl de routiniers daar gas bijgeven. Is het misschien zo dat wanneer er echt gevaarlijk situaties zijn, ze daar een bordje ophangen of zo. Of zetten de clubs enduro routes uit zonder echt gevaarlijk situaties. Dat zou dan een hoop verklaren.
:roll:
Ja en nee, dit is een heel gevaarlijke. Echte nekkenbrekers worden vermeden of ook op de route met een rode vlag gesignaleerd. Maar wat is een echte en voor wie? Vorig jaar in ?Zelhem wilde ik een modder-dam tussen 2 landstukken vermijden; je werd er ook niet met lint naar toe geleid. Ik hield dus 20 meter naar rechts aan en zag pas 2 meter van te voren dat er een diepe greppel tussen die 2 landstukken zat; te laat met gasgeven, hup het voorwiel er in en dankzij stuur stevig vasthouden maakte ik een handstand/overslag en lag op mijn rug aan de overkant. Geluk dus. Er stond trouwens wel 20 man bij die dam te kijken en rustig af te wachten, niet fijn. Na zo iets doe ik ook weer een poosje rustig. HET IS DAN OOK ALTIJD ERG FIJN ALS ER IEMAND EEN METER OF 50 VOOR JE UIT RIJDT. En ervaring opbouwen in terrein lezen. Sorry, ik kan het niet beter uitleggen, maar ik begrijp je wel.
adje
Berichten: 3618
Lid geworden op: di nov 19, 2002 22:57
Locatie: brabant

ik vond er toch ook een stukje inzitten wat erg tricky was.
na TC1 kreeg je gelijk dat steile heuveltje met daarachter meteen weer steil naar beneden en meteen haaks naar links.
er stond nergens een waarschuwing met een rode vlag of zo.
na de eerste keer TC1 ging ik te hard dat heuveltje op met als gevolg dat ik er bijna weer van af sprong en rechtdoor in het greppeltje belande.
gelukkig kon ik de motor terug trekken en vlug weer verder rijden , maar het was toch wel even schrikken.
Laatst gewijzigd door adje op ma mar 17, 2003 19:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

Henk, ik begrijp het. Met de ervaring zal ook de benodigde snelheid komen, denk ik.
Door al die roadboek ritten is mijn gemiddelde snelheid dusdanig laag dat ik er gewoon aan moet wennen. Dus ook dat mijn vering meer aan kan dan ik vermoed. etc etc.
Enne Ad, je bent gewoon "te"snel. Je vertelde het me afgelopen zaterdag al. Gelukkig heb je niets blesseerd of kapotte motor en zo.
Ik verloor mijn motor bijna door een boomworteltje. Gewoon niet genoeg opgelet.
De toppers zie ik ook wel eens gekke trucken uithalen. Je weet wel, van dat net niet, zeg maar. Maar dat maken ze waarschijnlijk zo vaak mee, dat ze er niet echt meer van schrikken.
We hebben in iedergeval genoten met z'n allen, en in de herfst weten we hoe het nu echt moet en zullen we er weer tegenaan gaan.
En Peewee, hoe gaat het met de armen vandaag??
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
jan
Berichten: 87
Lid geworden op: za nov 16, 2002 19:57
Contacteer:

het was mijn eerste enduro en het is me goed bevallen..
Geen gewacht op starten als bij een offroad.
Mooi weer goeie organisatie, mooie route,

ik was 23 nr 643 bij de nationalen , is toch nie slecht voor de 1e keer wel?

wat betekent die letter G achter het eind resultaat overigens???

groeten Jan
henkzelf
Berichten: 422
Lid geworden op: zo nov 17, 2002 21:20
Locatie: Brabant
Contacteer:

goeie zaak, jan. en die G betekent 'goud' dus die Z achter jouw naam betekent zilver (iets van 10 tot 40% meer tijd verbruikt dan de snelste in je klasse).
Ad, heeft gelijk; op dat bultje na TC1 had een rode vlag mogen staan. Overigens zag het er bij het aanrijden al ernstig als een ge-isoleerd puistje uit, zodat het aan de achterkant wel steil naar beneden moest gaan.
Wopke
Berichten: 155
Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:46
Locatie: Rottevalle, Friesland

:oops:
Ja en ik vloog dus ook over die bult heen en belandde in het luchtledige.. gelukkig 3 a 4 meter lager een bos kreupelhout en geen boomstronken...
Ondanks dat ik dit eerder meegemaakt heb had ik toch teveel snelheid gemaakt...
Ik heb net als Ad ook snel de motor weggetrokken voordat er een enthousiaste collega boven op me zou vallen die dezelfde fout maakte als ik...
Ik zag overigens in mijn 2e ronde dat die bos kreupelhout steeds verder in elkaar werd geperst, en de sporenvan mij niet meer de enige weren..
Er hebben zich dus meer in die Teletubbie-heuvel verslikt....

Wopke
KTM530 EXCR 2009
#338 EV 40+
john b
Berichten: 205
Lid geworden op: ma okt 28, 2002 13:10
Locatie: westwoud

't was dus een tering tubbie heuvel :lol:
doe wat je niet laten kunt
gast

ja vond het een erg mooi de enduro om te zien zou graag een keer meedoen alleen de ervaring ontbreekt nog maar we gaan gewoon trainen en dan hopen dat we aan het eind van het seizoen een keer mee kunnen doen


groeten 250_exc_racing
Gebruikersavatar
peewee
Berichten: 120
Lid geworden op: do jun 13, 2002 12:44
Locatie: Den Bosch

Gewoon doen,

Ik heb er tegenop gekeken maar het is wel met een fitte lijf goed te doen. De nodige ervaring komt wel. Al rij je het niet uit het is en blijft ervaring voor de volgende keer.

Hoe meer zielen hoe meer vreugde.

8)

Ondertussen hersteld en goede voornemens om meer te trainen.
Gebruikersavatar
250_EXC_RACING
Berichten: 63
Lid geworden op: za feb 01, 2003 11:17
Locatie: Sleeuwijk

nouja het is voorlopig toch even afgelopen met de enduro dus hebben we de tijd om te oeffenen en ga 2 april naar de off road cursus bij henk seppenwolde wie weet wat we daar allemaal kunnen leren
Plaats reactie