Jongens,
Na 20 jaar wil ik weer gaan rijden/crossen.
Ik woon in Voorburg en wil zo afwisselend op de circuits Bleiswijk, Gouda en gewoon op de Maasvlakte gaan rijden, meer opties zijn er vanuit hier niet dacht ik.
Ik heb geen aanhanger en er ook geen plaats voor om dat ding ergens neer te zetten.
Ik heb een aantal criteria bekeken en een paar dingen de revue laten passeren.
Ik ben 1.78 en 83 kg.
Ik wil een lichtvoetige motor hebben met goede rij-eigenschappen waar ik ook nog mee de weg opkan. De rij-eigenschappen voor op de weg zijn van ondergeschikt belang.
KTM LC4, XR400/600 e.d. valt voor mij af. Volgens mij heb je dan meer het gevoel op een tractor te zitten als je tussen de 2 takt 125's rijd.
Betreft enduro standaard fabriek af zat ik te denken aan een Kawa KDX200/220, gezien de lovende kritieken uit de USA.
Volgens mij zijn die Kawa's 2e hands moeilijk te vinden dacht ik.
En hebben ze genoeg power?
Of een omgebouwde 2 takt crosser, bijvoorbeeld een honda cr 250 met kenteken.
Bij een echte crosser moet je regelmatig de zuiger en toebehoren vervangen.
Iemand ervaring met deze situatie?
Ik hoor het graag.
KDX200/220 of CR250 Enduro?
Moderator: ghulst
Met zo'n KDX 200 kun je op een circuit hard genoeg rijden mits je voldoende gas geeft , het vermogen weet ik zo niet, ws. vergelijkbaar of iets minder dan een 125cc crosser. Het trekker gevoel op een XR400 of LC4 valt best wel mee, natuurlijk de nieuwere KTM EXC modellen zijn duidelijk lichter maar met een LC-4 of een XR400 valt op de crossbaan best goed te rijden. Als je aan bijv. een CR250 denkt zou ik de KTM 300 enduro (tweetakt) ook nog goed bekijken, dit is een echte enduro met goede verlichting, waar ook super goed mee te crossen valt.
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: wo dec 06, 2006 15:54
- Locatie: Voorburg
Ligt zo'n KTM in het budget van 1700 Euries?
Ik denk een 300 met een bouwjaar van 96-98 wel voor dat geld te vinden is op bijv. marktplaats, tweededands.Mauricekoster schreef:Ligt zo'n KTM in het budget van 1700 Euries?
Deze zag ik net op marktplaats staan is wel wat duurder maar van bj. 2000 en je kunt natuurlijk altijd een bod doen. Deze KTM staat al een maand te koop zonder dat er op geboden is.
http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... 00.html%3F
-
- Berichten: 265
- Lid geworden op: ma dec 16, 2002 00:21
Zo'n KDX is in Nederland een zeldzaamheid dus die zou ik nooit kopen.
Zelf heb ik een CR250 met veel moeite omgebouwd tot een hele fijne motor (grote tank, vette lichtspoel, LED verlichting, roadbook enz.).
Je wil niet weten wat het allemaal gekost heeft om er zo'n fijne motor van te maken, maar hij is nu geschikt voor jou doel!
Bedenk echter dat als je een tweedehandse 2-takt koopt, ze vaak behoorlijk gaar zijn. Verkrijgbaarheid van onderdelen is dus meer noodzaak dan gemak!
In mijn beleving scoort de CR250 daarin beter dan de KTM 300 uit de bouwjaren '97 / '99.
Zo'n KTM 300 2 takt is denk ik wel de perfecte motor voor jou doel.
Ik zou 'm dan echter beslist uit '98 of jonger nemen.
Toch denk ik dat je uiteindelijk een EXC 400 / 450 zult willen.
Als ik die vergelijk met mijn CR250 Enduro dan heb je:
langere standtijd van alles, grotere actieradius, minder sleutelen.
Mogelijk wel veel hogere onderhoudskosten als er eens wat vervangen moet worden.
Zo'n EXC rijdt echter verschrikkelijk fijn!!!!
Groeten en succes,
Fr@venture
Zelf heb ik een CR250 met veel moeite omgebouwd tot een hele fijne motor (grote tank, vette lichtspoel, LED verlichting, roadbook enz.).
Je wil niet weten wat het allemaal gekost heeft om er zo'n fijne motor van te maken, maar hij is nu geschikt voor jou doel!
Bedenk echter dat als je een tweedehandse 2-takt koopt, ze vaak behoorlijk gaar zijn. Verkrijgbaarheid van onderdelen is dus meer noodzaak dan gemak!
In mijn beleving scoort de CR250 daarin beter dan de KTM 300 uit de bouwjaren '97 / '99.
Zo'n KTM 300 2 takt is denk ik wel de perfecte motor voor jou doel.
Ik zou 'm dan echter beslist uit '98 of jonger nemen.
Toch denk ik dat je uiteindelijk een EXC 400 / 450 zult willen.
Als ik die vergelijk met mijn CR250 Enduro dan heb je:
langere standtijd van alles, grotere actieradius, minder sleutelen.
Mogelijk wel veel hogere onderhoudskosten als er eens wat vervangen moet worden.
Zo'n EXC rijdt echter verschrikkelijk fijn!!!!
Groeten en succes,
Fr@venture
Er komt een tijd
dat iedereen op een Adventure rijdt
dat iedereen op een Adventure rijdt
De onderdelen positie van een KTM uit de genoemde jaren is vlgs. mij uitstekend. Maar ws. met een klein beetje meer dan de 1700 euro kun je de 300 EXC van 2000 wel kopen. Kwalitatief zijn de 300 vanaf 92 al wel goed voor elkaar, echter nieuwer is meestal beter omdat ze dan ook meestal minder gebruikt zijnFr@venture schreef:Bedenk echter dat als je een tweedehandse 2-takt koopt, ze vaak behoorlijk gaar zijn. Verkrijgbaarheid van onderdelen is dus meer noodzaak dan gemak!
In mijn beleving scoort de CR250 daarin beter dan de KTM 300 uit de bouwjaren '97 / '99.