Hoihoi...net geregistreerd....en ff voorstellen
Ik heb gisteren een DR big uit 94 gekocht..had al een gsx750rw...dus de Big nu voor erbij...maar..wat een lol ermee.!!!
Heb de big gekocht voor 1000 euri met 44000 km. op de teller.Hoop dat het geen miskoop is.Tot nu toe rijdt ie perfect..wel ff een nieuwe accu in moeten zetten.vanavond nieuwe remblokken er in schroeven.
Er zijn rekeningen bij dat de distributie ketting is vervangen en iets met tuimelaars...
Nu alleen nog die grote knipperbollen eraf slopen en vervangen voor kleinere.
Nu zit het frame nog wel vol met roest.Is dit een zwak punt van de Big?
Ook de uitlaat is wel aardig geroest..(originele)...zijn hier nog andere dempers voor te koop....voor niet al te veel geld...
Ik wil er weer een mooie fiets van maken....hoeft niet zo gek veel te gebeuren.
Nu doet de km teller het niet..waar zo dit aan kunnen liggen?
Ik post binnenkort wel een fotootje van de Big,en hoop veel bij te leren over deze fiets,want ben stiekum toch wel heel erg blij met mijn big...
greetzzzzz Tyler
ff voorstellen.....
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
he tyler, geveliciteerd met de big, blijft een lekker ding.
roestend frame is een probleem bij de big, heb er zelf geen last van
want m'n frame is over gespoten en in de epoxie gezet, zelfde
geld voor de uitlaaten, zitten gaten in die van mij maar aangezien ze zo opengewerkt zijn hoor ik geen verschil met toen ze nog dicht waren
bigbek verkoopt lazer produro uitlaten voor een zacht prijsje,
vraag dan om de nieuwe rx produro, kan je makkelijk de einddemper er uithalen.
tip voor de pekel periode, goet schoon spuiten, laten drogen alle boutjes en moeren die je kan zien inspuiten met kruip olie, dan met teflonolie
en dan 2-3 bussen siliconenspray er overheen, het laatsten ook vooral op de uitlaten+bochten, beschermd ze zo'n 1-2 maanden..
help erg goed tegen de pekel
km-kabel kapot of aandrijfing of teller?
veel lol met de big
hou hem heel
zappa
roestend frame is een probleem bij de big, heb er zelf geen last van
want m'n frame is over gespoten en in de epoxie gezet, zelfde
geld voor de uitlaaten, zitten gaten in die van mij maar aangezien ze zo opengewerkt zijn hoor ik geen verschil met toen ze nog dicht waren
bigbek verkoopt lazer produro uitlaten voor een zacht prijsje,
vraag dan om de nieuwe rx produro, kan je makkelijk de einddemper er uithalen.
tip voor de pekel periode, goet schoon spuiten, laten drogen alle boutjes en moeren die je kan zien inspuiten met kruip olie, dan met teflonolie
en dan 2-3 bussen siliconenspray er overheen, het laatsten ook vooral op de uitlaten+bochten, beschermd ze zo'n 1-2 maanden..
help erg goed tegen de pekel
km-kabel kapot of aandrijfing of teller?
veel lol met de big
hou hem heel
zappa
Tnx voor het warme welkom.....!!
Het is een zwarte Big...met een wit frame.
Ik vind persoonlijk dat witte frame niet zo bijzonder mooi...mss. dat ik het wel zwart maak.
Gisteren even bezig geweestmet ontroesten...de bok eronderuit gesloopt en opnieuw in de lak gezet en dat kapje van de uitlaatbocht(hittekapje) met veel pijn en moeite losgekregen en met hittebestendige lak weer netjes gemaakt.
Nu moet je om ergens bij te kunnen de halve motor slopen.
Maar je komt wel gelijk weer dingen tegen die aangepakt moeten worden..is altijd wel weer spannend wat je aatnreft onder de beplating...
Ook maar even de service manual en owners manual in het engels gedownload...altijd makkelijk.
Nu heb ik al verschillende keren op internet gezen dat de cilinder bij ongeveer 50.000 km op zou zijn.Is daar hier iets van bekend of zijn dat spookverhalen?
En hoe zit dat met die balansasketting?Wanneer zou je die moeten spannen?
Mss wel interesse in die uitlaat..die standaard uitlaat is ook niet alles.(zit wel in een gat in geroest,maar nog niet echt veel geweld uit de pijpen).
Ik zal ook eens proberen met hamerite dat frame te bewerken..heb jij toen heel de motor uitelkaar gesloopt of beetje bij beetje het frame geschuurd en geverfd?
Het is een zwarte Big...met een wit frame.
Ik vind persoonlijk dat witte frame niet zo bijzonder mooi...mss. dat ik het wel zwart maak.
Gisteren even bezig geweestmet ontroesten...de bok eronderuit gesloopt en opnieuw in de lak gezet en dat kapje van de uitlaatbocht(hittekapje) met veel pijn en moeite losgekregen en met hittebestendige lak weer netjes gemaakt.
Nu moet je om ergens bij te kunnen de halve motor slopen.
Maar je komt wel gelijk weer dingen tegen die aangepakt moeten worden..is altijd wel weer spannend wat je aatnreft onder de beplating...
Ook maar even de service manual en owners manual in het engels gedownload...altijd makkelijk.
Nu heb ik al verschillende keren op internet gezen dat de cilinder bij ongeveer 50.000 km op zou zijn.Is daar hier iets van bekend of zijn dat spookverhalen?
En hoe zit dat met die balansasketting?Wanneer zou je die moeten spannen?
Mss wel interesse in die uitlaat..die standaard uitlaat is ook niet alles.(zit wel in een gat in geroest,maar nog niet echt veel geweld uit de pijpen).
Ik zal ook eens proberen met hamerite dat frame te bewerken..heb jij toen heel de motor uitelkaar gesloopt of beetje bij beetje het frame geschuurd en geverfd?
veni,vidi,vaginalis (ik kwam en zag dat het kut was)
-
- Berichten: 130
- Lid geworden op: vr aug 19, 2005 19:04
En hoe zit dat met die balansasketting?Wanneer zou je die moeten spannen?
Balansasketting spannen is eenvoudig, linker deksel er af (ontstekinskant) borgbouten losdraaien en de spannen zet e.e.a. vanzelf op spanning ..... borgbouten weer vast en klaar is kees.
Denk er wel om dat je goed in de gaten houd hoe de vulringen bij de startmotor er in zitten ... als je ze fout terugzet klem je de assen zo strak vast dat ze niet meer willen draaien. (Op de hoofdas 1 vulring acherop en 1 bovenop)
Als je je olie niet wilt aftappen kan je de Big gewoon op zijn kant leggen
succes,
Martijn
Balansasketting spannen is eenvoudig, linker deksel er af (ontstekinskant) borgbouten losdraaien en de spannen zet e.e.a. vanzelf op spanning ..... borgbouten weer vast en klaar is kees.
Denk er wel om dat je goed in de gaten houd hoe de vulringen bij de startmotor er in zitten ... als je ze fout terugzet klem je de assen zo strak vast dat ze niet meer willen draaien. (Op de hoofdas 1 vulring acherop en 1 bovenop)
Als je je olie niet wilt aftappen kan je de Big gewoon op zijn kant leggen
succes,
Martijn
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
he tyler, de vorige eigenaar heeft m'n big te grazen genomen,
frame is geheel uitgebouwd en over gespoten, parelmoer
was de bedoeling maar is meer roomwit geworden,
verder geen een sticker, kleur zwart {stiekem diep blauw metalic
maar dat zie je allen in de zon }
weet niks over de cilinder mijne heeft er 54.000 op zitten en loopt als een zonnetje
sorry muddy maar je hebt het fout ivm de balanceer ketting ..
kijk in je engelstalige manuel bij het stukje over de verschilende
jaartalen, jaar 1992, elke 6000km geld voor alle jaartalen {gececkt bij stefan hessler}
zal de correcte manier nog op het forum plaaatsen aangezien het bijna over al verkeerd vermeld staat.
ps bik bek kan je ook de nieuwe produro rx leveren? en wat gaat ie dan kosten? en wat bedoel je met verloopstuk? kan je de oude uitlaatbocht geruiken?
gr zappa
frame is geheel uitgebouwd en over gespoten, parelmoer
was de bedoeling maar is meer roomwit geworden,
verder geen een sticker, kleur zwart {stiekem diep blauw metalic
maar dat zie je allen in de zon }
weet niks over de cilinder mijne heeft er 54.000 op zitten en loopt als een zonnetje
sorry muddy maar je hebt het fout ivm de balanceer ketting ..
kijk in je engelstalige manuel bij het stukje over de verschilende
jaartalen, jaar 1992, elke 6000km geld voor alle jaartalen {gececkt bij stefan hessler}
zal de correcte manier nog op het forum plaaatsen aangezien het bijna over al verkeerd vermeld staat.
ps bik bek kan je ook de nieuwe produro rx leveren? en wat gaat ie dan kosten? en wat bedoel je met verloopstuk? kan je de oude uitlaatbocht geruiken?
gr zappa
Laatst gewijzigd door zappa.suzuki op ma jan 08, 2007 18:29, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 130
- Lid geworden op: vr aug 19, 2005 19:04
http://i5.photobucket.com/albums/y158/t ... 1168273156
Plaatje uit het WPHB over het spannen van de balansasketting .... succes
Plaatje uit het WPHB over het spannen van de balansasketting .... succes
MuddyWater schreef:http://i5.photobucket.com/albums/y158/t ... 1168273156
Plaatje uit het WPHB over het spannen van de balansasketting .... succes
heb dat plaatje ook gezien...maar ik weet natuurlijk niet waneer dit gedaan is bij mij..wel is er gezegd dat er nieuwe olie in gedaan is...
Nu is het blok niet heel erg stil..je hoort wel wat geluid uit he blok komen...Ik hoor wel van andere mensen dat na de ketting gespannen is het blok muisstil kan zijn...misschien toch eens proberen...
Je kan de ketting toch niet te slap of te strak zetten,he?
greetz....
(voor mensen die de owners manual en service manual nog niet in het engels hebben...tis te downloaden op www.piratebay.org)
Is bittorrent....en ongeveer 184 MB..misschien hebben meer mensen er wat aan.
Morgen even nieuwe tandwielen hale..ze hebben er nieuwe ketting opgezet,maar geen tandwielen..lekker slim!!
Ook even nieuwe kmteller kabel halen...hij rijdt iig geval 160...misschien nog iets harder zelfs...heb even met een paar andere motorrijders meegereden..lol
Voor de rest leuke funfiets!!!Moet toegeven zelfs in de bochten blijft ie toch nog lekker stabiel..kan aardig schuinhangen met zo'n ding....
veni,vidi,vaginalis (ik kwam en zag dat het kut was)
-
- Berichten: 130
- Lid geworden op: vr aug 19, 2005 19:04
Nee, te strak kan niet, hij spant zichzelf als je de verankering losdraait .... overigens kan de distributieketting ook voor nogal wat rumoer zorgen, deze is ook te spannen. Heb ik nooit bij mijn Big gedaan, wel bij een eerdere DR500 .... procedure lijkt erg op die van de balansasketting.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
heb net een nieuw onderwerp geplaatst over de juiste manier van spannen.
gr zappa
gr zappa
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
oeps, gaat over nokkenasketting, weet niet hoe dat zit
Laatst gewijzigd door zappa.suzuki op di jan 09, 2007 20:21, 3 keer totaal gewijzigd.
En zo komen we steeds een stukkie verder...zappa.suzuki schreef:niet dus, staat bijna overal verkeerd, lees maar eens..
Vandaag maar weer eens verder met de Big....ik rijd nu al meer op de Big als op mijn gsxr..lol
Zit ff te dubben wat voor achterband ik erop zal gooien,,iemand suggesties..
Ik zou graag een lekkere dikke stoere achterband willen...die er nu op ligt is net een fiets band.Wat is het breedste wat er op kan???
veni,vidi,vaginalis (ik kwam en zag dat het kut was)
dubbelzappa.suzuki schreef:niet dus, staat bijna overal verkeerd, lees maar eens..
Laatst gewijzigd door tyler99 op di jan 09, 2007 14:46, 1 keer totaal gewijzigd.
veni,vidi,vaginalis (ik kwam en zag dat het kut was)
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
he tyler, er zou een 140/80-17 band gemonteerd kunnen worden maar dat word me altijd afgeraden. schijnt een heel ander bochten gedrag te geven, smale band stuurt een stuk beter, en dat is nou net de lol van een big. ik hou het gewoon maar bij m'n michelin sirac 130/80-17
hou hem heel zappa
hou hem heel zappa
Gadverdegadver,
Vandaag lekker gereden,zet ik mijn motor op parkeerplaats....zie ik een druppel olie liggen op de straat...ff goed kijken,zie ik ook een spoor over de onderplaat lopen...mmmm..damn..morgen ff kijken waar het vandaan komt...
Ook merkte ik vandaag dat mijn koppeling begint te slippen..in zijn 1 gaat alles goed..maar als ik in zijn 5 laag in de toeren zit en mijn gas opendraai,dan gaat ie slippen....Shit...nooit eens mazzel!!
Ik zal wel nieuwe koppelingsplaten moeten halen denk ik...op louis.de zijn ze 85 euri..versterkte veren zijn 12 euri en pakking is 9 euri..dus weer dik 100 euro armer...eerst maar eens kijken waar die olie lekkage vandan komt..gelijk de hele mikmak in 1 keer bestellen..dus open laserdemper zal heel even moeten w88..heb er zeker wel interesse in.
Oook mss maar gelijk even kettingsetje bestellen a 127 euri..
een hobby moet geld kosten,he!!
Vandaag lekker gereden,zet ik mijn motor op parkeerplaats....zie ik een druppel olie liggen op de straat...ff goed kijken,zie ik ook een spoor over de onderplaat lopen...mmmm..damn..morgen ff kijken waar het vandaan komt...
Ook merkte ik vandaag dat mijn koppeling begint te slippen..in zijn 1 gaat alles goed..maar als ik in zijn 5 laag in de toeren zit en mijn gas opendraai,dan gaat ie slippen....Shit...nooit eens mazzel!!
Ik zal wel nieuwe koppelingsplaten moeten halen denk ik...op louis.de zijn ze 85 euri..versterkte veren zijn 12 euri en pakking is 9 euri..dus weer dik 100 euro armer...eerst maar eens kijken waar die olie lekkage vandan komt..gelijk de hele mikmak in 1 keer bestellen..dus open laserdemper zal heel even moeten w88..heb er zeker wel interesse in.
Oook mss maar gelijk even kettingsetje bestellen a 127 euri..
een hobby moet geld kosten,he!!
veni,vidi,vaginalis (ik kwam en zag dat het kut was)