Frans Verhoeven gaat rijden voor het KTM Gauloises Team!

Links, nieuwtjes, verhalen en andere informatie over rallies en races als Dakar etc.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Mars
Contacteer:

Super nieuws voor Frans Verhoeven: hij gaat voor het officiele KTM Gauloises Team rijden! Kijk ff op rallymaniacs.nl voor de details!
STTEVE
Contacteer:

Te gek zeg!!! Fabrieksrijder bij het rallyteam van KTM, beter kan niet.
Steve

TT600R - TT350 - www.tt600r.nl
Sanne
Contacteer:

Zeker te gek voor de Nederlandse Belg.
Als het nu maar niet zo een tegenvaller wordt als met Erik Verhoef. Erik had het hele jaar flink getrained en was toen zo hard op z'n smiegel gegaan dat hij eruit lag, weet je nog?
# 442
STTEVE
Contacteer:

Maar Erik verhoef was nog steeds prive-rijder volgens mij. Frans V. krijgt meer ondersteuning, ook in de voorbereiding, lijkt me. We zullen zien, maar het begin is er!
Steve

TT600R - TT350 - www.tt600r.nl
Sanne
Contacteer:

Het begin is er zeker!
Hebben we weer iemand om op de voet te volgen :P
# 442
pruus
Contacteer:

Heb in Hapert een stukje achter hem aan kunnen rijden. Hij was er voorrijder. Die kan echt wel motorrijden! In Valkenswaard was hij ook de enige met een goeie show. Nu maar hopen dat hij wat kan laten zien in de Dakar. Is alleen zo veel afhankelijk van het geluk; of gebrek aan pech...
wat Echt snel maakt is de behoefde om ergens anders te zijn dan daar waar je net bent
henk-v
Contacteer:

FRANS VERHOEVEN
Ik heb de rustdag goed gebruikt
zaterdag 13 januari 2007
Ik heb de rustdag gebruikt waar ‘ie voor is: om te rusten. Ik heb heerlijk geslapen, veel gegeten, veel gedronken en ben goed uitgerust voor de tweede helft.

We hebben met het team een huis – stel je daar niet veel bij voor, het is een betonnen vierkant, één kamer, waar we met z’n vieren in liggen. Maar het was wel lekker om even uit de herrie, de wind en het stof van het bivak weg te zijn.

Ik had de laatste dagen wat last van een oude peesontsteking in mijn schouder. Niet ernstig, maar het speelde een beetje op. Dus heb ik mezelf eens goed laten masseren. Ik ben nu weer als nieuw.

Ik heb vandaag ook de was gedaan. Ik had het eerst aan een Mauritaans vrouwtje meegegeven, maar dat was op z’n Mauritaans, met een flinke scheut chloor erbij. Dus toen heb ik mijn onderbroeken en sokken zelf nog maar een keer gedaan. We hebben een bad, dus ik heb alles in bad gegooid en goed uitgespoeld. Na een uur aan een lijntje was het droog. Het ligt nu netjes op stapeltjes, zodat ik morgen meteen weg kan.

Ik heb vandaag ook nog eens goed nagedacht over de etappe van gisteren en ben tot de conclusie gekomen dat ik dom ben geweest. Dat neem ik mezelf kwalijk. Ik had gewoon op Sala moeten wachten en met hem mee moeten gaan. Dat had me twee minuten gekost, maar dan was ik zeker niet fout gereden door die haperende ico, omdat ik Gio dan als ‘controle’ kon gebruiken.

Nu ga ik mijn roadbook gereed maken. Ik ga het supergoed voorbereiden. Ik ben meestal wel goed op de dag na de rustdag, dus morgen moet mijn dag worden. Ik ben wat van plan.

bron;www.parijsdakar.com
Max_Kool

En momenteel staat Frans vierde vandaag. Ongelofelijk!!!
oossie
Contacteer:

en knuiman op zes zoniet beter voor een prive rijder
henk-v
Contacteer:

Hij is toch binnen !!
maandag 15 januari 2007
Laatste update: We proberen Frans even te spreken over zijn verhaal van vandaag...misschien gaat het nog lukken te updaten later vanavond...en anders morgenvroeg.

Frans is net binnen! Op 6 uur van de winnaar...maar gelukkig hij doet nog mee....

lees hieronder het korte schets van de situatie eerder vandaag...het zag er even niet goed uit.

Ook voor Frans versnellingsbakproblemen

Zo goed als het gisteren ging met Frans, zo slecht gaat het vandaag. Dertig kilometer voor CP1 kam Frans vanochtend stil te staan met een versnellingsbakprobleem. Waar de versnelling bij Isidre Esteve en Cyril Despres bleef steken in één, daar brak bij Frans de as tussen de versnellingsbak en het tandwiel af.

Frans kon niets anders doen dan wachten op de snelle assistentie van KTM. Het wachten en vervangen van het motorblok kostte alles bij elkaar zo’n vijf uur. Frans zal dus een forse duikeling maken in het klassement, maar hij rijdt tenminste nog.

Hij heeft tot iets na tien uur vanavond (elf uur in Nederland) de tijd om in Nema binnen te komen. Frans kennende zou dat moeten lukken.

bron;/www.fransverhoeven.com/
Zeeuwse Klei

Tjezus, lekkere bak heeft die nieuwe rallybrommer :roll:
Rudy
Contacteer:

Dislocated shoulder for Verhoeven
Nr 14, FRANS VERHOEVEN - KTM, SUPER PRODUCTION Victim of a small fall on km 181 of the day’s special stage, Dutchman Frans Verhoeven dislocated his shoulder.

:(
pruus
Contacteer:

Kut met peren! Dat bedoel ik nou met het grote stuk geluk waarvan je bij dit soort evenementen afhankelijk bent. Denk dat we ervan uit mogen gaan dat hij geen grote risicos heeft genomen met een achterstand van vijf uur. Of hij moet kans hebben geroken voor een dagprijs, maar dat hangt natuurlijk sterk af van de positie van z'n kopman. Hoe dan ook, hij heeft wel wat laten zien vind'k :!:
wat Echt snel maakt is de behoefde om ergens anders te zijn dan daar waar je net bent
Joop

Ik las net op teletekst dat Frans aan de leiding ligend gecrasht is :( . Hij wilde zo natuurlijk toch nog een dag etappe zege binnenhalen en zijn naam helemaal vestigen in het Dakar gebeuren.
Fox-kid
Contacteer:

Joop schreef:Ik las net op teletekst dat Frans aan de leiding ligend gecrasht is :( . Hij wilde zo natuurlijk toch nog een dag etappe zege binnenhalen en zijn naam helemaal vestigen in het Dakar gebeuren.
Klopt inderdaad. :(
Hier een linkje naar een intervieuw die de mannen van Dakarpress (bron: www.passionforwheels.com) ter plaatse hebben afgenomen. Volgend jaar beter!!!

http://www.passion4wheels.com/images/po ... _crash.mp3
MOST WANTED: KTM 530 EXC-R
henk-v
Contacteer:

17.20 Frans is in Kayes. kwam zojuist uit de helikopter (foto komt eraan).
Zijn verhaal: ,,We reden in hoog tempo met een groep bij elkaar. Ik zat in het stof
van Cyril en Marc Coma reed achter me. Ik probeerde wat stof te maken om Coma op te
houden, zodat Cyril tijd kon winnen. Ik reed niet voor mezelf, niet voor een
etappezege, al was dat een leuke bijkomstigheid geweest.

Terwijl ik Coma in het stof zette, maakte ik een klein foutje en stuiterde ik er met
120 af. Ik ben ruggelings op mijn schouders geland, mijn motor schoot over me heen.
Ik was verrast dat ik vrij gemakkelijk kon opstaan, maar ik voelde wel meteen dat
mijn schouders allebei uit de kom waren. Links heb ik zelf kunnen terugdraaien, maar
rechts niet. Daar zit een oude schouderblessure in de weg. ik weet niet of het
gebroken is, ik denk het niet.''

http://www.fransverhoeven.com/
Sanne
Contacteer:

Dit is heel jammer! :(
Volgend jaar beter! :)
# 442
Plaats reactie