ook dit heikele opderwerp maar weer eens .... mijn Pirelli's MT21 ralleycross zijn na 3500 km zo goed als op, wel een beetje veel op de weg gereden maar dat kan niet anders.
Nu denk ik aan Continental TKC 80, volgens mij heeft Toon die erom liggen, hoe bevallen ze Toon?
Verder nog iemand enige ervaring met die banden? hoe rijden ze, op de weg nat/droog en in het terrein, zand/modder, harde ondergrond?
banden
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Hallo Martijn,
De Continental TKC 80 bevallen mij prima. Ik heb ze er nu ongeveer 1000 km opliggen. Is de eerste keer dat ik ze heb, dus ik kan nog niets zeggen over de levensduur.
De vorige set banden waren Michelin Sirac. Die zijn zeer goed voor op de weg, nat en droog, en redelijk in niet te zwaar en modderig terrein.
De TKC 80 sturen op de weg wat zwaarder in, maar geven een stuk meer grip in iets zwaarder terrein, los zand en modder. Het zijn natuurlijk geen 100% terreinbanden. Ik ben van mening dat het wel een heel goed compromis is als je zowel op de weg als, af en toe, in het terrein wilt rijden,
Groeten,
Toon
De Continental TKC 80 bevallen mij prima. Ik heb ze er nu ongeveer 1000 km opliggen. Is de eerste keer dat ik ze heb, dus ik kan nog niets zeggen over de levensduur.
De vorige set banden waren Michelin Sirac. Die zijn zeer goed voor op de weg, nat en droog, en redelijk in niet te zwaar en modderig terrein.
De TKC 80 sturen op de weg wat zwaarder in, maar geven een stuk meer grip in iets zwaarder terrein, los zand en modder. Het zijn natuurlijk geen 100% terreinbanden. Ik ben van mening dat het wel een heel goed compromis is als je zowel op de weg als, af en toe, in het terrein wilt rijden,
Groeten,
Toon
DR 800 BIG 1997
-
- Berichten: 130
- Lid geworden op: vr aug 19, 2005 19:04
bedankt Toon,
Zoiets hoopte ik al .... en volgens mij zegt je mail wel iets over de levensduur want bij mijn Pirelli's was na 1000 km echt al heel veel slijtage zichtbaar.
groeten,
Martijn
Zoiets hoopte ik al .... en volgens mij zegt je mail wel iets over de levensduur want bij mijn Pirelli's was na 1000 km echt al heel veel slijtage zichtbaar.
groeten,
Martijn
Ik heb TKC80's gebruikt op een BMW F650. Kwa gewicht enzo wel vergelijkbaar met een Big.
Achterband was na zo'n 6.000 km toch echt op, voor zou ik wel het dubbele hebben kunnen halen denk ik.
Zijn niet de meest slijtvaste banden, zeker niet in combinatie met de (vrij hoge) prijs . Doen het op asfalt volgens mij iets beter dan die Pirelli's, die het op het zand weer iets beter doen. Beide echter geen echte offroad banden, met een beetje blub en nattigheid zit je vrij snel aan de grens.
Let bij die TKC80 vooral de eerste kilometers goed op. De eerste 100 km glijden nogal, zeker in combinatie met wat nattigheid . Wordt daarna alleen maar beter Na verloop van tijd kan je er op asfalt mooi mee vegen.
Zoek anders ook eens op het forum van de GS-club. Daar is al veel over dit soort banden geschreven en gedicussieerd.
GS GJ
Achterband was na zo'n 6.000 km toch echt op, voor zou ik wel het dubbele hebben kunnen halen denk ik.
Zijn niet de meest slijtvaste banden, zeker niet in combinatie met de (vrij hoge) prijs . Doen het op asfalt volgens mij iets beter dan die Pirelli's, die het op het zand weer iets beter doen. Beide echter geen echte offroad banden, met een beetje blub en nattigheid zit je vrij snel aan de grens.
Let bij die TKC80 vooral de eerste kilometers goed op. De eerste 100 km glijden nogal, zeker in combinatie met wat nattigheid . Wordt daarna alleen maar beter Na verloop van tijd kan je er op asfalt mooi mee vegen.
Zoek anders ook eens op het forum van de GS-club. Daar is al veel over dit soort banden geschreven en gedicussieerd.
GS GJ
Een GS is pas een GS als 'ie smerig is!
ik rij met een setje kenda k270
niet duur en redelijk goed in het terrein(behalve vette klei)
op de weg rijd het ook goed ook met regen en vorst
het is een 50/50 band
een setje kost 68 euro
ik heb er nu met de dr800 4000 km mee gereden
voor slijt wel sneller,teveel remmen he
ik heb met mijn xt660r in marokko de voorband in 4000 km maar half versleten.achter had ik een andere band
http://www.mxbanden.nl/
niet duur en redelijk goed in het terrein(behalve vette klei)
op de weg rijd het ook goed ook met regen en vorst
het is een 50/50 band
een setje kost 68 euro
ik heb er nu met de dr800 4000 km mee gereden
voor slijt wel sneller,teveel remmen he
ik heb met mijn xt660r in marokko de voorband in 4000 km maar half versleten.achter had ik een andere band
http://www.mxbanden.nl/
ook xt660r-lc4 adventure-690 enduro
http://picasaweb.google.com/richardvonk
http://picasaweb.google.com/richardvonk
-
- Berichten: 130
- Lid geworden op: vr aug 19, 2005 19:04
Ik ben erg tevreden over de Pirelli's MT 21 ..... doen het erg goed in het terrein en best aardig op de weg. Echte die-hards kiezen liever voor Michelin Baja's, die zijn nog beter in het terrein maar minder op de weg.
bij www.rodamoto.net bestellen kost een setje MT 21 ca. 100 euro
groeten,
Martijn
bij www.rodamoto.net bestellen kost een setje MT 21 ca. 100 euro
groeten,
Martijn