Idd,Adje die band die ik toen bij u heb gekocht samen met de rekluse was ook ne 760 en tot hier toe één van de beste banden dat ik al op gehad heb.Ge kunt hem bij wijze van spreken tot op den draad op rijden,ongelooflijk hoe lang die nog ne deftige grip weet te geven .En nog iets heel belangrijk,hij heeft nog eens ne lange levensduur ook tov andere merken.adje schreef:Kenda trackmaster K760 met Dot goedkeuring voor op de weg en off road ritten.
nog eens banden!!
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 211
- Lid geworden op: ma okt 16, 2006 11:54
- Locatie: opwijk droeshaat
- Contacteer:
Kenda track master voldoet voor het gemiddelde off road werk uitstekend.
Prima prijs en lange levensduur,bijkomend voordeel dat hij ook nog eens is goedgekeurd voor op de openbare weg.
goed koopste adres wat ik tot nu toe heb kunnen vinden :
www.mx-banden.nl
Prima prijs en lange levensduur,bijkomend voordeel dat hij ook nog eens is goedgekeurd voor op de openbare weg.
goed koopste adres wat ik tot nu toe heb kunnen vinden :
www.mx-banden.nl
Gisteren bij Mx-banden geweest en daar het volgende kadootje gekocht.
Michelin enduro comp 3, 120/90 x 19"
Michelin M12 90/90 x 21",
omdat ik een intermediate wilde proberen voor Belgie en frankrijk.
Prijzen waren goed, nml 69 euro voor de achterband en 52 voor de voorband.
Michelins zijn voor mij de soepelste band die er bestaan, alhoewel die kenda unadilla er ook goed uitzagen en voelde.
Trouwens volgens mij zijn die enduro comp III verandert, tov een paar jaar geleden. Ze hebben meer rubber en een v-block patroon. Hebben anderen ook die mening?
Michelin enduro comp 3, 120/90 x 19"
Michelin M12 90/90 x 21",
omdat ik een intermediate wilde proberen voor Belgie en frankrijk.
Prijzen waren goed, nml 69 euro voor de achterband en 52 voor de voorband.
Michelins zijn voor mij de soepelste band die er bestaan, alhoewel die kenda unadilla er ook goed uitzagen en voelde.
Trouwens volgens mij zijn die enduro comp III verandert, tov een paar jaar geleden. Ze hebben meer rubber en een v-block patroon. Hebben anderen ook die mening?
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Wat wel zowiezo vaststaat is dat de "nieuwe" S12's voortaan uit Thailand komen, en niet meer uit Spanje of Brazilië en dat ze qua wandstijfheid stijver zijn dan de "oude".
Laten zich ook moeilijker omleggen dan de "oude".
Zal wel met kosten/winsten te maken hebben ...
Jo VdB
Laten zich ook moeilijker omleggen dan de "oude".
Zal wel met kosten/winsten te maken hebben ...
Jo VdB
Jo, je hebt helemaal gelijk. Ik vind ze in tweede instantie beduidend "minder" soepel als dat ze waren. Hopelijk verbetert het nog wat met wat inrijden, maar misschien dat ik de volgende keer Kenda's moet proberen.
Ps: achter rijd ik nu op 0.6 psi en voor 0.8 psi, om wat gevoel erin te krijgen.
Ps: achter rijd ik nu op 0.6 psi en voor 0.8 psi, om wat gevoel erin te krijgen.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Mijn CompIII van 2 jaar oud ziet er toch hetzelfde uit , zij het dat mijn nophoogte en scherpte (heel) wat minder is.huskie schreef:.
Trouwens volgens mij zijn die enduro comp III verandert, tov een paar jaar geleden. Ze hebben meer rubber en een v-block patroon. Hebben anderen ook die mening?
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
EXC450-R / KLX250
Leuk dat je dat zegt. Ik heb vorige week een Enduro Competition IV omgelegd. Een Thais exemplaar inderdaad. Wat een klereding om om te leggen. Hele stijve wang. Nog nooit ruzie met een voorband gehad, maar wat een loeder was dit. Als je de band op driekwart om de velg hebt liggen zoekt hij vanzelf de rand van de velg op. Pas met veel moeite krijg je hem helemaal onderin het velgbed om ruimte te maken aan de "overkant".Jo VdB schreef:Wat wel zowiezo vaststaat is dat de "nieuwe" S12's voortaan uit Thailand komen, en niet meer uit Spanje of Brazilië en dat ze qua wandstijfheid stijver zijn dan de "oude".
Laten zich ook moeilijker omleggen dan de "oude".
Zal wel met kosten/winsten te maken hebben ...
Jo VdB
Band voelt los in de hand ook erg stijf aan, veel stijver dan bijvoorbeeld een Mefo Enduro Master.
Ik neem aan dat je Bar bedoelt ipv. psi?huskie schreef: Ps: achter rijd ik nu op 0.6 psi en voor 0.8 psi, om wat gevoel erin te krijgen.
Tsjee, zijn die van mij dan nog ouder dan twee jaar. Ik rij veels te lang door met een bandgassen schreef:
Mijn CompIII van 2 jaar oud ziet er toch hetzelfde uit , zij het dat mijn nophoogte en scherpte (heel) wat minder is.
En Max, ik zei psi, en bedoel ook psi...... Ja ik weet het, het is weinig, maar nu heb ik wat gevoel in de band als ik erop druk, en anders is die spijkerhard, en dat vind ik helemaal niks, njente, niets
Met mijn crossmaat heb ik altijd en eeuwig de diskusie dat ik in zuid-frankrijk met te zachte banden rij. Hij houdt niet van plakken onderweg, en zet ze dus keihard, en ik hou van lekker rijden en was dus eens aan de beurt met een "snakebite".
Boontje komt om z'n loontje, zullen we maar zeggen.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Huskie,
Mijn Teraflex II rijdt ik met de fabrieksvoorgeschreven 0.7 bar. Nog nooit een snakebite gehad, terwijl ik in het terrein volgens mijn GPS regelmatig boven de 120 km/u uitkom.
Ik ga zeer waarschijnlijk de Sierra y Rambla rijden met deze band, want het schijnt daar uitsluitend rotsig te zijn. Ik laat je nog wel horen hoe dat beviel.
In Noord-Frankrijk ben ik samen met Jan (met een Desert) over drie scherpe keienbedden (begin van een wegaanleg) gereden met 70 km/u. De Desert zat vol met sneeën, de Teraflex had niets.
Dus dat belooft veel goeds!
Noppy
Mijn Teraflex II rijdt ik met de fabrieksvoorgeschreven 0.7 bar. Nog nooit een snakebite gehad, terwijl ik in het terrein volgens mijn GPS regelmatig boven de 120 km/u uitkom.
Ik ga zeer waarschijnlijk de Sierra y Rambla rijden met deze band, want het schijnt daar uitsluitend rotsig te zijn. Ik laat je nog wel horen hoe dat beviel.
In Noord-Frankrijk ben ik samen met Jan (met een Desert) over drie scherpe keienbedden (begin van een wegaanleg) gereden met 70 km/u. De Desert zat vol met sneeën, de Teraflex had niets.
Dus dat belooft veel goeds!
Noppy
Nou gisteren om mijn andere wiel een Mefo Enduro Master gelegd.
Zo stug als die Michelin om mijn ene voorwiel ging (klereding), zo makkelijk liet die Mefo zich om de velg heen klappen. Maar toen het oppompen. Zelfs bij 5 Bar kwam de band niet omhoog aan een kant van de velg. Leeg laten lopen, nogmaals proberen. Maakte niet uit. Wéér leeg laten lopen, bandje een beetje insmeren met zeep nogmaals oppompen en hehe eindelijk zat de band na opgepompt te zijn met 4 Bar netjes op zijn plek. En dat terwijl die stugge Michelin in 1 keer netjes op zijn plek ging zitten.
Maar goed, beide bandjes staan nu op 1 Bar en de Michelin voelt met de hand veel harder aan als de Mefo, dus daar mag nog wel een zuchtje uit.
Blijft zwarte magie.....
Zo stug als die Michelin om mijn ene voorwiel ging (klereding), zo makkelijk liet die Mefo zich om de velg heen klappen. Maar toen het oppompen. Zelfs bij 5 Bar kwam de band niet omhoog aan een kant van de velg. Leeg laten lopen, nogmaals proberen. Maakte niet uit. Wéér leeg laten lopen, bandje een beetje insmeren met zeep nogmaals oppompen en hehe eindelijk zat de band na opgepompt te zijn met 4 Bar netjes op zijn plek. En dat terwijl die stugge Michelin in 1 keer netjes op zijn plek ging zitten.
Maar goed, beide bandjes staan nu op 1 Bar en de Michelin voelt met de hand veel harder aan als de Mefo, dus daar mag nog wel een zuchtje uit.
Blijft zwarte magie.....
Ik zag een grote steen op het pad niet in Frankrijk door het stof van TTT, kwam met beide voeten los van de steppies en reed zo 2 gaten in m'n achterband ....Max_Kool schreef:Een snakebite op je achterband, komt dat weleens voor? Ik dacht dat dat typisch iets was voor je voorband (omdat deze een kleinere afstand heeft tussen loopvlak en velg).
Wist ik niet.
Voorwiel ging ook over die steen maar zonder probleem dus.
Heb er geen hoge pet van op. Stervensduur en heel snel kaal. Wel redelijke grip door zacht rubber maar ik hoef'm nie'meer.hornet911 schreef:En iemand ervaring met de metzelers enduro six days?
wat Echt snel maakt is de behoefde om ergens anders te zijn dan daar waar je net bent
Kenda heeft sinds heel kort een F.I.M. gekeurde band. (K778 voor achterachterband, K777 voor voorband). Advies verkoopsprijs ligt resp. op 59,50 en 45,90 euro. Valt ook reuze mee dus. Binnenkort eens een setje testen denk ik...
Montesa Cota 315R
Dit is niet nieuw hoorEstivie schreef:Kenda heeft sinds heel kort een F.I.M. gekeurde band. (K778 voor achterachterband, K777 voor voorband). Advies verkoopsprijs ligt resp. op 59,50 en 45,90 euro. Valt ook reuze mee dus. Binnenkort eens een setje testen denk ik...
Deze banden zijn al een heel tijdje te koop.
€55 voor de achterband en €45 voor de voorband incl montage.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
In de transardenaisse had ik dat toch ook, daar waar dat greppeltje gesprongen moest worden.erwindob schreef:Ik zag een grote steen op het pad niet in Frankrijk door het stof van TTT, kwam met beide voeten los van de steppies en reed zo 2 gaten in m'n achterband ....Max_Kool schreef:Een snakebite op je achterband, komt dat weleens voor? Ik dacht dat dat typisch iets was voor je voorband (omdat deze een kleinere afstand heeft tussen loopvlak en velg).
Wist ik niet.
Voorwiel ging ook over die steen maar zonder probleem dus.
smurf.
Ah... volgens de persoon die de stand van de Belgische invoerder bemande op de beurs van Brussel was ie nieuw... Maar het gebeurt wel meer dat je daar niet de juiste uitleg krijgt...adje schreef:Dit is niet nieuw hoorEstivie schreef:Kenda heeft sinds heel kort een F.I.M. gekeurde band. (K778 voor achterachterband, K777 voor voorband). Advies verkoopsprijs ligt resp. op 59,50 en 45,90 euro. Valt ook reuze mee dus. Binnenkort eens een setje testen denk ik...
Deze banden zijn al een heel tijdje te koop.
€55 voor de achterband en €45 voor de voorband incl montage.
Montesa Cota 315R