big start niet

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
big 67

biggers,

ik wou na enige tijd te hebben stilgestaan de big starten,al vlug bleek dat het neutraal lampje heel flauw brande en starten ging helemaal niet . niet getreurd want de wegenwacht kreeg hem vlug aan de praat.

maar toen de big na een tijdje draaien stilviel kreeg ik hem ni meer gestart,ik hoor wel een vreemd getik in de buurt van de batterij telkens ik op de startknop druk. weten julie wat dat kan zijn?

greetz,big 67
Wees niet te voorzichtig want durf is veiliger !
tyler99

ik durf BIJNA met zekerheid te zeggen dat de batterij is overleden.....

mijn big had hetzelfde euvel toen ik hem kocht...zelfs opladen mocht niet meer baten...

greetzzzz tyler
veni,vidi,vaginalis (ik kwam en zag dat het kut was)
zappa.suzuki

getik is je starter relais, denk ook dat je accu overleden is, anders zijn de koolstof borstels in de startmotor versleten.. maar met dat flauwe lampje
denk ik toch aan de accu :roll: succes er mee
BIG88

even kijken of je accu klemmen goed vastzitten
die willen nog wel eens los trillen
have BIG fun

D.F.M.T.
tyler99

Als je accu leeg was,moet je natuurlijk wel ff een stukkie zijn gaan rijden om deze voldoende bij te laten laden..( 1/2 uurtje of zo)Stationair laten lopen helpt niet en laadt dan niet voldoende op.Mocht dit niet helpen denk ik toch echt dat je accu er geweest is :roll:

de mijne had ik een hele nacht onder de lader gezet en was na 1x starten alweer leeg....dus andere ingezet en probleem opgelost!!

succes ermee!!!
tyler99

Typische Probleme mit der Big

Schlappe Batterie

Um beim Starten in dem dicken Zylinder genügend Kompression zu erzeugen, muß die zarte Batterie der Big ziemlich gut drauf sein. Billigbatterien halten meiner Erfahrung nach maximal zwei Jahre, bis sie - meist in der kalten Jahreszeit - zu schlapp für ihre Aufgabe werden. Die Kapazität reicht zwar noch zu ausdauerndem Orgeln, nur die nötige Anlasser-Drehzahl wird nicht mehr erreicht. Wenn Aufladen nichts mehr nützt, hilft da nur noch eine neue Batterie. Mehr zum Thema Batterie unter Elektrik und Zubehör

http://home.germany.net/avehrenb/Big/DR ... berei.html
big 67

biggers, :roll:

ik ga die batterij eens vervangen denk ik,ze zit er al 7 jaar in heb ik gemerkt dus :? .....

alleen dat getik bij het starten...mischien moet de startrelais ook vervangen worden of zou alles verholpen zijn met een nieuwe batterij?

welke batterij hebben jullie geplaatst? (mijn big is krek dezelfde als die van tyler)

thnx,big 67
tyler99

Als het goed is hoeft dat relais niet vervangen te worden.....dat getik komt gewoon omdat de accu niet genoeg spanning (vermogen) meer heeft om de startmotor aan te doen slaan.....

7 jaar is een beste tijd voor een accu....Ik heb gewoon mijn accu uit mijn andere motor gesloopt.(gsxr750w).Weet ff niet uit mijn hoofd wat voor merk het is..wil morgen wel ff kijken voor je....iig wel 14 ampere!
big 67

biggers,

nieuwe accu zit er in en :lol: :lol: :lol: :lol:

big start direckt, euh ,1 vraagje...kan een accu verkeerd geplaatst worden?
Plaats reactie