Hallo,
Ik ben aan het rondkijken om een BIG voor mijzelf te kopen.
Ik heb sinds november 2006 mijn motor rijbewijs en ik rijd sindsdien op een Yamaha DT 125 uit 84. Als hoofdmotor is dit toch net wat te weing vermogen en omdat ik geen 2 motors kan veroorloven wil ik overstappen.
Mijn Yamaha DT staat dus te koop: (direct wat reclame hehe)
http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... 79-15698-0
en ik heb deze Big op het oog:
http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... 79-15698-0
Is deze BIG toevallig bij jullie bekend en of hebben jullie mischien tips waar ik op moet letten bij de aanschaf van de motor?
Wellicht tot rijdens,
Shifty-PK
Nieuw lid
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
-
he shifty, je hebt smaak heb geen tips, rij zelf een dr 800.
maar hij ziet er goed uit.. is wel wat zwaarder dan je gewend bent, rond 200 kg en rond de 55 pk. top rond de 170km. goede all round motor..
zie je in juni
ps hans de sloper kan je alles vertelen over de dr 750
hou ze heel zappa
maar hij ziet er goed uit.. is wel wat zwaarder dan je gewend bent, rond 200 kg en rond de 55 pk. top rond de 170km. goede all round motor..
zie je in juni
ps hans de sloper kan je alles vertelen over de dr 750
hou ze heel zappa
-
wat krijg je toch een warm welkom , heb je hem al of ga je nog proef rijden? let dan op de normaale dingen zoals gerammel, roest, remmen en koppeling enzo, maar klinkt als een liefhebber dus als het goed voelt zal het wel zo zijn..
-
he die is van mij< maar ik denk dat als je moet wachten tot je dt is verkocht de mijne ook weg is> best wat animo voor zo"n big
-
heeft ie nu wel een mooie snaffel
je had hem voor een goed prijsje zag ik
je had hem voor een goed prijsje zag ik
hehe, ja tot nu toe geen verrassings party voor mij
De verkoper "plukenannabel" en ik hebben al telefonisch kennis gemaakt, daarbij heb ik al aangeboden mijn DT ervoor in te wisselen maar helaas was de 125 net iets te licht voor hun doel.
Ik hoop dat ik nog genoeg tijd heb om mijn DT te verkopen voordat de DR is verkocht, but only time will tell
Verder interesant om wat geschiedenis van de DR die ik op het oog heb te kunnen zien via dit forum
Direct een vraagje, is het "UFO" voorspatbord custom made of kant en klaar gemaakt voor de BIG? Klopt het dat het achterlicht ook niet meer standaard is?
De verkoper "plukenannabel" en ik hebben al telefonisch kennis gemaakt, daarbij heb ik al aangeboden mijn DT ervoor in te wisselen maar helaas was de 125 net iets te licht voor hun doel.
Ik hoop dat ik nog genoeg tijd heb om mijn DT te verkopen voordat de DR is verkocht, but only time will tell
Verder interesant om wat geschiedenis van de DR die ik op het oog heb te kunnen zien via dit forum
Direct een vraagje, is het "UFO" voorspatbord custom made of kant en klaar gemaakt voor de BIG? Klopt het dat het achterlicht ook niet meer standaard is?
hallo
de verkoper (v hondebrink) ben ik al heel vaak op diverse fora en in/verkoop sites tegen gekomen altijd met diverse motoren en vaak ook big's
naar mijn idee zoekt hij een motor en delen bij elkaar en verkoopt dat dan als geheel , een verkapte handelaar denk ik ?
rekje achterop is afgezaagd,a.licht is niet origineel en bevestigins beugel is ook weg,v.spatbord is zelfbouw en naar mijn idee spuuglelijk op deze fiets maar dat is persoonlijk
over zijn betrouwbaarheid durf ik me niet uit te laten want ik ken hem niet
maar......de genoemde motor ben ik nog nooit bij ritten van de allroadmaniacs.nl tegen gekomen en vrienden van de bmwgsclub hebben hem ook nog nooit gezien
ik rijd off road 350km op een tank en maximaal 500 (nooit 550 of nog meer dus)kan misschien aan mijn rechterhand liggen
medebiggers wat is jullie actieradius ??
de verkoper (v hondebrink) ben ik al heel vaak op diverse fora en in/verkoop sites tegen gekomen altijd met diverse motoren en vaak ook big's
naar mijn idee zoekt hij een motor en delen bij elkaar en verkoopt dat dan als geheel , een verkapte handelaar denk ik ?
rekje achterop is afgezaagd,a.licht is niet origineel en bevestigins beugel is ook weg,v.spatbord is zelfbouw en naar mijn idee spuuglelijk op deze fiets maar dat is persoonlijk
over zijn betrouwbaarheid durf ik me niet uit te laten want ik ken hem niet
maar......de genoemde motor ben ik nog nooit bij ritten van de allroadmaniacs.nl tegen gekomen en vrienden van de bmwgsclub hebben hem ook nog nooit gezien
ik rijd off road 350km op een tank en maximaal 500 (nooit 550 of nog meer dus)kan misschien aan mijn rechterhand liggen
medebiggers wat is jullie actieradius ??
have BIG fun
D.F.M.T.
D.F.M.T.
-
rond de 260km op 20 liter, beetje afhankelijk van het weer, niet direkt van m'n pols of terrein vreemd genoeg.. sparks zijn mooi bruin.. denk dat de vorige eigenaar onderhanden heeft genomen voor wat meer pk's, dit in combinatie met die holle gaten van de eindempers
allé,
Hierbij officieel nieuw lid met de DR van Oscar:
http://alpha.messageboard.nl/182/viewtopic.php?t=6437
deze is inmiddels van mij (ok hij staat nog bij oscar maar de koop is al rond)
-
goed man!! strak ding.. zie je in juni dan
Shifty-PK schreef:allé,
feli,man...hij is echt dik!!!mooi ding,hoor..
veni,vidi,vaginalis (ik kwam en zag dat het kut was)
Die DR is zeker dik
'k heb er ook naar zitten kijken op Marktplaats ... maar prijstechnisch heb ik gekozen voor de DR die ik nu heb
Maar ondanks dat je je eerder hier hebt ingeschreven als ik ... hartelijk welkom hiero
cheers,
Dennis
'k heb er ook naar zitten kijken op Marktplaats ... maar prijstechnisch heb ik gekozen voor de DR die ik nu heb
Maar ondanks dat je je eerder hier hebt ingeschreven als ik ... hartelijk welkom hiero
cheers,
Dennis