Koplamp vervangen?

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
eindgebruiker
Berichten: 25
Lid geworden op: vr jan 14, 2005 14:02
Locatie: Amsterdam

Yo,

Weet iemand wat je allemaal los moet maken om de gloeilamp in de koplamp te vervangen? Ik heb een BIG uit '92.

En welk type lamp moet erin?

Gaele
MuddyWater
Berichten: 130
Lid geworden op: vr aug 19, 2005 19:04

Ja hoor, achterop de koplamp zit een lamphouder net als bij een auto met zo'n zwart rubber afdekhoesje ..... als ik het me goed herrinner heb ik de snavel en de ruit er af gehaald .... er zit een gewone H4 lamp in net als in je auto.

gr.
Martijn
Gebruikersavatar
de antrapper
Berichten: 2199
Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
Locatie: Apeldoorn

8)
Heb er net 1 vervangen van een 93 er, ruitje eraf, en dan 4 bouten van de koplamphouder verwijderen, dan kan de hele lamp er naar voren uit, en de rest wijst zich vanzelf.
Gr Hans
Big Bigger Tiger en weer Big :mrgreen:
eindgebruiker
Berichten: 25
Lid geworden op: vr jan 14, 2005 14:02
Locatie: Amsterdam

Aha. Dank voor jullie antwoorden. Ik had ook al het ruitje, de snavel en de 4 bouten van de koplamphouder verwijderd, maar nog kwam hij niet los. Ik vroeg me af of ik wel goed bezig was met 14 moeren in mijn hand. Blijkbaar haakt de lamp nog ergens achter. Morgen overdag nog maar eens kijken (de BIG staat op de stoep).

Mijn vriendin is overigens aan het studeren op haar motortheorie-examen. In het leerboek staat: zorg ervoor dat u altijd reservelampen bij u hebt. Jaja, lekker handig onderweg met zo'n BIG ;-)
Gebruikersavatar
de antrapper
Berichten: 2199
Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
Locatie: Apeldoorn

Oh ja, het is een beetje pielen om hem eruit te krijgen, goed licht helpt wel.
Gr Hans
Big Bigger Tiger en weer Big :mrgreen:
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

beetje vrikken en je hebt 'm, stop er gelijk een goede in, bij de motor boer met meer licht en trillings bestendig.. let op dat de tril rubbers er nog in zitten bij het terug zetten :wink:
ps dat stoep sleutelen blijft leuk, al die mensen die een praatje willen maken als jij je wil concentren..
gr zappa
Plaats reactie