filmpjes over bandenwisselen

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Sjokske

Deze week besteld en gisteren binnengekregen : http://www.motozoom.nl/pics/fotoMiddel/10030905_910.jpg
Om de geanodiseerde velgen toch enigszins te beschermen tegen zware aanvallen van heftige bandenlichters :idea:
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
hornet911

Een oude binnenband helpt ook en kost niks......
0X
Sjokske

Heb laatst een voorband vervangen m.b.t. rubberen strips (dikte 5 mm., is toch net even iets dikker dan een binnenband) onder de bandenlichters. Bij wat meer spanning (eerste stuk bij eraf halen, laatste stuk bij erop leggen) tussen lichters en velg werden de lichters dus dwars door de rubberen strips heen geperst.
Kunststof strippies (3 stuks voor pakkumbeet € 13,=) die ik vorige week heb ontvangen heb ik veel meer vertrouwen in, zijn veel harder.
Velgen beschadigen zal ook tijdens het rijden gaan gebeuren, maar ik voorkom het liever bij bandenwisselen aangezien die fijne brommert ooit nog ingeruild of verkocht moet gaan worden i.v.m. opvolging door nieuwe exemplaar.
Kleine moeite en het kost twee keer géén drol.
TTT

ben benieuwd wat je ervan vind.
Ik heb ze ook maar na 1 keer gebruiken nooit meer aangeraakt.
Te onhandig, kost teveel tijd.
smurf.
Houten Klaas

Heb vrijdag nog weer een huzaren stukje mogen aanschouwen. In de 18 minuten service maakt Mark Wassink zijn motor schoon,alsof hij niet in de blubber heeft gezeten bandje geklapt met mousse.Schoon luchtfilter, alles nagelopen en nog 8 minuten over. :lol:

Voor mij de enduro man van 2006.

Ik ben natuurlijk WPM gekleurd. :wink:
folie

Sjokske schreef:Heb laatst een voorband vervangen m.b.t. rubberen strips (dikte 5 mm., is toch net even iets dikker dan een binnenband) onder de bandenlichters. Bij wat meer spanning (eerste stuk bij eraf halen, laatste stuk bij erop leggen) tussen lichters en velg werden de lichters dus dwars door de rubberen strips heen geperst.
Kunststof strippies (3 stuks voor pakkumbeet € 13,=) die ik vorige week heb ontvangen heb ik veel meer vertrouwen in, zijn veel harder.
Velgen beschadigen zal ook tijdens het rijden gaan gebeuren, maar ik voorkom het liever bij bandenwisselen aangezien die fijne brommert ooit nog ingeruild of verkocht moet gaan worden i.v.m. opvolging door nieuwe exemplaar.
Kleine moeite en het kost twee keer géén drol.
Ik heb een paar stukken dik leer (bv ouwe riem) in mijn kist liggen.
melkboer marco

Sjokske, die heb ik ook!!
ik gebruik ze ook altijd als er een andere band op moet.
ik heb ze van hein gericke in Bocholt (DL)
kosten daar €8.95 voor 3 stuks.

groet'n Marco.
Sjokske

folie schreef: Ik heb een paar stukken dik leer (bv ouwe riem) in mijn kist liggen.
KMP, dak daar ook niet aan gedacht heb, leer is een stukske taaier dan rubber :oops:
Afijn, heb die plastic gevallen nu toch.
Plaats reactie