Hallo,
Zal me ff voorstellen.. Ik ben Barry en heb sins 2 maanden mijn eerste KTM.
Het gaat om een LC4 620 uit 1994...een oudtje maar perfect voor mijn doel. (beetje woon werk verkeer in en rondom de stad)
Nu is mijn vraag hoeveel PK zo een KTM heeft en of iemand goede/slechte ervaringen met deze fiets heeft..
alvast bedankt voor de reacties!!!
lc4 620..
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Een pk of 50 aan het achterwiel. De vroege modellen 620 zijn minder betrouwbaar dan de latere modellen (vanaf 1997, met balansas) maar ze kunnen best betrouwbaar zijn.barryktm schreef:Hallo,
Zal me ff voorstellen.. Ik ben Barry en heb sins 2 maanden mijn eerste KTM.
Het gaat om een LC4 620 uit 1994...een oudtje maar perfect voor mijn doel. (beetje woon werk verkeer in en rondom de stad)
Nu is mijn vraag hoeveel PK zo een KTM heeft en of iemand goede/slechte ervaringen met deze fiets heeft..
alvast bedankt voor de reacties!!!
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
Hier kun je veel informatie vinden, LC4 ed
http://www.advrider.com/forums/index.php
Veel plezier met je nieuwe aanwinst!!
http://www.advrider.com/forums/index.php
Veel plezier met je nieuwe aanwinst!!
Ben ongeveer een half jaar in het bezit geweest van een LC4 uit '97. Die had overigens geen balansas (was wel origineel '97, misschien was het een SX die op kenteken is gezet).
Na een half jaar ben ik overgestapt op een 450. Een 450 is veel sterker dan een 620, dat is zeker. Maar qua rijden was de 620 een heerlijke machine. Misschien niet perfect op een crossbaan maar niks mis mee bij een offroadrit. Ook als SM een prettige machine (al vind ik het na 100 meter rechtdoor op asfalt al weer saai worden).
Een halfjaar is te weinig om iets te zeggen over de betrouwbaarheid maar zowel degene als waar ik hem van kocht als degene die er nu mee rijd hebben er nooit problemen mee gehad (en ik ook niet). Ook starten was geen punt als je het doorhad.
Na een half jaar ben ik overgestapt op een 450. Een 450 is veel sterker dan een 620, dat is zeker. Maar qua rijden was de 620 een heerlijke machine. Misschien niet perfect op een crossbaan maar niks mis mee bij een offroadrit. Ook als SM een prettige machine (al vind ik het na 100 meter rechtdoor op asfalt al weer saai worden).
Een halfjaar is te weinig om iets te zeggen over de betrouwbaarheid maar zowel degene als waar ik hem van kocht als degene die er nu mee rijd hebben er nooit problemen mee gehad (en ik ook niet). Ook starten was geen punt als je het doorhad.
waarschijnlijk is jou 450 van het type EXC racing , en niet te vergelijken met de LC4 blokken .. de LC4 is meer een landbouwtrekker in dat vergelijk , maar naar mijn ervaring een zeer betrouwbare fiets mits goed onderhouden.
en eigenlijk stelt het (motorisch) onderhoud niet meer voor dan optijd je olie en filters vervangen , en kleppen stellen , maar dat is afhankelijk van hoeveel je de motor gebruikt .
ook je luchtfilter goed schoonhouden!
en eigenlijk stelt het (motorisch) onderhoud niet meer voor dan optijd je olie en filters vervangen , en kleppen stellen , maar dat is afhankelijk van hoeveel je de motor gebruikt .
ook je luchtfilter goed schoonhouden!
4 strokes only !!
Komt je kickstarter as en schakelpook uit één opening of anders gezegt zit je schakel as in je kickstarter as?
Als dat het geval is dan moet je dat zo nu en dan goed schoonmaken want je hebt kans dat het aan elkaar gaat kleven door modder of iets anders. Maar als dat gaat kleven dan springt je motor in zijn versnelling zodra je gaat trappen. En dat wil je niet.
Als dat het geval is dan moet je dat zo nu en dan goed schoonmaken want je hebt kans dat het aan elkaar gaat kleven door modder of iets anders. Maar als dat gaat kleven dan springt je motor in zijn versnelling zodra je gaat trappen. En dat wil je niet.
# 442
bij een lc4 zit de schakel as in de kickstartas , soms loopt het boutje van de kickstarter los , waardoor deze langzaam van de as afglijd en daarmee bij het aantrappen het schakelpedaal mee omhoog wipt , waardoor de motor in zn tweede versnelling schiet , een drupje loctite op dat boutje verhelpt meestal dat euvel .
verder loopt de koppelings kabel vaak erg zwaar , onderaan is de bocht van de kabel namelijk wat scherp , ik zelf had een honda cr kabel pas gemaakt , deze loopt in een teflonlijn en zorgt voor lichtere bediening.
de carburateur van de LC4 bevat een warmstart knop , deze knop gebruik je alleen bij WARME motor , pas dan druk je de grote ronde knop op je carburateur in , de licht de gas schuif een heel klein beetje op , wat helpt bij het starten , als je daarna een keer gas geeft , schiet de knop terug in z`n oude positie .
verder loopt de koppelings kabel vaak erg zwaar , onderaan is de bocht van de kabel namelijk wat scherp , ik zelf had een honda cr kabel pas gemaakt , deze loopt in een teflonlijn en zorgt voor lichtere bediening.
de carburateur van de LC4 bevat een warmstart knop , deze knop gebruik je alleen bij WARME motor , pas dan druk je de grote ronde knop op je carburateur in , de licht de gas schuif een heel klein beetje op , wat helpt bij het starten , als je daarna een keer gas geeft , schiet de knop terug in z`n oude positie .
4 strokes only !!
[quote="barryktm"]beste joebar,
om de hoeveel kilometer kleppen stellen??
alvast bedankt![/quote]
Kun ie engels..
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=55445
Greets
om de hoeveel kilometer kleppen stellen??
alvast bedankt![/quote]
Kun ie engels..
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=55445
Greets