suzuki sp doet raar..
Moderator: ghulst
-
dat bedacht ik ook net,daarmee dat ik mijn bijkomend(e) probleem(en) in dit topic zal posten. Het spijt met voor de andere topics
tussenpot moet je gewoon lekker weglaten! pijpje rechtdoor lassen.suzukisp370 schreef:ik weet dat ik zonder een demper niet sneller ga,maar mijn demper is zomaar even geexplodeerd(een busje in de demper losgekomen en heel de demper aan gort geknalt) Kan ik zelf eventueel een demper maken dat dit probleem verholpen wordt(want mijn laatste stuk na de tweede demper is zelf gemaakt en gelast(was kapotgeroest)
-
dan zou ik al een compleet nieuwe uitlaat moeten samenstellen Trouwens het is voor mee naar school te rijden,en hij is zo al luidruchtig genoeg zonder laatste demper (leuke blikken trouwens)
-
ok,vandaag alles motorisch mooi afgesteld.Nu is het volgende aan de beurt:de verlichting.Vermits de vorige eigenaar de draadboom zwaar heeft toegetakeld heb ik besloten er zelf eentje te fabriceren(een simpele).Mijn doel is daarbij om de accu weg te laten en de 6 volt die nodig is rechtstreeke van het vliegwiel te halen.Is dit mogelijk.Heb ff een schema gemaakt hoe het zou moeten worden..Nu is alleen de vraag als een clignoteur(pinkerkastje) wel op wisselspanning werkt(want het wordt zonder accu...) en of deze wel tegen de verschillende spanningen kan,ander maak ik er ff nog een gelijkrichter tussen.Kan ik dit schema toepassen op mijn sp?
-
- Contacteer:
Gaat niet werken zonder gelijkrichter.suzukisp370 schreef:ok,vandaag alles motorisch mooi afgesteld.Nu is het volgende aan de beurt:de verlichting.Vermits de vorige eigenaar de draadboom zwaar heeft toegetakeld heb ik besloten er zelf eentje te fabriceren(een simpele).Mijn doel is daarbij om de accu weg te laten en de 6 volt die nodig is rechtstreeke van het vliegwiel te halen.Is dit mogelijk.Heb ff een schema gemaakt hoe het zou moeten worden..Nu is alleen de vraag als een clignoteur(pinkerkastje) wel op wisselspanning werkt(want het wordt zonder accu...) en of deze wel tegen de verschillende spanningen kan,ander maak ik er ff nog een gelijkrichter tussen.Kan ik dit schema toepassen op mijn sp?
Lampies werken op gelijkspanning en er komt wisselspanning uit de spoel vandaan
-
ik wil niet moeilijk doen hoor,maar is een lamp niet ALTIJD wisselspanning?Heb net dezelfde lampen op mijn puch maxi en deze geeft 6v wisselstroom Volgens mij zijn LED'S de enige soort verlichting op gelijkstroom
-
Voor een gloeidraadlampje maakt het geen bal uit of het nou gelijk- of wisselspanning is waar deze op brandt. Voor een led wel.suzukisp370 schreef:ik wil niet moeilijk doen hoor,maar is een lamp niet ALTIJD wisselspanning?Heb net dezelfde lampen op mijn puch maxi en deze geeft 6v wisselstroom Volgens mij zijn LED'S de enige soort verlichting op gelijkstroom
Bedoel je dat?
-
idd ja,dat bedoelde ik,en het zijn gewoon gloeilampjes,dus dat kan volgens mij geen probleem geven,maar ik heb ergens gelezen dat er voor een batterij van 6v op te laden minstens 8v nodig is,dus gaat dit niet teveel zijn voor die 6v lampen? Hoe zou ik dit dan kunnen oplossen.wat zou het doen moest ik er een 6v spanningsregelaar tussen zetten?
-
ok vandaag weer eens goed gewerkt aan mijn sp terwijl er voor mij een crossparcours aangelegd is Onze piste voor de paarden moest van nieuw zand worden voorzien dus had ik zomaar even 400 kubieke meter aarde ter mijner beschikking Heb paar bergjes en sprongetjes bij van gemiddeld twee meter hoog . Maar toen ik de verlichting van de suzuki testte met een ritje langs de baan heb ik weer verschrikkelijk ongeluk gehad.Ik kwam thuis en bleek dat de moer van mijn achteras verdwenen was Dus ik even naar de winkel een moer 14 gaan halen,blijkt dat dit een ander soort draat is Waar kan ik zo zo soort schroefdraad vinden.Het is een zeer fijne draad.Ohja bijkomend probleem door een opspattend steentje van een tegenligger is mijn koplamp gebarsten. Op www.motorparts.nl staat een unit(dus glas met lamphouder) geschikt voor de meeste japanse motoren. Past deze dan ook op mijn suzuki?Ja ik weet dat ik veel vragen stel,maar ik zou hem echt graag terug in goede staat maken,en dat is moeilijk met alle bijkomende problemen die ik tegenkom
Voor die moeren kun je eens een autosloperij proberen.
Ik heb op mijn KTM achteras 2 moeren van een VW passat vooras gezet omdat deze van staal zijn ipv aluminium (was deze nl ook al een keer verloren).
Ff over dat licht, zet er ipv een accu een flinke Elko (16V 4700mF minimaal) tussen, werken je "pinkers" ook mee, mits er ook een gelijkrichter/spanningsregelaar in gefabriekt wordt.
Heb ik ook op mijn woon/werk KL250 zitten (is ook 6V).
Ik heb op mijn KTM achteras 2 moeren van een VW passat vooras gezet omdat deze van staal zijn ipv aluminium (was deze nl ook al een keer verloren).
Ff over dat licht, zet er ipv een accu een flinke Elko (16V 4700mF minimaal) tussen, werken je "pinkers" ook mee, mits er ook een gelijkrichter/spanningsregelaar in gefabriekt wordt.
Heb ik ook op mijn woon/werk KL250 zitten (is ook 6V).
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
EXC450-R / KLX250
-
wat bedoel je precies met een Elko? Die moer heb ik gevonden bij de smid hier in de buurt