Moderator: ghulst
tussenpot moet je gewoon lekker weglaten! pijpje rechtdoor lassen.suzukisp370 schreef:ik weet dat ik zonder een demper niet sneller ga,maar mijn demper is zomaar even geexplodeerd(een busje in de demper losgekomen en heel de demper aan gort geknalt) Kan ik zelf eventueel een demper maken dat dit probleem verholpen wordt(want mijn laatste stuk na de tweede demper is zelf gemaakt en gelast(was kapotgeroest)
Gaat niet werken zonder gelijkrichter.suzukisp370 schreef:ok,vandaag alles motorisch mooi afgesteld.Nu is het volgende aan de beurt:de verlichting.Vermits de vorige eigenaar de draadboom zwaar heeft toegetakeld heb ik besloten er zelf eentje te fabriceren(een simpele).Mijn doel is daarbij om de accu weg te laten en de 6 volt die nodig is rechtstreeke van het vliegwiel te halen.Is dit mogelijk.Heb ff een schema gemaakt hoe het zou moeten worden..Nu is alleen de vraag als een clignoteur(pinkerkastje) wel op wisselspanning werkt(want het wordt zonder accu...) en of deze wel tegen de verschillende spanningen kan,ander maak ik er ff nog een gelijkrichter tussen.Kan ik dit schema toepassen op mijn sp?
Voor een gloeidraadlampje maakt het geen bal uit of het nou gelijk- of wisselspanning is waar deze op brandt. Voor een led wel.suzukisp370 schreef:ik wil niet moeilijk doen hoor,maar is een lamp niet ALTIJD wisselspanning?Heb net dezelfde lampen op mijn puch maxi en deze geeft 6v wisselstroomVolgens mij zijn LED'S de enige soort verlichting op gelijkstroom