TM'meke is (bedoel eigenlijk was) ook gewoon legaal met alle toeters en bellen. Geldt wel voor meer fietsen volgens mij, ze moeten toch door de (type)keuring.Als je 100% in orde wil zijn, dan moet je echt geen enduro kopen Ik denk niet dat er één geleverd wordt die 100% voldoet aan de wegcode (zowel in NL als in B)
YAMAHA WR250F
Moderator: ghulst
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
ik heb de indruk dat mijn WR net iets meer kan gebruiken in het middengebied.
Zoals je kan zien (in vraag en aanbod) zoek ik een meer performante uitlaat (GEEN CROSS!). Samen met de jetting hoop ik daar wel iets uit te halen.
Mijn airbox is wel wat opengewerkt voor een betere ademhaling.
Ik heb (nog) geen zin om andere nokkenassen te steken, misschien dat dit bij een revisie van de kop wel wordt gedaan. (nieuwe YZ assen...)
Nog iets??
Zoals je kan zien (in vraag en aanbod) zoek ik een meer performante uitlaat (GEEN CROSS!). Samen met de jetting hoop ik daar wel iets uit te halen.
Mijn airbox is wel wat opengewerkt voor een betere ademhaling.
Ik heb (nog) geen zin om andere nokkenassen te steken, misschien dat dit bij een revisie van de kop wel wordt gedaan. (nieuwe YZ assen...)
Nog iets??
- dennis blue magic
- Berichten: 62
- Lid geworden op: ma nov 22, 2004 19:18
- Locatie: haacht (b)
[quote="Nog iets??[/quote]
meer gas geven mss ik rij al enkele jaren met wr 250f
heb nu model 2006 en een enkel kleine aanpassig gedaan aan de carbu.
en demper (zonder meer lawaai te produceren) en bij mij macheert dat spul goed . je moet wel in toeren durven rijden hé.
meer gas geven mss ik rij al enkele jaren met wr 250f
heb nu model 2006 en een enkel kleine aanpassig gedaan aan de carbu.
en demper (zonder meer lawaai te produceren) en bij mij macheert dat spul goed . je moet wel in toeren durven rijden hé.
wr250f.
Heb net de "grey" wire losgekoppeld en na een eerste korte rit merk ik duidelijk meer macht in het middengebied...
De rit was op de weg, dus had ik niet echt veel referentiepunten.... Maar één ding ging alleszins makkelijker omhoog...
Heel opmerkelijk is dat hij nu enorm goed start (was al goed). Ik kom nog maar aan de startknop en hij draait al...
Op www.thumperfaq.com verklaren ze dat dit een andere ontstekingsmap tot gevolg heeft. Gezien de draad aan de massa hangt, zou het logisch zijn dat deze dient om op de YZ modellen niet te worden verbonden met de massa en op de WR's wel. Anders zouden ze de grijze draad in de CDI zelf gewoon aan de massadraad hangen...
Deze wijziging doe je beste samen met enkele andere wijzigingen (zie site)
De rit was op de weg, dus had ik niet echt veel referentiepunten.... Maar één ding ging alleszins makkelijker omhoog...
Heel opmerkelijk is dat hij nu enorm goed start (was al goed). Ik kom nog maar aan de startknop en hij draait al...
Op www.thumperfaq.com verklaren ze dat dit een andere ontstekingsmap tot gevolg heeft. Gezien de draad aan de massa hangt, zou het logisch zijn dat deze dient om op de YZ modellen niet te worden verbonden met de massa en op de WR's wel. Anders zouden ze de grijze draad in de CDI zelf gewoon aan de massadraad hangen...
Deze wijziging doe je beste samen met enkele andere wijzigingen (zie site)
Het verbruik valt reuze mee op de WR, zoals ik in één van de eerste posts vertelde....
Maaaaar... tijdens de BK wedstrijden wordt de kraan (vooral op de rechte stukken ) zeer goed opengedraaid, wat het verbruik zowat doet verdubbelen Maar das uiteraard niet abnormaal
Ook staat de voorvering voor mij te hard! Soms moet ik me echt vastklampen om er niet af te botsen Minder ingaande en beetje minder uitgaande demping heeft al veel verholpen!
Het blijft een fantastisch ding!
Maaaaar... tijdens de BK wedstrijden wordt de kraan (vooral op de rechte stukken ) zeer goed opengedraaid, wat het verbruik zowat doet verdubbelen Maar das uiteraard niet abnormaal
Ook staat de voorvering voor mij te hard! Soms moet ik me echt vastklampen om er niet af te botsen Minder ingaande en beetje minder uitgaande demping heeft al veel verholpen!
Het blijft een fantastisch ding!
Ook ik wil een 250F gaan rijden.
Ben helemaal verknocht aan dat apparaat. Maar ik vind dat de motor wel duur is geworden. Drie jaar geleden was de motor zeker duizend euro goedkoper dan nu. Waar ligt dat eigenlijk aan . En het alu. frame vind ik mooi met die nieuwe koplamp.
Door Reiger af laten veren.. Mmmmh wat zal dat lekker rijden!!!
Ben helemaal verknocht aan dat apparaat. Maar ik vind dat de motor wel duur is geworden. Drie jaar geleden was de motor zeker duizend euro goedkoper dan nu. Waar ligt dat eigenlijk aan . En het alu. frame vind ik mooi met die nieuwe koplamp.
Door Reiger af laten veren.. Mmmmh wat zal dat lekker rijden!!!
# 442
wij steken die met dubbele elektrodes soms ook als we zonder gewone zitten op het werk, heeft geen invloed op het rijgedrag, maar sommigen beweren dat de bougie langer meegaat. weet niet wat ik hiervan moet geloven,want denk dat een perfect afgestelde fiets met originele bougie even lang meegaat.
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
ik dacht gewoon aan een meer homogene verbranding en wat soepeler rijgedrag.... Ook al omdat het een kleinere cil. inhoud is en die toch redelijk gevoelig zijn aan wijzigingen in het mengsel/ontsteking....Klx300R schreef:wij steken die met dubbele elektrodes soms ook als we zonder gewone zitten op het werk, heeft geen invloed op het rijgedrag, maar sommigen beweren dat de bougie langer meegaat. weet niet wat ik hiervan moet geloven,want denk dat een perfect afgestelde fiets met originele bougie even lang meegaat.