Nol Bikker - De dealer
Persoonlijke gegevens
Geboortedatum: 5 september 1956
Beroep: Exclusief Kawasaki-dealer voor het leven
Motto: Op 50-jarige leeftijd nog eens lekker gas geven in de desert
Motorsport
Favoriete coureur: Yvon DuHamel, de coureur met de prachtige bijnaam ‘Superfrog’
Meest trots op: Eerste clubkampioenschap bij De Bougie in 1979
Nederlands Kampioen Jet-Ski in 1991
Dakar
Motivatie: Het wordt tijd om 15 kilo af te vallen
Verwachtingen: Zonder al te veel kleerscheuren in Dakar aankomen
Peter oosterbeek - De buurman
Persoonlijke gegevens
Geboortedatum: 3 juni 1966
Beroep: Sales en After sales bij Toyota Schouten
Motto: Don’t let your fears stand in the way of your dreams
Motorsport
Favoriete coureur: Dave Strijbos, de beste motorcrosser ooit
Meest trots op: Drievoudig wheelykampioen
Al in 1982 kampioen, op een Kawasaki 80cc
Dakar
Motivatie: Er is niets mooier dan 10.000 km buffelen
Verwachtingen: De finish in Dakar halen
Michael van der Enden - De kroegbaas
Persoonlijke gegevens
Geboortedatum: 23 februari 1970
Beroep: Ondernemer
Motto: Maak je droom werkelijkheid
Motorsport
Favoriete coureur: Kees van der Ven, Nederlands beste zandrijder
Meest trots op: Vijf keer deelname aan Le Touquet, de grootste strandrace ter wereld
Dakar
Motivatie: Met doorzettingsvermogen kun je alles bereiken
Verwachtingen: Een wheely op het strand van Dakar
We zullen de rally gaan rijden met de als zeer betrouwbaar bekend staande KLR650 van Kawasaki. In 2006 trainen wij zowel met dit model als met de viertakt-crosser KX450F, die in eerste instantie geselecteerd was voor de rally.
Hoewel de KLR650 in showroomstaat weinig te wensen overlaat, moet er om deze loodzware rally tot een goede einde te brengen toch een en ander worden aangepast.
De motor krijgt onder andere een grotere brandstoftank, een navigatiesysteem en wordt voorzien van een watertank. Motorisch is deze machine vanaf fabriek klaar voor een dergelijke monstertocht.
De aanpassingen gebeuren in samenwerking met Jos Snelderwaard van Kawasaki Europa.
team green dakar
Moderator: ghulst
Stoere gasten man!
Heel vet
Heel vet
# 442
Sinds Sjaak met z'n Fireblade en R1 rondjes om de wereld rijdt zeur ik niet gauw meer, maar ik hoop toch voor ze dat er meer aan verbouwd hebben dan alleen tank, navigatie en water. Het blok zal wel degelijk zijn, maar KLR staat niet echt bekend om z'n terreinkwaliteiten.henk-v schreef: Hoewel de KLR650 in showroomstaat weinig te wensen overlaat, moet er om deze loodzware rally tot een goede einde te brengen toch een en ander worden aangepast.
De motor krijgt onder andere een grotere brandstoftank, een navigatiesysteem en wordt voorzien van een watertank. Motorisch is deze machine vanaf fabriek klaar voor een dergelijke monstertocht.
Maurice
I'm not paranoid... Everybody *is* following me!
I'm not paranoid... Everybody *is* following me!