Hello,hier ben ik weer eens met een nieuw sp 370 probleempje.Mijn koppeling gaat verschrkkelijk hard,je krijgt hem bijna niet ingeknepen.Dit probleem had hij niet tot de koppelingskabel op een dag knap zei en hij dan ongeveer een jaar niet meer is gebruikt.Ligt dit daaraan?Dat hij gewoon weer gebruikt moet worden dat hij dan vanzelf wel weer soepel loopt?Of wat kan er fout zijn binnenin?
Mvg
Louis
koppeling suzuki sp gaat verschikkelijk hard
Moderator: ghulst
onderhoud?
-
wat bedoel je precies met onderhoud.Ja,nieuwe binnen en buitenkabel.De motor heeft een jaar niet meer gedraaid wegens het restaureren van de carrosserie dat best wat tijd heeft gevraagd.Nu wil ik me met het motorische bezighouden,en dit is mijn eerste probleem,het probleem dat hij knalt is reeds opgelost door grotere sproeier(heb ori filterbak vervangen door powerfilter en de demper is ervanaf,dus minder tegendruk dus meer benzine nodig)
kabel smeren...
let op: de originele kabel heeft volgens mij een teflon binnengeleider: officieel kan/mag je die verder niet smeren. In de praktijd heb ik dit altijd wel gedaan. Gewoon effe doorspuiten met teflonspray. (je hebt er van de handige klemmetjes voor die je op het kabeluiteinde kan drukken en waar de spuitbus op past.
De kabel loopt in een kus naar beneden en weer iets naar boven: Hierdoor blijft er vocht in de kabel staan... -> roest!.
Als het blok al die tijd stil heeft gestaan en nog niet gedraaid, kan het natuurlijk ook zijn dat de koppeling intern gewoon nog erg droog staat.
let op: de originele kabel heeft volgens mij een teflon binnengeleider: officieel kan/mag je die verder niet smeren. In de praktijd heb ik dit altijd wel gedaan. Gewoon effe doorspuiten met teflonspray. (je hebt er van de handige klemmetjes voor die je op het kabeluiteinde kan drukken en waar de spuitbus op past.
De kabel loopt in een kus naar beneden en weer iets naar boven: Hierdoor blijft er vocht in de kabel staan... -> roest!.
Als het blok al die tijd stil heeft gestaan en nog niet gedraaid, kan het natuurlijk ook zijn dat de koppeling intern gewoon nog erg droog staat.
-
ik denk eerder dat het dat laatste is,want als ik een griptang aan de koppelingshevel(aan het blok) zet gaat het ook enorm zwaar en de kabel is net nieuw
Of er zitten nieuwe hele zware veren insuzukisp370 schreef:ik denk eerder dat het dat laatste is,want als ik een griptang aan de koppelingshevel(aan het blok) zet gaat het ook enorm zwaar en de kabel is net nieuw
Maar ik zou hem even opmaken, en bekijken of het een en ander wel goed in mekaar is gezet, voordat je er griptangen etc opzet
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
-
dat zou ik willen doen,maar eerst moet al de rest af zijn en opgelost.en het koppelingsdeksel eraf krijgen zal ook niet alles zijn,want het zit vast met kruiskopschroeven en die willen er echt niet uit...
-
Ook niet met een slagschroevendraaier en wat kruip olie?
[quote="suzukisp370"]dat zou ik willen doen,maar eerst moet al de rest af zijn en opgelost.en het koppelingsdeksel eraf krijgen zal ook niet alles zijn,want het zit vast met kruiskopschroeven en die willen er echt niet uit...[/quote]
had ik ook bij mn yz,moet waterliedingstang wast me gelukt,behalve 2.
maar die boorde ik de kop eraf,deksel eraf en dan kon je er mooi de griptang op zetten.
succes
en tip:NEEM DE JUISTE SCHROEVENDRAAIER,dus de kop moet perfect passen,niet te klein of te groot
had ik ook bij mn yz,moet waterliedingstang wast me gelukt,behalve 2.
maar die boorde ik de kop eraf,deksel eraf en dan kon je er mooi de griptang op zetten.
succes
en tip:NEEM DE JUISTE SCHROEVENDRAAIER,dus de kop moet perfect passen,niet te klein of te groot
yamaha yz 125
-
waterleidingstang lukt al zeker niet want ze zijn verzonken,en uitboren doe ik liever niet ivw met het moeilijk te krijgen van onderdelen(heb al een uitlaattap afgebroken )