2de editie van dit weekend voor 4x4, Enduro en Quad.
Info:
Caroline Marechal
061279246
0495515905
Of mail me ff dan stuur ik de folder door..
Crusardenne op 7/8 Juni 2003
Moderator: ghulst
-
- Contacteer:
Waar wordt deze rit verreden?? Hij staat namelijk niet op de meest complete offroadkalender van de BENELUX en omstreken n.l. die van enduroclub Grensland.
Minder dB's, meer paden open. www.codegroen.com
Zie ook agenda-juni
Guyke,
Heb jij meegedaan vorigjaar ?
Zo ja wat houd het precies in ?
Ik kreeg de folder namelijk ook,waarschijnlijk een keer meegedaan aan iets van de zelfde organisatie.
ps.geinteresseerden even laten weten dan mail ik de folder wel door.
Guyke,
Heb jij meegedaan vorigjaar ?
Zo ja wat houd het precies in ?
Ik kreeg de folder namelijk ook,waarschijnlijk een keer meegedaan aan iets van de zelfde organisatie.
ps.geinteresseerden even laten weten dan mail ik de folder wel door.
-
- Contacteer:
Ik zou dan eerder Malgré Tout aanraden in Noord-Frankrijk. Weekend ervoor (laaste (verlengd) weekend van mei). 1100 km op vier dagen, verschillende privé terreinen, eerste dag 400 km, tweede dag 300 derde dag 200 km vierde dag 150-200 km. Ongeveer 50 % onverhard, alles op roadbook. Heb hier een pakje folders liggen, als iemand interesse heeft stuur ik er wel op. Gaat de derde keer zijn dat ik meedoe. Moto's, 4x4 en quad rijden samen, oa door champagnestreek. Vorig jaar ook. Prachtig om daar te rijden in deze periode van het jaar. Ook nog vriendelijke mensen te vinden die het niet erg vinden dat je er even voorbij raast. Jammer genoeg nog geen website beschikbaar hierover.
No LImit Grizzly : Go Big of Go Home !
De Malgré Tout is zeker heel mooi.
Heb 'm zo'n 5 keer gereden.
Een hele mooie rit op een (heel goed) roadbook.
Het enige nadeel is dat het erg nat en modderig kan zijn (afhankelijk van het weer) en dat er veel 4x4's meerijden (waardoor er vaak opstoppingen zijn bij de modderige stukken).
Maar, het is zeker een aanrader!
Voordeel is ook dat er de laatste jaren in lussen wordt gereden, je komt dus elke avond weer in hetzelfde bivak terug (hoef je niet steeds je tent op te zetten en heb je al het greedschap en onderdelen bij de hand)
En inderdaad hele vriendelijke mensen (handig als je 5 lekke banden op één dag hebt en dan gebruik kan maken van een werkplaatsje met compressor bij één van de huizen die je passeert).
E-mail adres van de organisatie: jbillau@nordnet.fr
Heb 'm zo'n 5 keer gereden.
Een hele mooie rit op een (heel goed) roadbook.
Het enige nadeel is dat het erg nat en modderig kan zijn (afhankelijk van het weer) en dat er veel 4x4's meerijden (waardoor er vaak opstoppingen zijn bij de modderige stukken).
Maar, het is zeker een aanrader!
Voordeel is ook dat er de laatste jaren in lussen wordt gereden, je komt dus elke avond weer in hetzelfde bivak terug (hoef je niet steeds je tent op te zetten en heb je al het greedschap en onderdelen bij de hand)
En inderdaad hele vriendelijke mensen (handig als je 5 lekke banden op één dag hebt en dan gebruik kan maken van een werkplaatsje met compressor bij één van de huizen die je passeert).
E-mail adres van de organisatie: jbillau@nordnet.fr
Er kunnen inderdaad wel een paar natte stukken inzitten maar sinds een paar jaar heb je in het roadbook steeds de mogelijkheid om een rode en groene piste te kiezen op die stukken. Bovendien is het dit jaar zeer laat op het jaar vergeleken met andere jaren en kan het met een beetje geluk goed weer zijn en niet zo nat.
Airhead, heb je de laatste twee jaar meegereden. Ik ben één van de eenzame quadrijders die al twee keer heeft meegedaan, één keer in Hesdin, één keer in Thonnace les Moulins
Airhead, heb je de laatste twee jaar meegereden. Ik ben één van de eenzame quadrijders die al twee keer heeft meegedaan, één keer in Hesdin, één keer in Thonnace les Moulins
Yes, yes, ik ben er in 2001 in Hesdin ook bij geweest.
Helaas ging m'n versnellingsbak de derde dag kapot, maar het was een erg mooie rit!
Vorig jaar heb ik de Transpy gereden (Trans-Pyreneën rit van JSO Aventures; voor de vierde keer. Waanzinnig mooi!)
Helaas ging m'n versnellingsbak de derde dag kapot, maar het was een erg mooie rit!
Vorig jaar heb ik de Transpy gereden (Trans-Pyreneën rit van JSO Aventures; voor de vierde keer. Waanzinnig mooi!)
-
- Contacteer:
Vorig jaar was het stukken mooier dan in Hesdin, veel minder asfalt en een mooiere streek, zeker de rit in de Champagnestreek was prachtig. Mooi weertje, effe stoppen om terrasje doen, en dan gas erop om tijdig thuis te zijn voor de show Alleen de eerste dag in de vooravond water beginnen gieten, moest nog 150 km doen. Was nat tot op mijn vel Heb die 150 km gereden zonder één keer te stoppen, anders kreeg ik koud en vreesde ik dat ik niet meer terug geraakte. Mijn kaken waren half bevroren van de koude regen en hagelstenen. Achteraf een goede warme douche van een half uur en was weer tiptop en kon een verdiende pint gaan pakken.
Ben je er did jaar terug bij ?
Ben je er did jaar terug bij ?
-
- Contacteer:
Wij doen deze zomer Andorra en Pyreneeen. Op roadbook van deze site. http://perso.wanadoo.fr/b.d/uk/cadreuk.htm
Weet niet wat het gaat zijn, gewoon in vakantiestemming wat rondtoeren. Zal wel meevallen. Heb je een site van JSO Aventure ?
Weet niet wat het gaat zijn, gewoon in vakantiestemming wat rondtoeren. Zal wel meevallen. Heb je een site van JSO Aventure ?
Er zou een jaar geleden al een website zijn op http://www.jsoaventures.com (of http://www.jsoaventures.com), maar dat is er blijkbaar nog steeds niet van gekomen.
Ik heb er wel het één en ander van liggen (kan ik wel scannen en toesturen, maar dat wordt pas volgende week).
Je kan ook de organisatie mailen: jsoaventures@free.fr en om meer informatie vragen (Organisator = Jacques Sentenac; de persoon die wat Engels spreekt en schrijft = Noria (z'n vrouw geloof ik).
Als ik het goed heb is de Transpy dit jaar van 29 juni tot en met 6 juli.
De rit gaat dwars door de Pyreneën (van de Atlantische Oceaan naar de Middelandse Zee) en je rijdt zo'n 200 km per dag (1500 km totaal).
Het is echt één van de mooiste en sowieso meest gevarieerde ritten in (West-)Europa. Het kan zwaar zijn als het regenachtig weer is (gebeurt nogal eens aan de westkant).
Goede organisatie, perfect roadbook, technische en medische ondersteuning, alles er op en er aan.
AANRADER!
Ik heb er wel het één en ander van liggen (kan ik wel scannen en toesturen, maar dat wordt pas volgende week).
Je kan ook de organisatie mailen: jsoaventures@free.fr en om meer informatie vragen (Organisator = Jacques Sentenac; de persoon die wat Engels spreekt en schrijft = Noria (z'n vrouw geloof ik).
Als ik het goed heb is de Transpy dit jaar van 29 juni tot en met 6 juli.
De rit gaat dwars door de Pyreneën (van de Atlantische Oceaan naar de Middelandse Zee) en je rijdt zo'n 200 km per dag (1500 km totaal).
Het is echt één van de mooiste en sowieso meest gevarieerde ritten in (West-)Europa. Het kan zwaar zijn als het regenachtig weer is (gebeurt nogal eens aan de westkant).
Goede organisatie, perfect roadbook, technische en medische ondersteuning, alles er op en er aan.
AANRADER!
Zelf sla ik dit jaar waarschijnlijk even over (sowieso wat de Transpy betreft, deze heb ik al iets te vaak gereden).
Misschien dat ik nog aanhaak bij de Malgre Tout, maar waarschijnlijk gaat dat voor mij ook niet door.
Even een jaartje rustig aan, alleen wat korte een-twee-daagse ritjes en een beetje sparen en prepareren voor volgend jaar maart: de Touareg Rally in Marokko.
Misschien dat ik nog aanhaak bij de Malgre Tout, maar waarschijnlijk gaat dat voor mij ook niet door.
Even een jaartje rustig aan, alleen wat korte een-twee-daagse ritjes en een beetje sparen en prepareren voor volgend jaar maart: de Touareg Rally in Marokko.
Hé dat past, wil volgend jaar ook Touareg of El Chott rijden. Weet alleen niet of ik het met Raptor of Grizzly doe. Waarschijnlijk zijn we met twee quads en ga ik ook een assistentiejeep hebben, als je wil kan je daarmee ook stukken meegeven als je dat wenst. Mail mij anders eens.
Hoi gast, en wat is jouw e-mail adres dan?
We gaan minimaal met vier personen (motor) naar de Touareg en waarschijnlijk één 4x4. De club zal nog wel groter worden omdat er meer mensen zijn die enthousiast worden.
Het is zeker handig om wat af te spreken, voor het gezamenlijk vervoeren van onderdelen en gereedschap of gewoon voor de gezelligheid.
Mijn mailadres is in ieder geval: enrico@airhead.nl
We gaan minimaal met vier personen (motor) naar de Touareg en waarschijnlijk één 4x4. De club zal nog wel groter worden omdat er meer mensen zijn die enthousiast worden.
Het is zeker handig om wat af te spreken, voor het gezamenlijk vervoeren van onderdelen en gereedschap of gewoon voor de gezelligheid.
Mijn mailadres is in ieder geval: enrico@airhead.nl
Nog enkele leuke sfeerverslagen over de Malgré Tout:
http://www.worldoffroad.com/events/maltout.asp
http://www.worldoffroad.com/events/mal98.asp
http://members.aol.com/telearch/lmt.htm
't is wel van 4x4 rijders, maar je krijgt een beetje een indruk wat je staat te wachten (al zijn de motorrijders doorgaans vele uren eerder 'binnen')
http://www.worldoffroad.com/events/maltout.asp
http://www.worldoffroad.com/events/mal98.asp
http://members.aol.com/telearch/lmt.htm
't is wel van 4x4 rijders, maar je krijgt een beetje een indruk wat je staat te wachten (al zijn de motorrijders doorgaans vele uren eerder 'binnen')
-
- Contacteer:
Sorry Airhead, was niet ingelogd. Is nog altijd een probleem met XP, moet telkens opnieuw inloggen
Wat betreft de 4x4 service wagen, dat zijn mensen die ik goed ken, die al twee keer in hun eentje naar Marokko geweest zijn, dus geen bleutjes. Rijden met een volledig geprepareerde Toyota Land Cruiser Wagon (z'on mega monster) waar de volledige achterruimte gebruikt kan worden voor bagage en eten en dergelijke. Wij gaan proberen om hun deelnemingsgeld te betalen zodat zij enkel moeten zorgen voor hun brandstof.
Gaan jullie voor het klassement of is het puur voor de fun dat jullie meedoen aan Tuareg ?
Zou wel tof zijn mochten we er met een noppenforum delegatie zijn.
Wat betreft de 4x4 service wagen, dat zijn mensen die ik goed ken, die al twee keer in hun eentje naar Marokko geweest zijn, dus geen bleutjes. Rijden met een volledig geprepareerde Toyota Land Cruiser Wagon (z'on mega monster) waar de volledige achterruimte gebruikt kan worden voor bagage en eten en dergelijke. Wij gaan proberen om hun deelnemingsgeld te betalen zodat zij enkel moeten zorgen voor hun brandstof.
Gaan jullie voor het klassement of is het puur voor de fun dat jullie meedoen aan Tuareg ?
Zou wel tof zijn mochten we er met een noppenforum delegatie zijn.
Hi Grizzly,
We gaan voor het klassement (althans twee van de vier sowieso), dus we willen het wel serieus aanpakken.
Zoals het er nu naar uitziet gaan er drie KTM's (620-640) mee en één Yamaha TT600R.
Laten we de komende maanden contact houden en zien of we het één en ander kunnen combineren.
Is het voorjullie de eerste Touareg?
We gaan voor het klassement (althans twee van de vier sowieso), dus we willen het wel serieus aanpakken.
Zoals het er nu naar uitziet gaan er drie KTM's (620-640) mee en één Yamaha TT600R.
Laten we de komende maanden contact houden en zien of we het één en ander kunnen combineren.
Is het voorjullie de eerste Touareg?
-
- Contacteer:
Ja voor ons de eerste keer dus eerst even kijken en vooral genieten. Later zien we wel nog. Hebben jullie al ervaring in de Tuareg ?
Voor ons wordt de Touareg ook de eerste keer.
Twee van ons hebben afgelopen jaar El Chott gedaan en waren daarover vrij positief (goede organisatie).
Bij ons staat het genieten ook zeker voorop, maar als we een stukje klassement kunnen meepikken...
In ieder geval niet ten koste van alles, heel houden is en blijft het motto!
Twee van ons hebben afgelopen jaar El Chott gedaan en waren daarover vrij positief (goede organisatie).
Bij ons staat het genieten ook zeker voorop, maar als we een stukje klassement kunnen meepikken...
In ieder geval niet ten koste van alles, heel houden is en blijft het motto!