nog eens banden!!

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

stefaan525
Contacteer:

adje schreef:Kenda trackmaster K760 met Dot goedkeuring voor op de weg en off road ritten.
Idd,Adje die band die ik toen bij u heb gekocht samen met de rekluse was ook ne 760 en tot hier toe één van de beste banden dat ik al op gehad heb.Ge kunt hem bij wijze van spreken tot op den draad op rijden,ongelooflijk hoe lang die nog ne deftige grip weet te geven :shock: :shock: .En nog iets heel belangrijk,hij heeft nog eens ne lange levensduur ook tov andere merken.
Kees

Kenda track master voldoet voor het gemiddelde off road werk uitstekend.
Prima prijs en lange levensduur,bijkomend voordeel dat hij ook nog eens is goedgekeurd voor op de openbare weg.

goed koopste adres wat ik tot nu toe heb kunnen vinden :

www.mx-banden.nl
hornet911

nog andere?
0X
huskie

Gisteren bij Mx-banden geweest :D en daar het volgende kadootje gekocht.
Michelin enduro comp 3, 120/90 x 19"
Afbeelding
Michelin M12 90/90 x 21",
Afbeelding
omdat ik een intermediate wilde proberen voor Belgie en frankrijk.
Prijzen waren goed, nml 69 euro voor de achterband en 52 voor de voorband.
Michelins zijn voor mij de soepelste band die er bestaan, alhoewel die kenda unadilla er ook goed uitzagen en voelde.
Trouwens volgens mij zijn die enduro comp III verandert, tov een paar jaar geleden. Ze hebben meer rubber en een v-block patroon. Hebben anderen ook die mening?
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Jo VdB

Wat wel zowiezo vaststaat is dat de "nieuwe" S12's voortaan uit Thailand komen, en niet meer uit Spanje of Brazilië en dat ze qua wandstijfheid stijver zijn dan de "oude".

Laten zich ook moeilijker omleggen dan de "oude".

Zal wel met kosten/winsten te maken hebben ...

Jo VdB
hornet911

Die enduro III van michelin (en IV vooraan), werkt dat een beetje goed? :lol:
0X
huskie

Jo, je hebt helemaal gelijk. Ik vind ze in tweede instantie beduidend "minder" soepel als dat ze waren. Hopelijk verbetert het nog wat met wat inrijden, maar misschien dat ik de volgende keer Kenda's moet proberen.
Ps: achter rijd ik nu op 0.6 psi en voor 0.8 psi, om wat gevoel erin te krijgen. ;)
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
gassen

huskie schreef:.
Trouwens volgens mij zijn die enduro comp III verandert, tov een paar jaar geleden. Ze hebben meer rubber en een v-block patroon. Hebben anderen ook die mening?
Mijn CompIII van 2 jaar oud ziet er toch hetzelfde uit , zij het dat mijn nophoogte en scherpte (heel) wat minder is.
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
Max_Kool

Jo VdB schreef:Wat wel zowiezo vaststaat is dat de "nieuwe" S12's voortaan uit Thailand komen, en niet meer uit Spanje of Brazilië en dat ze qua wandstijfheid stijver zijn dan de "oude".

Laten zich ook moeilijker omleggen dan de "oude".

Zal wel met kosten/winsten te maken hebben ...

Jo VdB
Leuk dat je dat zegt. Ik heb vorige week een Enduro Competition IV omgelegd. Een Thais exemplaar inderdaad. Wat een klereding om om te leggen. Hele stijve wang. Nog nooit ruzie met een voorband gehad, maar wat een loeder was dit. Als je de band op driekwart om de velg hebt liggen zoekt hij vanzelf de rand van de velg op. Pas met veel moeite krijg je hem helemaal onderin het velgbed om ruimte te maken aan de "overkant".

Band voelt los in de hand ook erg stijf aan, veel stijver dan bijvoorbeeld een Mefo Enduro Master.
huskie schreef: Ps: achter rijd ik nu op 0.6 psi en voor 0.8 psi, om wat gevoel erin te krijgen. ;)
Ik neem aan dat je Bar bedoelt ipv. psi?
huskie

gassen schreef:
Mijn CompIII van 2 jaar oud ziet er toch hetzelfde uit , zij het dat mijn nophoogte en scherpte (heel) wat minder is.
Tsjee, zijn die van mij dan nog ouder dan twee jaar. :oops: Ik rij veels te lang door met een band :wink:

En Max, ik zei psi, en bedoel ook psi...... Ja ik weet het, het is weinig, maar nu heb ik wat gevoel in de band als ik erop druk, en anders is die spijkerhard, en dat vind ik helemaal niks, njente, niets :wink:

Met mijn crossmaat heb ik altijd en eeuwig de diskusie dat ik in zuid-frankrijk met te zachte banden rij. Hij houdt niet van plakken onderweg, en zet ze dus keihard, en ik hou van lekker rijden :wink: en was dus eens aan de beurt met een "snakebite". :evil:
Boontje komt om z'n loontje, zullen we maar zeggen. :)
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Max_Kool

Huh? :shock:

1 psi is gelijk aan 0.07 Bar...Dan rij je dus effectief met lege banden. :?

Of bedoel je 6 en 8 psi? (dat is 0,4 en 0,6 Bar)
huskie

O ja, dat bedoel ik natuurlijk.
Sorry Max. Ik was een beetje aan het pitten.
Bedankt voor het opletten ;)
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Noppy

Huskie,

Mijn Teraflex II rijdt ik met de fabrieksvoorgeschreven 0.7 bar. Nog nooit een snakebite gehad, terwijl ik in het terrein volgens mijn GPS regelmatig boven de 120 km/u uitkom.

Ik ga zeer waarschijnlijk de Sierra y Rambla rijden met deze band, want het schijnt daar uitsluitend rotsig te zijn. Ik laat je nog wel horen hoe dat beviel.

In Noord-Frankrijk ben ik samen met Jan (met een Desert) over drie scherpe keienbedden (begin van een wegaanleg) gereden met 70 km/u. De Desert zat vol met sneeën, de Teraflex had niets.

Dus dat belooft veel goeds!

Noppy
:toost:
Max_Kool

Een snakebite op je achterband, komt dat weleens voor? Ik dacht dat dat typisch iets was voor je voorband (omdat deze een kleinere afstand heeft tussen loopvlak en velg).

Wist ik niet.
huskie

Ja is typisch iets voor een voorband. Maar achterband kan natuurlijk ook, maar gebeurt zelden.
Ps: ik had hem natuurlijk op de voorband ;)
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Max_Kool

Nou gisteren om mijn andere wiel een Mefo Enduro Master gelegd.

Zo stug als die Michelin om mijn ene voorwiel ging (klereding), zo makkelijk liet die Mefo zich om de velg heen klappen. Maar toen het oppompen. Zelfs bij 5 Bar :shock: kwam de band niet omhoog aan een kant van de velg. Leeg laten lopen, nogmaals proberen. Maakte niet uit. Wéér leeg laten lopen, bandje een beetje insmeren met zeep nogmaals oppompen en hehe eindelijk zat de band na opgepompt te zijn met 4 Bar netjes op zijn plek. En dat terwijl die stugge Michelin in 1 keer netjes op zijn plek ging zitten.

Maar goed, beide bandjes staan nu op 1 Bar en de Michelin voelt met de hand veel harder aan als de Mefo, dus daar mag nog wel een zuchtje uit.

Blijft zwarte magie.....
erwindob

Max_Kool schreef:Een snakebite op je achterband, komt dat weleens voor? Ik dacht dat dat typisch iets was voor je voorband (omdat deze een kleinere afstand heeft tussen loopvlak en velg).

Wist ik niet.
Ik zag een grote steen op het pad niet in Frankrijk door het stof van TTT, kwam met beide voeten los van de steppies en reed zo 2 gaten in m'n achterband ....
Voorwiel ging ook over die steen maar zonder probleem dus.
hornet911

En iemand ervaring met de metzelers enduro six days?
0X
Kees

Pirelli gaat per 1 feb. de bruto prijzen met zo`n 20 % verlagen.
pruus
Contacteer:

hornet911 schreef:En iemand ervaring met de metzelers enduro six days?
Heb er geen hoge pet van op. Stervensduur en heel snel kaal. Wel redelijke grip door zacht rubber maar ik hoef'm nie'meer.
wat Echt snel maakt is de behoefde om ergens anders te zijn dan daar waar je net bent
Estivie
Contacteer:

Kenda heeft sinds heel kort een F.I.M. gekeurde band. (K778 voor achterachterband, K777 voor voorband). Advies verkoopsprijs ligt resp. op 59,50 en 45,90 euro. Valt ook reuze mee dus. Binnenkort eens een setje testen denk ik...
Montesa Cota 315R
adje

Estivie schreef:Kenda heeft sinds heel kort een F.I.M. gekeurde band. (K778 voor achterachterband, K777 voor voorband). Advies verkoopsprijs ligt resp. op 59,50 en 45,90 euro. Valt ook reuze mee dus. Binnenkort eens een setje testen denk ik...
Dit is niet nieuw hoor :?
Deze banden zijn al een heel tijdje te koop.

€55 voor de achterband en €45 voor de voorband :wink: incl montage.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
Kees

de kenda FIM banden zijn er al weer een jaar hoor.

Voorband doet het erg goed ,rubber is erg zacht wat veel grip geeft maar ook een hoge slijtage.

Achter band is in natte omstandigheden minder als bijv. een Michelin.
TTT

erwindob schreef:
Max_Kool schreef:Een snakebite op je achterband, komt dat weleens voor? Ik dacht dat dat typisch iets was voor je voorband (omdat deze een kleinere afstand heeft tussen loopvlak en velg).

Wist ik niet.
Ik zag een grote steen op het pad niet in Frankrijk door het stof van TTT, kwam met beide voeten los van de steppies en reed zo 2 gaten in m'n achterband ....
Voorwiel ging ook over die steen maar zonder probleem dus.
In de transardenaisse had ik dat toch ook, daar waar dat greppeltje gesprongen moest worden.
smurf.
Estivie
Contacteer:

adje schreef:
Estivie schreef:Kenda heeft sinds heel kort een F.I.M. gekeurde band. (K778 voor achterachterband, K777 voor voorband). Advies verkoopsprijs ligt resp. op 59,50 en 45,90 euro. Valt ook reuze mee dus. Binnenkort eens een setje testen denk ik...
Dit is niet nieuw hoor :?
Deze banden zijn al een heel tijdje te koop.

€55 voor de achterband en €45 voor de voorband :wink: incl montage.
Ah... volgens de persoon die de stand van de Belgische invoerder bemande op de beurs van Brussel was ie nieuw... Maar het gebeurt wel meer dat je daar niet de juiste uitleg krijgt... :?
Montesa Cota 315R
Plaats reactie