MTB aan het woord.

Oeverloos ouwehoeren of gewoon napraten over de laatste rit kan hier. (zelf voor het bier zorgen)

Moderator: ghulst

Gebruikersavatar
dennis blue magic
Berichten: 62
Lid geworden op: ma nov 22, 2004 19:18
Locatie: haacht (b)

Zondag 10 / 12 die toer uit Holsbeek gereden. Samen met mijn zoon (21j.) gestart aan de sporthal te Holsbeek en bijna onmiddellijk in de blubber terecht gekomen. Slippen, schuiven, kilo's vettig zand aan de fietsen, zo kennen we Brabant. Niet getreurd echter, na enkele kilometers kregen we een heerlijk parcours voorgeschoteld, nijdige klimmetjes, steile afdalingen -natuurlijk een hele reeks wegmarkeringen voorbijgevlogen- villa's om ter grootst te midden van al het groen ... De eerste 11 km waren zo gefietst en er volgden nog heel wat uitdagingen zo leek het. Tot we nog maar eens geconfronteerd werden met enkele crossliefhebbers. Maar liefst drie van deze individuen vlogen ons met veel lawaai en herrie voorbij. Heel de route werd aan flarden getrokken. Zo te zien waren ze niet aan hun proefstuk toe want de rest van het parcours lag er gewoon omgeploegd bij. Ik vraag me af, mag men met zo'n crossmotor over een afgepijld mountainbike parcours rijden? Bestaan er voor deze crossfanaten geen aangepaste toeren? Eerlijk gezegd vind ik deze twee sporten echt niet samengaan. Bij ons in de Kempen moet je ook heel de tijd door omgeploegde akkers ploeteren (dankjewel crossers!), er zijn hier natuurlijk bijna geen natuurlijke hindernissen, en diegene die dan aangelegd worden, worden verknoeid door die terroristen. Levensgevaarlijk hoe zij met een rotvaart (soms zelfs in tegenovergestelde richting) door de bossen scheuren.
Van: Wout Smitz

T'ja ze vergeten er wel bij te zetten dat ze op openbare wegen aan het rijden zijn en dat we hier "rechts' rijden
wr250f.
Houten Klaas
Berichten: 1655
Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
Locatie: Veluwse bossen

Ik neem aan dat dit een citaat is van Wout Smitz.

Niet op reageren en zoveel mogelijk rekening houden met die gasten,tot op een zekere hoogte. De natuur is van ons allemaal.

Trouwens dit is een gebed zonder eind.

Laat ons nou gewoon.
stefaan525
Berichten: 211
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 11:54
Locatie: opwijk droeshaat
Contacteer:

Toppunt van 't spel is dat wij al jaar en dag over die wegskes bollen en dat nu dank zij de mtb boom er overal van die bloso routes komen.En nu willen die velomannekes ons liever kwijt dan rijk :evil: .Laat ons zeggen een typisch egoistisch fenomeen van de huidige maatschappij.Er is ergens een liedje,iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen :wink: .
Gebruikersavatar
dennis blue magic
Berichten: 62
Lid geworden op: ma nov 22, 2004 19:18
Locatie: haacht (b)

ik heb dit gewoon maar geplaast om dat somige overdrijven .

ik ben toen daar gepaseerd en heb altijd repeckt voor iedereen.
wandelaar of mtb of eenderwie..

maar deze hufter was toen wel links van 'de openbare holle weg! aan het rijden en dan schrikken ze zich rot als er een enduro lang de anderekant
naar boven komt. en dan gaan ze hunne gal op hun forum spuwen natuurlijk.

en zo'n praat vind je ook op forum van wandelaars over mtb.....

leef en laat leven
wr250f.
flip-poz
Berichten: 137
Lid geworden op: do mei 18, 2006 19:14
Locatie: Gent/Sint-Niklaas

dennis blue magic schreef:ik heb dit gewoon maar geplaast om dat somige overdrijven ....
sommige zoals uzelf, of is de vergelijking crossers = terrorist niet overdreven misschien?

maar zoals je al zei, leef en laat leven...
Yamaha TT600R 2002 buiten
Husaberg FS650 2004 buiten
Yamaha WR450F 2004 binnen!
stefaan525
Berichten: 211
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 11:54
Locatie: opwijk droeshaat
Contacteer:

flip-poz schreef:
dennis blue magic schreef:ik heb dit gewoon maar geplaast om dat somige overdrijven ....
sommige zoals uzelf, of is de vergelijking crossers = terrorist niet overdreven misschien?

maar zoals je al zei, leef en laat leven...
:?: :?: Dat heeft den dennis niet gezegd,dat is een citaat van een mtb op een mtb forum :!: :!: .Ik hem zelf met den denis al meegebold en ge kund hem niet verwijten dat hem geen respekt heeft voor de zwakke weggebruiker.
Houten Klaas
Berichten: 1655
Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
Locatie: Veluwse bossen

Het staat er wel verwarrend,ik moest twee keer lezen,voordat ik het begreep.
stimpie
Berichten: 900
Lid geworden op: wo mar 31, 2004 22:01
Locatie: helchteren

op de mtb rit van overpelt kwamen er ook enkele enduro's voorbij ,maar zei deden wat ze moesten doen , stapvoets langs de mtb'ers door rijden en indien nodig aan de kant gaan.
St-service onderhoud revisie motorblokken-veering
adje
Berichten: 3618
Lid geworden op: di nov 19, 2002 22:57
Locatie: brabant

Ik heb ook ooit een korte discussie gehad met een MTBer die ons aanhield om te zeggen dat wij over hun paadjes rijden.
Ik heb hem toen verteld dat wij die paadjes gemaakt hadden en dat hun er daarna de MTB route bordjes erbij hebben gezet en het hun toegeeigend hebben.
De voorbeelden zijn goed te zien in de bossen waar wij meestal doorheen gaan en als ik dan voor de gein eens een nieuw stukje bij maak dan ontstaat er al vrij snel een nieuw spoor waar je dan vervolgens met de eerste de beste MTB rit meteen weer de linten en de pijlen ziet die ze daar doorheen sturen.
Ik zeg niet dat het andersom ook wel eens zo is dat ik ineens een voor mij nieuw paadje ontdek waar wij dan ook doorheen rijden maar het bos is toch van iedereen.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
Sjokske
Berichten: 2930
Lid geworden op: ma mei 05, 2003 07:19
Locatie: The middle of nowhere.NL

adje schreef:Ik heb ook ooit een korte discussie gehad met een MTBer die ons aanhield om te zeggen dat wij over hun paadjes rijden.
En dan had hij ook nog de optie klaar dat wij dan beter over de langere rechte paden konden rijden en de MTB'ers over kruipdoorsluipdoor-paadjes, zodat we elkaar niet in de weg reden.
Vind andersom toch echt veel veiliger (en leuker voor ons 8) ), op die lange rechte paden zitten we zo boven de 100 km/h. Trapperboys halen dat nooit.
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
flip-poz
Berichten: 137
Lid geworden op: do mei 18, 2006 19:14
Locatie: Gent/Sint-Niklaas

stefaan525 schreef:
flip-poz schreef:
dennis blue magic schreef:ik heb dit gewoon maar geplaast om dat somige overdrijven ....
sommige zoals uzelf, of is de vergelijking crossers = terrorist niet overdreven misschien?

maar zoals je al zei, leef en laat leven...
:?: :?: Dat heeft den dennis niet gezegd,dat is een citaat van een mtb op een mtb forum :!: :!: .Ik hem zelf met den denis al meegebold en ge kund hem niet verwijten dat hem geen respekt heeft voor de zwakke weggebruiker.
Sorry, had het verkeerd op, dacht dat hij zijn eigen mening verkondigde :oops: :) en in dat geval vond ik zo'n reactie niet ongepast. Sorry he Dennis, zal het nooit meer doen :wink:

Grtz
Yamaha TT600R 2002 buiten
Husaberg FS650 2004 buiten
Yamaha WR450F 2004 binnen!
Rudy
Berichten: 2183
Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
Locatie: In de buurt van Arnhem
Contacteer:

adje schreef:Ik heb ook ooit een korte discussie gehad met een MTBer die ons aanhield om te zeggen dat wij over hun paadjes rijden.
Ik heb hem toen verteld dat wij die paadjes gemaakt hadden en dat hun er daarna de MTB route bordjes erbij hebben gezet en het hun toegeeigend hebben.
De voorbeelden zijn goed te zien in de bossen waar wij meestal doorheen gaan en als ik dan voor de gein eens een nieuw stukje bij maak dan ontstaat er al vrij snel een nieuw spoor waar je dan vervolgens met de eerste de beste MTB rit meteen weer de linten en de pijlen ziet die ze daar doorheen sturen.
Ik zeg niet dat het andersom ook wel eens zo is dat ik ineens een voor mij nieuw paadje ontdek waar wij dan ook doorheen rijden maar het bos is toch van iedereen.
Als de weg er zwaarder door wordt trappen ze maar wat harder, hoeven ze ook minder lang rond te fietsen.
Fox-kid
Berichten: 568
Lid geworden op: zo jan 25, 2004 20:21
Contacteer:

Heb zelf ook veelvuldig op single tracks ge MTB't. Als het parcours wat zwaarder werd door paardehoeven werd ik daar ook niet echt naar van. Een spoortje van paar enduromotoren was voor ons ook geen probleem. Voordeel van een motor is trouwens dat je hem hoort aankomen.

De wandelaars in het gebied hadden meer last van de MTB'ers dan dat MTB'ers last hadden van wie dan ook. Ik zeg: niet zeuren maar fietsen: en voor je kijken. Een kuil in de weg is net zo gevaarlijk als een tegenligger :roll:
MOST WANTED: KTM 530 EXC-R
ooknoppy
Berichten: 17
Lid geworden op: za jan 06, 2007 15:20

Ik heb een keer een wetenschappelijk (universitair) rapport gelezen van meer dan 100 pagina's over wie nu last heeft van wie.

Kernpunten die naar boven kwamen:

- gewoonterecht
- geluidsoverlast (zelfs bij ATB'ers)
- stankoverlast (zelfs bij paarden)
- toestand van paden (plassen, modderputten)

Samenvattend komt het er op neer dat het allemaal behoorlijk subjectief is.

Warme uitlaatgassen blijven misschien maar 10 seconden hangen en zijn daarna niet meer te meten. Echter in de wandelgroep blijven ze hier een uur over nasudderen.

De opgeworpen stof van een allroad/crosser kwam gekgenoeg niet aan de orde als onderwerp.

Het enige dat na analyse objectief overbleef als 'schade aan de natuur' was dat ATB'ers blijkbaar een bloedhekel hebben aan het doorkruizen van plassen en langs de rand gaan rijden. Hierdoor wordt de plas steeds groter. De enige doelgroep die hier last van heeft is de wandelaar en de ATB'er zelf. De wandelaar zou over dit feit moeten klagen, maar is niet op de hoogte en ziet het als een onderdeel van de grillige natuur :D

Objectief gezien hebben boswachters moeite met paadjes die door wilde zwijnen en ander wild gemaakt zijn die 'verder worden geopend' door enduro' s en crossers. De wandelaars klagen niet over dit feit, want ze komen hier nooit omdat de vegetatie vaak prikt :lol:

Ik train vaak op zondagochtend (met de renschoenen) in het bos bij Hilversum. Groepsgedrag van ATB'ers wekt daar enige irritatie omdat ze vaak onverstaanbaar schreeuwen. Vaak bedoelen ze dan dat je moet oppassen omdat ze er met 12 man aankomen. ATB'ers wordt verweten dat ze 10 gr gewicht uitsparen voor een bel en het schreeuwen wordt als asociaal ervaren. De ATB'ers zelf denken dat ze hoffelijk zijn door de wandelaar even te waarschuwen.

Dat is 't, meer is er niet. Er wordt verder niets stukgemaakt.

De boswachters zelf hebben, samen met de eigenaren van grond/bos, bergen boter op hun hoofd door te besluiten dat ze een bepaald bosperceel terugbrengen in de staat die het 300 jaar geleden had (vaak heide). Moet je eens zien wat voor schade dat aanbrengt aan de natuur. De doubletracks die daardoor ontstaan vind ik persoonlijk altijd errug mooi :shock:

Linkjes:
http://www.sre.nl/upload/105634_822_114 ... 56-ATB.pdf

Noppy
Sjokske
Berichten: 2930
Lid geworden op: ma mei 05, 2003 07:19
Locatie: The middle of nowhere.NL

Kort samengevat : d'r wordt veel te veel gezeken in Nederland :oops:
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
oossie
Berichten: 387
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 13:02
Contacteer:

:lol:

Heerlijk nuchter die Sjokske
adje
Berichten: 3618
Lid geworden op: di nov 19, 2002 22:57
Locatie: brabant

oossie schreef::lol:

Heerlijk nuchter die Sjokske
Nou je moet hem anders eens zien op een feest :lol: want dan is hij zo nuchter niet meer :wink:
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
Sjokske
Berichten: 2930
Lid geworden op: ma mei 05, 2003 07:19
Locatie: The middle of nowhere.NL

Wa doek nou weer verkeerd (vanavond weer fistje, dus ........ 8)).
Kut, houdt wel in dak morgenvroeg niet bekwaam ben om te brommeren :cry: Hoewel, zondagmorgen ...................... = niet favo tijdstip.
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
henk-v
Berichten: 1722
Lid geworden op: di aug 20, 2002 19:52
Locatie: enspijk
Contacteer:

je doet niks verkeerd maar vorige week zaterdag in belgie was je wel de grote afwezige :!: :!: er was niemand die wat te zeuren had :twisted:
Sjokske
Berichten: 2930
Lid geworden op: ma mei 05, 2003 07:19
Locatie: The middle of nowhere.NL

Moet nu eenmaal veel zeiken als ik aan het glaasje hopsap met prik zit :wink:
Vorige week mocht mamsquaw (ik noem haar tegenwoordig "Loved by the Sjokman") los van de ketting om op stap met een zwikkie vriendinnen te gaan, zodat ik weer krediet heb opgebouwd om het hele jaar zonder geouwehoer te kunnen rijden op mijn stalen mustang over de local prairies en ook op gronden van aangrenzende stammen.
Eigenlijk had ik dus gewoon tipi-arrest. Moet haar wel te vriend houden zodat we deze zomer kunnen vieren dat we 12 1/2 jaar geleden op de geboortegronden van onze voorouders onder getuigenis van die in de rotsen uitgehakte koppen van die vier grote witte leiders "ugh" hebben gezegd. Bovendien vind ik vredespijpen ook wel aangenaam.
(geloof dat ik toch te fanatiek die wildwest-serie op zondagavond volg :oops: ).
Snep joe, Hank :lol:
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Houten Klaas
Berichten: 1655
Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
Locatie: Veluwse bossen

Sjokske schreef:.....Bovendien vind ik vredespijpen ook wel aangenaam.

Ik zal het mijn vrouw eens voorstellen als zij een dipje heeft als ik weer eens weg ben geweest en zij dat op mij bot viert . :lol:
henk-v
Berichten: 1722
Lid geworden op: di aug 20, 2002 19:52
Locatie: enspijk
Contacteer:

ikke snep it heb zelfde probleen maar nu op zoek naar geschikte jachtvelden voor het stalen ros deze zomer :P :P :P :P
Sjokske
Berichten: 2930
Lid geworden op: ma mei 05, 2003 07:19
Locatie: The middle of nowhere.NL

henk-v schreef:maar nu op zoek naar geschikte jachtvelden
Uitkijken voor die van het eeuwige type :idea: :wink:
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
stefaan525
Berichten: 211
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 11:54
Locatie: opwijk droeshaat
Contacteer:

oossie
Berichten: 387
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 13:02
Contacteer:

dapper van diegene die de discussie heeft durven aanroeren.

Maar hebben ze het niet over wildcrossen? Zal wel anders zijn in BE dan in NL.
Plaats reactie