Hallo
Ik heb laatst een nieuwe blok gekocht voor mijn honda cr 250r uit 1982
toen het liep deden alle versnellingen het prima maar naar ongeveer 10 min gereden te hebben ging de hij niet meer in de 3e versnelling met koppeling geen verandering en zonder koppeling gaat hij er moeilijk in.
De rest 4e en 5e versnelling pakt hij zonder probleem.
Mijn oom zei omdat het blok lang stil had gestaan het aan de olie zou liggen Iemand enige idee zou er michien nieuwe olie in moeten en welke olie ik begin pas net met motercross en heb nog niet zoveel verstand
Mvg Honda crosser
Vraag over blok olie
Moderator: ghulst
-
Honda way of life
als ik me niet vergis gaat het hier over een kinderziekte... maar weet het niet zeker...honda cr limburg schreef:Hallo
Ik heb laatst een nieuwe blok gekocht voor mijn honda cr 250r uit 1982
toen het liep deden alle versnellingen het prima maar naar ongeveer 10 min gereden te hebben ging de hij niet meer in de 3e versnelling met koppeling geen verandering en zonder koppeling gaat hij er moeilijk in.
De rest 4e en 5e versnelling pakt hij zonder probleem.
Mijn oom zei omdat het blok lang stil had gestaan het aan de olie zou liggen Iemand enige idee zou er michien nieuwe olie in moeten en welke olie ik begin pas net met motercross en heb nog niet zoveel verstand
Mvg Honda crosser
laat de olie er is af en doet er verse 10w40 op half syntheet is goed genoeg voor zo een oud blok...
indien het hierna niet verbeterd is... wat wel dik zou kunnen,zit er zeker een fourchette niet goed...
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300