En??
http://www.dieselmotorfiets.nl/
Wat vinden we er van??
Graag jouw mening over de DIESEL motorfiets
Moderator: ghulst
Laatst gewijzigd door Sanne op wo dec 13, 2006 20:25, 1 keer totaal gewijzigd.
# 442
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Teveel gewicht teveel koppel te weinig vermogen
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
Ik denk ook dat ie goed zal rijden. De dieselfiets is oorspronkelijk ontwikkeld voor de Navo, vanwege de 1 Fuel Policy.
In Engeland zit een bedrijf dat al jarenlang KLX-en ombouwt op diesel, beetje duur alleen. Maar nu diesel ook al een keer Le Mans heeft gewonnen komt er vaart in.
Binnen 5 jaar rijden ze ermee naar Dakar.
In Engeland zit een bedrijf dat al jarenlang KLX-en ombouwt op diesel, beetje duur alleen. Maar nu diesel ook al een keer Le Mans heeft gewonnen komt er vaart in.
Binnen 5 jaar rijden ze ermee naar Dakar.
Groeten, Jaap
Motorhotelletje in zuid Frankrijk | Kijk nu mee met de wereldreizigers | Laat ze thuis weten waar je bent op vakantie
Motorhotelletje in zuid Frankrijk | Kijk nu mee met de wereldreizigers | Laat ze thuis weten waar je bent op vakantie
De nadelen:
- Zwaar van gewicht
- Goed aan de prijs
- Het luchtfilter zit op een zeer kwetsbare plek (het ziet er allemaal kwetsbaar uit bij het blok)
De voordelen:
- Hoog koppel
- Diesel tanken is wat goedkoper zolang de belasting niet meespeelt
- Grote actieradius omdat diesel zuiniger rijdt
- Cardan aandrijving
mijn conclusie is dat deze motor helemaal zo gek nog niet is, nu al en het is nog maar het prototype. Alleen is deze motor voor het enduro werk niet geschikt.
- Zwaar van gewicht
- Goed aan de prijs
- Het luchtfilter zit op een zeer kwetsbare plek (het ziet er allemaal kwetsbaar uit bij het blok)
De voordelen:
- Hoog koppel
- Diesel tanken is wat goedkoper zolang de belasting niet meespeelt
- Grote actieradius omdat diesel zuiniger rijdt
- Cardan aandrijving
mijn conclusie is dat deze motor helemaal zo gek nog niet is, nu al en het is nog maar het prototype. Alleen is deze motor voor het enduro werk niet geschikt.
# 442
Erg knap en dan ook nog een automatische versnellingsbak en fly by wire (geen kapotte kabels meer). Het gewicht vindt ik nog meevallen, gezien alle techniek. Met z'n 214 kilo is ie 'maar' 14 kilo zwaarder als een Ktm 990 Adventure.
Het zou mij inderdaad niets verbazen als zoiets binnen 5 jaar meerijdt in Paris Dakar.
Het zou mij inderdaad niets verbazen als zoiets binnen 5 jaar meerijdt in Paris Dakar.
Ride light, ride fun, ride 2-stroke....