Je hebt er eigenlijk niets aan maar toch heb ik een oude XT500 gekocht! Vroeger heb ik er ooit eentje gehad en alhoewel ik toen nog eigenlijk nog helemaal geen offroad reed ben ik toch altijd een zwak voor die dingen blijven houden.
De motor prestaties vallen natuurlijk erg tegen en over de remmen kun je het maar beter helemaal niet hebben. Ik had bij mijn vorige XT pas net mijn rijbewijs dus dan was elke motor al snel een hele motor maar ik merk nu toch wel dat ik door de moderne techniek verwend ben geraakt.
De nieuwe
De oude (circa 1991)
Je hebt er niks aan...
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Laatst gewijzigd door speedphreax op za dec 16, 2006 22:26, 1 keer totaal gewijzigd.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
Wauw, zo iets wil ik ook nog wel. Lijkt me ideaal om secundaire wegen mee onveilig te maken!
Kan je me even (per PB) laten weten wat zo iets nog moet kosten tegenwoordig ?
Enne, jouw "nieuwe" XT lijkt me op het zicht nog heel mooi !!
Jo VdB
Kan je me even (per PB) laten weten wat zo iets nog moet kosten tegenwoordig ?
Enne, jouw "nieuwe" XT lijkt me op het zicht nog heel mooi !!
Jo VdB
mooi ding, ziet er netjes origineel uit! 't zijn toch verzamelaarsdingen geworden tegenwoordig.
Leuke fiets hoor. Met leuke club www.xtsr500.nl
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Club had ik al gevonden. De XT is waarschijnlijk ook van een clublid geweest want ik heb er een sleutelhanger bij gekregen.STTEVE schreef:Leuke fiets hoor. Met leuke club www.xtsr500.nl
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
Met deze motor ben je in het bezit van ongeveer de helft om mee te kunnen doen met Heroes Legend!
Geinig om de Overgroot opa van mijn eigen brommert te zien, zeker omdat deze in een goede staat is zo te zien.
Geinig om de Overgroot opa van mijn eigen brommert te zien, zeker omdat deze in een goede staat is zo te zien.
# 442
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Ben nog steeds bezig met deze motor. Inmiddels zit er al een andere tank een nieuwe buddy en een XT 350 voorvork met schijfrem op en vandaag heb ik er twee nieuw gespaakte wielen onder gezet. Zelf gespaakt natuurlijk want ik ben tenslotte vroeger nog fietsenmaker geweest en dan leer je dat wel.
Volgende projectje wordt de achtervering want die is nu ietsje te kort door de langere voorvork. Ze zijn ook lek dus dat komt eigenlijk wel goed uit. Daarna is het blok aan de beurt want er moet toch wel wat meer vermogen uit te halen zijn.
Volgende projectje wordt de achtervering want die is nu ietsje te kort door de langere voorvork. Ze zijn ook lek dus dat komt eigenlijk wel goed uit. Daarna is het blok aan de beurt want er moet toch wel wat meer vermogen uit te halen zijn.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
Blijven mooie motors.
Heb nog een Honda XL250 uit 1977 staan. Ben benieuwd of die nog loopt.
Heb nog een Honda XL250 uit 1977 staan. Ben benieuwd of die nog loopt.
gaaf ding !! mijn eerste viertakt was een tot crosser omgebouwde XT
helaas moest het ding weg toen ik voor een echte crosser ging ...
ik heb daarna nog zo `n 2 XT500`s gehad , ik heb er nu nog 1 in onderdelen op de zolder ...als ik dit zo zie krijg ik meteen weer zin om hem op te bouwen
succes d`r mee , ik vind het nog altijd de oer viertakt offroad fiets !!
(ook al was honda 3 jaar eerder met een viertakt off the road fietsje xl250 zonder S )
helaas moest het ding weg toen ik voor een echte crosser ging ...
ik heb daarna nog zo `n 2 XT500`s gehad , ik heb er nu nog 1 in onderdelen op de zolder ...als ik dit zo zie krijg ik meteen weer zin om hem op te bouwen
succes d`r mee , ik vind het nog altijd de oer viertakt offroad fiets !!
(ook al was honda 3 jaar eerder met een viertakt off the road fietsje xl250 zonder S )
4 strokes only !!
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Ik blijf zo af en toe wel wat foto's posten van mijn vorderingen. Ik weet anders ook niet waar ik er mee heen moet
De nieuwste investering zijn een paar langere Wilbers achterveren. Nu staat hij weer mooi rechtop. De XT350 voorvork was zo'n 9cm langer dus de afgelopen tijd had ik het gevoel dat ik op een chopper reed. Met deze veren rijdt het meteen weer een stuk beter. Ze voelen ook een stuk moderner aan. Een hobbelpad nemen gaat nu zonder je rug te breken en dat is maar goed ook want het waren ook geen goedkope achterveren. In ieder geval heb ik niet het idee dat het weggegooid geld was. Nadeel is dat standaard XT350 voorvork nu weer slap aanvoelt dus die moet ook een set andere veren en olie krijgen.
De nieuwste investering zijn een paar langere Wilbers achterveren. Nu staat hij weer mooi rechtop. De XT350 voorvork was zo'n 9cm langer dus de afgelopen tijd had ik het gevoel dat ik op een chopper reed. Met deze veren rijdt het meteen weer een stuk beter. Ze voelen ook een stuk moderner aan. Een hobbelpad nemen gaat nu zonder je rug te breken en dat is maar goed ook want het waren ook geen goedkope achterveren. In ieder geval heb ik niet het idee dat het weggegooid geld was. Nadeel is dat standaard XT350 voorvork nu weer slap aanvoelt dus die moet ook een set andere veren en olie krijgen.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
Toe maar, excel velgjes. Sehr schün!
Heb je een goed adres voor deze licht gewichtjes?
Heb je een goed adres voor deze licht gewichtjes?
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Thanks... Ik heb er lang over gedacht om er nieuwe gouden velgen in te spaken maar ik vond dit toch iets aparter. Zo zie je tenminste ook nog dat je er wat aan hebt gedaan. De velgen en spaken heb ik gewoon bij Haan vandaan. Dat is doorgaans toch het goedkoopst. Al met al toch wel een duur geintje hoor maar dat maakt niet uit. Hij hoeft toch niet verkocht te worden. De spaken moesten overigens speciaal voor me gemaakt worden.Shifty-PK schreef:Toe maar, excel velgjes. Sehr schün!
Heb je een goed adres voor deze licht gewichtjes?
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Goede baan he? Het is niet mijn tuinmark20v schreef:leuke achtertuin heb je
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
Kost da per velg? Ik kwam de velgen tegen voor ca 150usd en 60euro voor rvs spaken. Omgerekend naar euro zou je dan op 195 euro per velg zitten?
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Ik weet het niet exact zeker meer maar ik geloof dat ik per velg 10 euro meer betaald hebShifty-PK schreef:Kost da per velg? Ik kwam de velgen tegen voor ca 150usd en 60euro voor rvs spaken. Omgerekend naar euro zou je dan op 195 euro per velg zitten?
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Zo... Mijn topic maar weer eens naar boven halen want ik ben ondertussen met het blok begonnen. Al met al heb ik niet veel haast maar voor de zomer moet hij wel weer rijden en dan moet er ook substantieel meer vermogen in zitten.
Wat heb ik al gedaan?
1. Werkelijk elk onderdeeltje wat ook maar iets mankeerde nieuw besteld
2. Elk lagertje, keerrinkje en pakkinkje bij ome Yamaha besteld
3. Krukas nagemeten (was ruim binnen de specs dus die laten we zo)
4. Cilinder opgeboord naar 90mm (Wiseco 535cc)
5. Linker carter op twee plekken laten lassen zodat de kettingbeschermer er weer op past
6. Blok geparelstraald
7. Blok gespoeld en daarna in de wasmachine gehad (nee, niet de wasmischine thuis maar een wasmachine die voor dit soort werk bedoeld is)
8. Blok gespoten met VHT engine Enamel
9. Alle blokdelen een uur in de oven of BBQ gelegd om af te bakken
10.Cilinderkop opgestuurd naar Kedo, samen met een hele grote bestelling (to be continued...)
Wat heb ik al gedaan?
1. Werkelijk elk onderdeeltje wat ook maar iets mankeerde nieuw besteld
2. Elk lagertje, keerrinkje en pakkinkje bij ome Yamaha besteld
3. Krukas nagemeten (was ruim binnen de specs dus die laten we zo)
4. Cilinder opgeboord naar 90mm (Wiseco 535cc)
5. Linker carter op twee plekken laten lassen zodat de kettingbeschermer er weer op past
6. Blok geparelstraald
7. Blok gespoeld en daarna in de wasmachine gehad (nee, niet de wasmischine thuis maar een wasmachine die voor dit soort werk bedoeld is)
8. Blok gespoten met VHT engine Enamel
9. Alle blokdelen een uur in de oven of BBQ gelegd om af te bakken
10.Cilinderkop opgestuurd naar Kedo, samen met een hele grote bestelling (to be continued...)
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Van de week eindelijk na twee maanden wachten de tunings spulletjes van Kedo binnen. Alles zat in een grote doos apart ingepakt. Ik voelde me als een jochie van 4 op sinterklaasavond.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
In de cylinder heb ik zelf drie verstevigingen aangebracht. XT's schijnen nogal eens last van scheurende cylinders te hebben en met deze modificatie heb je daar geen last meer van.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Ik ben heel benieuwd hoe het allemaal samen gaat werken dus ik ben deze week ook meteen weer begonnen met het opbouwen van het blok. Op de foto hieronder zie je dat ik de bak en de krukas er al weer in heb. Bij een XT moet je met veel warmte sleutelen want anders krijg je hem niet goed in elkaar: Krukas in de vriezer en het carter verwarmen met de verfstripper.
De nieuwe +50% oliepomp heb ik ook al gemonteerd maar die zit in het andere carter.
De nieuwe +50% oliepomp heb ik ook al gemonteerd maar die zit in het andere carter.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS