Hoi allemaal,
ik ben voornemens om een trial motor te kopen.
Maar ik heb zoal wat vraagjes aangaande het onderhoud.
Allereerst hoelang is de levensduur van een zuiger van een 250cc motortje. Olieverversen, ketting en tandwielen etc
Of weet iemand een goede site
Ik ben benieuwd hoeveel noppenforummers hier wat van weten.
Alvast bedankt.
wat technische vragen over trial motoren
Moderator: ghulst
-
Tja ik weet er wel wat van, heb zelf een aantal jaren getriald, en het kriebelt nog steeds moet ik je zeggen.
Een zuiger van een trialmotor verslijt jij niet (vanuit gaande dat er een goeie in zit).
Tandwielen en ketting, doe je toch wel zeker 2 jaar mee (zo niet langer!).
Gas Gas en Montesa zijn toch wel de meest voorkomende merken in Nederland.
Gas Gas wordt tegenwoordig geimporterd door Brouwer Motors en Montesa heeft in Nederland niet echt een importeur maar een distributeur, dat is Peter Miltenburg in Wijk bij Duurstede (hij krijgt de Montesa's van motorhuis Thijs uit Belgie).
www.pmtrials.nl is het adres, het is zelf een oud nationaal rijder en heeft veel kenis van zaken.
Kijk eens in Noppennieuws daar staan wel wat sites in maar het is en blijft een kleine wereld.
Er zijn wel een aantal zeer actieve clubs in Nederland zoals o.a Zelhem, Baarlo, Sleen en Nunspeet (er zijn er nog wel meer hoor).
Ook Peter Vos (van Vos Oss) doet tegenwoordig ook weer in nieuwe en 2e hands trialmotoren maar daar liggen de prijzen wel een stukkie hoger.
www.solomoto.nl is zijn adres
Kijk ook es op marktplaats.nl voor een 2e hands, er staan er regelmatig wat.
Let wel op als je een motor koopt die op nationaal nivo een beetje uitgewoond is, is op zich geen probleem als de prijs er maar naar is.
Meer weten nog ???
P.S ik heb nog een mooie actiefoto van jou van Holten liggen, laat me je mailadres effe weten dan kan ik hem opsturen.
Een zuiger van een trialmotor verslijt jij niet (vanuit gaande dat er een goeie in zit).
Tandwielen en ketting, doe je toch wel zeker 2 jaar mee (zo niet langer!).
Gas Gas en Montesa zijn toch wel de meest voorkomende merken in Nederland.
Gas Gas wordt tegenwoordig geimporterd door Brouwer Motors en Montesa heeft in Nederland niet echt een importeur maar een distributeur, dat is Peter Miltenburg in Wijk bij Duurstede (hij krijgt de Montesa's van motorhuis Thijs uit Belgie).
www.pmtrials.nl is het adres, het is zelf een oud nationaal rijder en heeft veel kenis van zaken.
Kijk eens in Noppennieuws daar staan wel wat sites in maar het is en blijft een kleine wereld.
Er zijn wel een aantal zeer actieve clubs in Nederland zoals o.a Zelhem, Baarlo, Sleen en Nunspeet (er zijn er nog wel meer hoor).
Ook Peter Vos (van Vos Oss) doet tegenwoordig ook weer in nieuwe en 2e hands trialmotoren maar daar liggen de prijzen wel een stukkie hoger.
www.solomoto.nl is zijn adres
Kijk ook es op marktplaats.nl voor een 2e hands, er staan er regelmatig wat.
Let wel op als je een motor koopt die op nationaal nivo een beetje uitgewoond is, is op zich geen probleem als de prijs er maar naar is.
Meer weten nog ???
P.S ik heb nog een mooie actiefoto van jou van Holten liggen, laat me je mailadres effe weten dan kan ik hem opsturen.
Bedankt Hein voor je meer dan ruime bijdrage.
Per jaar gaat de prijs niet zo hard naar beneden, ondanks dat het dus een kleine sport is.
Wat zou nou het grote verschil zijn tussen zo'n 250 en 280 cc. Ik bedoel maar, is 200cc niet genoeg, of heeft het te maken met de trekkracht.
Ik zal het net eens verder doorpluizen, ciao
ps hein ik stuur wel even een pm
Per jaar gaat de prijs niet zo hard naar beneden, ondanks dat het dus een kleine sport is.
Wat zou nou het grote verschil zijn tussen zo'n 250 en 280 cc. Ik bedoel maar, is 200cc niet genoeg, of heeft het te maken met de trekkracht.
Ik zal het net eens verder doorpluizen, ciao
ps hein ik stuur wel even een pm
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?