welke olie voor het luchtfilter?
Moderator: ghulst
-
ik ben net begonnen met het crossen voor de hobby en ik wilde weten welke olie jullie gebruiken voor het luchtfilter. eigenlijk weet ik niet eens hoe je een luchtfilter moet schoonmaken. dus ik wil weten hoe je een luchtfilter schoonmaakt en welke producten ik daarvoor moet kopen en nodig heb
Kijk bv eens hier
http://www.twinair.com/mehome.htm
(onder tips)
Of doe een navraag bij Google. Dat geeft je veel tips.
Jo VdB
Mijn tip : bij het inoliën steek ik mijn luchtfilter in een plastic zakje. Dan kneed ik alle olie in de filter. Zo blijven mijn handen proper.
http://www.twinair.com/mehome.htm
(onder tips)
Of doe een navraag bij Google. Dat geeft je veel tips.
Jo VdB
Mijn tip : bij het inoliën steek ik mijn luchtfilter in een plastic zakje. Dan kneed ik alle olie in de filter. Zo blijven mijn handen proper.
-
als ik het zo zie moet het op deze manier:
stap 1: je haalt het filter eruit
stap 2: je doet het filter in een emmer met olie( welke olie?)
stap 3: je laat de olie eruit lopen
stap 4: je spoelt het filter uit onder de kraan
stap 5: je doet hem in een andere emmer met de luchtfilterolie
stap 6: je laat de luchtfilterolie eruit lopen
stap 7: je plaatst het luchtfilter weer
is dit de goede manier?
nu wil ik nog weten of je dit als een heel pakket kan kopen, met allebei de emmers en allebei de olie.
stap 1: je haalt het filter eruit
stap 2: je doet het filter in een emmer met olie( welke olie?)
stap 3: je laat de olie eruit lopen
stap 4: je spoelt het filter uit onder de kraan
stap 5: je doet hem in een andere emmer met de luchtfilterolie
stap 6: je laat de luchtfilterolie eruit lopen
stap 7: je plaatst het luchtfilter weer
is dit de goede manier?
nu wil ik nog weten of je dit als een heel pakket kan kopen, met allebei de emmers en allebei de olie.
geen honda cr80 meer
-
ik ben er nu dus achter dat die set te krijgen is, maar ik weet niet hoe duur dat is.
ook vond ik op die site in de application list iets over grommets, en er was een grommet speciaal voor een cr 80 te krijgen. wat is een grommet???
ook vond ik op die site in de application list iets over grommets, en er was een grommet speciaal voor een cr 80 te krijgen. wat is een grommet???
geen honda cr80 meer
Er bestaan nu twee soorten olie.
De een was je uit met een speciaal oplosmiddel (twinair of Polyair ed.)de andere met een speciaal ontwikkeld waspoeder (No-Toil).
Zelf ben in een voorstander van No-toil (lijkt me een middel met alcohol als oplosmiddel) was milieu vriendelijker (zegt men) en je krijgt de filters prachtig schoon als zeg ik het zelf.
Een filter ingeolied met No-Toil MOET je ook met dat poeder weer schoonmaken.
1) Filter goed uitwassen in het oplosmiddel NIET WRINGEN en uitkijken met vuur / vonken ed.
2) lauw sopje met afwasmiddel om het filter goed schoon te krijgen.
3) goed laten drogen
4) Pak een oude krant en klop hierboven het filter goed uit totdat je geen zanddeeltjes meer hoort vallen
5) Zoals Jo al schreef: in een plastic zak en de olier erin masseren.
TIPJE: was alle filters gelijktijdig uit (is en blijft een sh..klus).
Zorg ervoor dat ook je filterbak goed schoon is voordat je er een nieuw filter inzet.
Olie ook vast alle andere filters in en hang die weg in een afgesloten plastic zak ik ben wat makkelijk aangelegd.
Maar voordat die erin gaan de zak met filter even goed doormasseren.
Grommet is een afluitdeksel voorals het luchtfiler eruit is .Dan kan er geen zooi in het aanzuiggedeelte komen.
de gggggggggggggroente
De een was je uit met een speciaal oplosmiddel (twinair of Polyair ed.)de andere met een speciaal ontwikkeld waspoeder (No-Toil).
Zelf ben in een voorstander van No-toil (lijkt me een middel met alcohol als oplosmiddel) was milieu vriendelijker (zegt men) en je krijgt de filters prachtig schoon als zeg ik het zelf.
Een filter ingeolied met No-Toil MOET je ook met dat poeder weer schoonmaken.
1) Filter goed uitwassen in het oplosmiddel NIET WRINGEN en uitkijken met vuur / vonken ed.
2) lauw sopje met afwasmiddel om het filter goed schoon te krijgen.
3) goed laten drogen
4) Pak een oude krant en klop hierboven het filter goed uit totdat je geen zanddeeltjes meer hoort vallen
5) Zoals Jo al schreef: in een plastic zak en de olier erin masseren.
TIPJE: was alle filters gelijktijdig uit (is en blijft een sh..klus).
Zorg ervoor dat ook je filterbak goed schoon is voordat je er een nieuw filter inzet.
Olie ook vast alle andere filters in en hang die weg in een afgesloten plastic zak ik ben wat makkelijk aangelegd.
Maar voordat die erin gaan de zak met filter even goed doormasseren.
Grommet is een afluitdeksel voorals het luchtfiler eruit is .Dan kan er geen zooi in het aanzuiggedeelte komen.
de gggggggggggggroente
Let wel op. No Toil en de normale produkten (Twin Air, Putoline, e.d.) zijn onderling NIET mengbaar !!!
Korte handleiding bij gebruik van de normale produkten
1. luchtfilter verwijderen
2. zorg dat er geen vuil komt in het luchtfilterhuis / reinig luchtfilterhuis
3. met speciale luchtfilterreiniger (evt. in afsluitbare emmer) luchtfilter reinigen. NIET wringen met de luchtfilter.
4. luchtfilter uitwassen met water (en zeep)
5. indien zeep gebruikt --> verder uitspoelen met proper water
6. luchtfilter laten drogen (moet volledig droog zijn )
7. luchtfilter in plastic diepvrieszakje van 3 liter steken en er een BEETJE speciale luchtfilterolie opgieten
8. de olie in de luchtfilter masseren (niet wringen)
9. indien te weinig olie --> giet wat olie bij
10. laat de vluchtige stoffen uit de olie eerst verdampen (uurtje), en plaats dan de luchtfilter terug
OPGELET :
doe nooit TE VEEL olie op je luchtfilter. Het moet gewoon overal wat
be-olied zijn, maar het moet er niet vanzelf aflopen !!!
Jo VdB
Korte handleiding bij gebruik van de normale produkten
1. luchtfilter verwijderen
2. zorg dat er geen vuil komt in het luchtfilterhuis / reinig luchtfilterhuis
3. met speciale luchtfilterreiniger (evt. in afsluitbare emmer) luchtfilter reinigen. NIET wringen met de luchtfilter.
4. luchtfilter uitwassen met water (en zeep)
5. indien zeep gebruikt --> verder uitspoelen met proper water
6. luchtfilter laten drogen (moet volledig droog zijn )
7. luchtfilter in plastic diepvrieszakje van 3 liter steken en er een BEETJE speciale luchtfilterolie opgieten
8. de olie in de luchtfilter masseren (niet wringen)
9. indien te weinig olie --> giet wat olie bij
10. laat de vluchtige stoffen uit de olie eerst verdampen (uurtje), en plaats dan de luchtfilter terug
OPGELET :
doe nooit TE VEEL olie op je luchtfilter. Het moet gewoon overal wat
be-olied zijn, maar het moet er niet vanzelf aflopen !!!
Jo VdB
-
- Site Admin
- Contacteer:
hier vind je ook nog iets over no-toil; http://www.messageboard.nl/forums/alpha ... ght=notoil
Freek
Noppenforum brengt je op het slechte pad.
Noppenforum brengt je op het slechte pad.
Zeer goede Tips op bovenstaande link, en ook van Jo om de 'invettingsolie' in een plastic zak in te knijpen.
Ik heb ook nog een tip: Goede 'reinigingsolie' is erg duur/vaak schadelijk voor het milieu. Koop een liter of 5 ervan in een bus, en als je filters wilt reinigen (tip koop er een paar zodat je niet Eentje moet reinigen maar direct 3-5)
Doe vervolgens het reinigingspul in een grot kom/teil als je wilt reinigen, reinig alle filters erin. Na gebruik kan je het reinigingsproduct 'recyclen' door het (gefilterd) terug in de bus met 5 liter te doen. Filteren doe je door een oude nylon kous te spannen over een trechter. Zo recupereer je enorm veel terug.
Ik heb ook nog een tip: Goede 'reinigingsolie' is erg duur/vaak schadelijk voor het milieu. Koop een liter of 5 ervan in een bus, en als je filters wilt reinigen (tip koop er een paar zodat je niet Eentje moet reinigen maar direct 3-5)
Doe vervolgens het reinigingspul in een grot kom/teil als je wilt reinigen, reinig alle filters erin. Na gebruik kan je het reinigingsproduct 'recyclen' door het (gefilterd) terug in de bus met 5 liter te doen. Filteren doe je door een oude nylon kous te spannen over een trechter. Zo recupereer je enorm veel terug.
edit : (oops , snelle mensen , bovenstaand antwoord van me was op de eerste geven link bedoeld )
-
- Contacteer:
Ik ben zeer tevreden van de producten van Denicol. www.denicol.be Goedkoop en goed, ook olie, kettingspray en glitter spray ben ik zeer tevreden van. Oa sponsor van Joel Smets
No LImit Grizzly : Go Big of Go Home !
-
- Contacteer:
Ik kan alleen maar bijvallen dat ik ook enkel nog maar Denicol gebruik. Mijn motorblok schijnt dus wat getuned te zijn, en ik weet dat ik met Castrol olie in mn blok (ik ken een vertegenwoordiger van Castrol, die me voor minder geld aan de olie kon helpen) gegarandeerd binnen het anderhalf rijuur op Castrol olie een vastloper had. (ik rij meestal wel op zware ondergrond (Lommel) Een ander merk olie gebruikt , en had ook hetzelfde probleem. Denicol met octaanverbeteraar/stabiliseerder erin en geen problemen meer...
Ook voor de andere producten gebruik ik Denicol, ben er tevreden van en niet te duur. Ook de mens die af en toe aan mn motor sleutelt, Cois Teeuvissen, gebruikt zowat enkel Denicol...
Ook voor de andere producten gebruik ik Denicol, ben er tevreden van en niet te duur. Ook de mens die af en toe aan mn motor sleutelt, Cois Teeuvissen, gebruikt zowat enkel Denicol...
CR250'90,'91;XR350R'83,...