magellan sportrak color

GPS, (detail)kaarten enz.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
pups

Zo heb me ook een gps aangeschaft, tis een magellan sportrak color, het was één van de laatste in die winkel met flinke korting. Na wat rondneuzen opt internet zie ik dat deze al even uit is en dus zeker niet het laatste nieuwe model.Ben aant twijfelen om hem te verkopen nu hij nog niet gebruikt is. Heeft er misch iemand ervaring met dit model en kan me misch opweg helpen met de mogelijkheden? Moet ik nu zo'n cd kopen en er gans europa opzetten, hoe kan ik ritten uitwisselen en zo van die dingen, als dat al gaat met de sportrak color
huskie

Pups, ik heb een sportrak basic gehad, net verkocht.
Ritten uitwisselen kan, zolang dat maar in text formaat wordt verstuurd, dacht ik. Ik ben helaas een beetje een leek, maar ik kon via gps software tracks tussen garmins en magellan uitwisselen en dus uploaden.
Lees het web eens door over magellan sportrak color. WWW.gpsinformation.net
Het voordeel van de sportrak is zijn gevoeligheid wat goed van pas komt in het diepe, donkere bos. Hij detect satelieten sneller en preciezer dan garmin. Verder heeft garmin, meer kaartmateriaal en goedkoper daardoor.
Ik weet niet precies hoe die color zijn geheugen gebruikt? Is dat met een sd-kaart? Dat zou mooi zijn.
Je moet de mapsend software van magellan hebben, de europe versie 2.0, die kost 175 euro of zoiets. Is voor offroad natuurlijk niet geschikt, daar hebben topo software voor nodig, maar ik weet niet of magellan die al heeft en of die dan op jouw color werkt.
Bel anders Futurumshop in apeldoorn eens. Die zijn magellan dealer.
Succes....
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
pups

bedankt voor je reactie, tis met ingebouwd geheugen 32mb 11 daarvan is gebruikt.waarom zou dat gemakkelijk zijn? hoor dat wel meer, je kan er toch een heel deel routes opzetten(denk ik toch). Weet je misch een fietshouder te koop liggen?
huskie

Pups, je mag die van mij wel hebben.... is nu overbodig geworden.
En als je kaartmateriaal wil uploaden dan heb je zoveel mogelijk MB's nodig. Een gebied van 100 bij 100km gebruikt meer dan jouw mogelijkheden wat mb's betreft.
Maar met 20mb kan je natuurlijk verschrikkelijk veel tracks loaden, daar ligt het probleem niet.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
pups

dat zou wel heel fijn zijn,hoe kunnen we dat regelen? wil wel eens langskomen als het niet te ver is, ben van Kinrooi
huskie

Zal even kijken naar z'n toestand, want hij is gebruikt, maar als het het nog doet, de moeite is stuur ik hem wel collect op.
Pm je adres maar door, stuur ik hem wel een keer op.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Plaats reactie