Big-end vervangen Husqvarna WR250 1997

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
husky_kuiper

Ben mijn wr250 van '97 aan het reviseren. Nu voel ik dat er op het big-end een heel klein beetje speling zit verticaal, die moet dus vernieuwd.
Maar is dat een duur grapje als je het laat doen, zijn er drijfstangkits voor te koop, en als het zelf wilt doen welk gereedschap heb je dan nodig of zijn er complete nieuwe krukassen te koop en wat kost zoiets?
En ik zag dat Vertex zuigers wel heeft voor model 1998 tot 2006, maar past deze ook op die van '92 tot '98?
huskie

Helaas, moet je dus een orginele drijfstang van husk kopen. En die zijn dus heeeel duur. Vanaf 1999 is de slag verandert en boring waardoor die drijfstang meer een gangbare maa kreeg, hierdor werd het interessant voor de prox-en etc onder ons om zo'n kit te verkopen.
Drijfstang was ooit, eur 195,00 incl btw, of zoiets.
Je kunt een woesnner zuiger steken, goede zuiger en de helft goedkoper dan een orginele....
In iedergeval kassa.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
husky_kuiper

Aha ik zie een wössner in drie maten op FMXshop eu :> andere shops hadden er geen op staan, schijnen alleen door Wiseco en Wössner gemaakt te worden.
huskie

H Kuiper, welke woesnner het moet worden, de a b of c maat, zal je doormiddel van je cilinderboring moeten vaststellen. Als je toch die drijfstang laat vervangen, kunnen ze direct de cilinder meten en de daarbij behorende woesnner laten inkopen. Ps:laat je geen huskie zuiger aanpraten, want die zijn gewoon te duur....
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
JoeBaR

husky_kuiper schreef:Ben mijn wr250 van '97 aan het reviseren. Nu voel ik dat er op het big-end een heel klein beetje speling zit verticaal, die moet dus vernieuwd.
Maar is dat een duur grapje als je het laat doen, zijn er drijfstangkits voor te koop, en als het zelf wilt doen welk gereedschap heb je dan nodig of zijn er complete nieuwe krukassen te koop en wat kost zoiets?
En ik zag dat Vertex zuigers wel heeft voor model 1998 tot 2006, maar past deze ook op die van '92 tot '98?
1 een bigend komt altijd met de drijfstang en vormt dus een drijfstang kit .

2 . een complete nieuwe krukas is vele malen duurder dan een bigend laten persen .

3 nee dit is niet zelf te doen voor de meeste rijders , TENZIJ je beschikt over een pers , een micrometer , een meetklok en het liefst een draaibank .

4 een Bigend setje voor een ktm 4 takt kost mij 240 euro , ik denk dat je voor een 2 takt net onder de 200 euro uitkomt .

5 als je even langs je dealer gaat mat de krukas en de gegevens (type en bouwjaar) kunnen zij je vertellen welke kit er in past .
BIERTAKT crossen en zuupn 💪🍻✊️
Plaats reactie