Graag jouw mening over de DIESEL motorfiets

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sanne
Berichten: 640
Lid geworden op: za dec 13, 2003 13:18
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

En??

http://www.dieselmotorfiets.nl/

Wat vinden we er van??
Laatst gewijzigd door Sanne op wo dec 13, 2006 20:25, 1 keer totaal gewijzigd.
# 442
Rudy
Berichten: 2183
Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
Locatie: In de buurt van Arnhem
Contacteer:

Teveel gewicht teveel koppel te weinig vermogen
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

Gek, maar ik denk dat hij op de weg heel lekker zal rijden.
Trouwens ook door vlak zand, maar als er een bocht komt ben je de pineut. Misschien iets voor Dakar????
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Bolski
Berichten: 31
Lid geworden op: wo feb 22, 2006 02:30
Locatie: Beverwijk, NL
Contacteer:

Ik denk ook dat ie goed zal rijden. De dieselfiets is oorspronkelijk ontwikkeld voor de Navo, vanwege de 1 Fuel Policy.

In Engeland zit een bedrijf dat al jarenlang KLX-en ombouwt op diesel, beetje duur alleen. Maar nu diesel ook al een keer Le Mans heeft gewonnen komt er vaart in.

Binnen 5 jaar rijden ze ermee naar Dakar.
Groeten, Jaap
Motorhotelletje in zuid Frankrijk | Kijk nu mee met de wereldreizigers | Laat ze thuis weten waar je bent op vakantie
Gebruikersavatar
Sanne
Berichten: 640
Lid geworden op: za dec 13, 2003 13:18
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

De nadelen:

- Zwaar van gewicht
- Goed aan de prijs
- Het luchtfilter zit op een zeer kwetsbare plek (het ziet er allemaal kwetsbaar uit bij het blok)

De voordelen:

- Hoog koppel
- Diesel tanken is wat goedkoper zolang de belasting niet meespeelt
- Grote actieradius omdat diesel zuiniger rijdt
- Cardan aandrijving

mijn conclusie is dat deze motor helemaal zo gek nog niet is, nu al en het is nog maar het prototype. Alleen is deze motor voor het enduro werk niet geschikt.
# 442
Ger
Berichten: 273
Lid geworden op: wo jun 02, 2004 18:51

Erg knap en dan ook nog een automatische versnellingsbak en fly by wire (geen kapotte kabels meer). Het gewicht vindt ik nog meevallen, gezien alle techniek. Met z'n 214 kilo is ie 'maar' 14 kilo zwaarder als een Ktm 990 Adventure.

Het zou mij inderdaad niets verbazen als zoiets binnen 5 jaar meerijdt in Paris Dakar.
Ride light, ride fun, ride 2-stroke....
Plaats reactie